جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶ حزب تمدن > اخبار > رويترز: حمله سايبري آمريكا به ايران به تلافي حمله به آرامكو
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
رويترز: حمله سايبري آمريكا به ايران به تلافي حمله به آرامكو


خبرگزاري رويترز در خبري مدعي شد ايالات متحده آمريكا به تلافي حمله ماه گذشته به تاسيسات نفتي سعودي، ايران را هدف حملات سايبري قرار داده است.

به گزارش عصرايران، رويترز به نقل از دو مقام آگاه آمريكايي كه نخواسته‌اند نامشان فاش شود، از حمله سايبري آمريكا در اواخر ماه سپتامبر به اهدافي در ايران خبر داده است.

بنا بر ادعاي رويترز، اين حملات به دستور ترامپ و به تلافي حمله 14 سپتامبر (23 شهريور 1398) گذشته به تاسيسات نفتي شركت نفت دولتي سعودي (آرامكو) انجام شده و "امكانات پخش تبليغات" ايران را هدف قرار داده است.

يك مقام آگاه آمريكايي به رويترز گفته در اين حمله سايبري آمريكا، "سخت افزارهاي" تبليغاتي ايران مورد هجوم و آسيب قرار گرفته است.

رويترز گزارش داده به نظر مي‌رسد حمله سايبري اخير آمريكا به شدت حمله سايبري اين كشور به ايران پس از سرنگوني پهپاد آمريكايي و حمله به نفتكش‌ها در خليج فارس نبوده باشد.

 اين خبرگزاري نوشته: "حمله سايبري آمريكا به ايران به تلافي  حمله به آرامكو نشان‌دهنده آن است كه دولت آمريكا مصمم به برخورد با آنچه كه "تجاوزگري ايران" مي‌خواند، است اما همزمان مي‌كوشد اين تقابل منجر به يك درگيري گسترده نظامي با ايران نشود.

وزارت دفاع ايالات متحده آمريكا (پنتاگون) از تاييد يا تكذيب خبر رويترز خودداري كرده، اما يك سخنگوي اين وزارتخانه به رويترز گفته است:" بر اساس رويه جاري و بنا بر ملاحظات اطلاعاتي اين وزارتخانه پيرامون عمليات، اطلاعات و برنامه‌ريزي سايبري اظهار نظري نمي‌كند."

"جيمز لوئيس" يك كارشناس سايبري در مركز مطالعات استراتژيك و بين‌المللي مستقر در واشنگتن درباره حمله سايبري آمريكا به ايران به رويترز گفت: ""شما مي‌توانيد با استفاده از حمله سايبري بدون كشتن مردم يا منفجر كردن چيزها، صدماتي وارد كنيد؛ اين گزينه‌اي است كه به مجموعه ابزارهايي كه قبلاً در اختيار داشتيم، مي‌افزايد."

به گفته اين كارشناس آمريكايي، با ابزارهاي متعارف نظامي نمي‌توان مانع رفتارهاي ايران در منطقه شد.

 پس از حمله به آرامكو دولت‌هاي ايالات متحده آمريكا، عربستان سعودي، بريتانيا،فرانسه و آلمان، ايران را مسئول آن دانستند اما جمهوري اسلامي ايران اين اتهام را رد كرده است. نيروهاي انصارالله يمن مسئوليت انجام حمله به آرامكو را بر عهده گرفته‌اند.

حمله به آرامكوي سعودي توليد نفت روزانه عربستان عسودي را به ميزان بيش از 5 ميليون بشكه كاهش داد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON