جستجو
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ حزب تمدن > اخبار > روحاني: ما رژيم گذشته نيستيم كه مي‌گفت در مملكت يك حزب وجود دارد و آن هم رستاخيز است و هر كسي كه نمي‌خواهد پاسپورتش را بگيرد و برود
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: ما رژيم گذشته نيستيم كه مي‌گفت در مملكت يك حزب وجود دارد و آن هم رستاخيز است و هر كسي كه نمي‌خواهد پاسپورتش را بگيرد و برود


به گزارش عصرايران به نقل از  ايسنا حسن روحاني، رئيس جمهوري در مراسم چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه در ميدان آزادي تهران برگزار شد، اظهار كرد: خداي بزرگ را سپاس مي‌گويم كه ملت بزرگ ايران را چهل سال پيش، از استبداد و استعمار و وابستگي‌ها رهانيد و اين ملت توانستند نظام جمهوري اسلامي را در اين سرزمين استقلال بخشند.

روحاني: ما رژيم گذشته نيستيم كه مي‌گفت در مملكت يك حزب وجود دارد و آن هم رستاخيز است و هر كسي كه نمي‌خواهد پاسپورتش را بگيرد و برود

وي با بيان اين كه ۲۲ بهمن امسال ويژگي‌هاي خاص خود را دارد، خاطر نشان كرد: ۲۲ بهمن امسال از يك طرف همزمان است با چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي ايران و از سوي ديگر امسال دهه فجر عطر و بوي فاطمي پيدا كرد. همچنين از سوي ديگر امسال در شرايطي جشن ۲۲ بهمن را برگزار مي‌كنيم كه در برابر توطئه‌هاي آمريكاي جنايتكار و صهيونيسم و ارتجاع منطقه هستيم و اينها مردم ما را در فشار و منگنه تحريم قرار داده‌اند.

رئيس جمهوري ادامه داد: بنابراين امروز حضور مردم در خيابان‌هاي سراسر ايران اسلامي به اين معنا است كه نقشه‌هاي يك ساله دشمن، نقش بر آب شده است و دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسيد و راه و ما راه و مسير خود را به همان صورت كه ۴۰ سال پيش انتخاب كرده بوديم ادامه خواهيم داد.

روحاني در ادامه با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي براي حراست و حفاظت از ايران اسلامي عزيز بود، در اين باره گفت‌: مردم ما به خوبي اين را مي‌دانند كه در ۲۰۵ سال قبل بخشي از مناطق شمال كشور و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ايران جدا شدند؛ همچنين ۱۹۱ سال پيش بخش ديگري از شمال ايران را از سرزمين مادري جدا كردند؛ ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگي از شمال غرب ايران از كشور جدا شد و ۱۶۳ سال پيش بخش مهمي از شرق و ۱۳۸ سال قبل بخشي از شمال شرق از كشور جدا گرديد و در ۱۰۰ سال پيش بخش بزرگي نيز از جنوب ايران كه امروز به عنوان چند كشور در جنوب خليج فارس هستند، از ايران جدا شدند.

وي افزود: حتي ۴۷ سال پيش و هفت سال پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در زمان رژيم خائن پهلوي بخش مهمي از جنوب ايران كه همواره در جغرافيا به عنوان استان چهاردهم كشور مي‌شناختيم به دست خيانت بار پهلوي از ايران جدا شد.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، تاكيد كرد: در چند دهه دوران شاهنشاهي سست عنصر قاجار و پهلوي دو سوم كشور را از ايران جدا كردند و اين به اين معني است كه رژيم‌هاي قبل علاوه بر اين كه به دين، فرهنگ، رفاه و زندگي مردم خيانت كردند، به تماميت ارضي كشور نيز خيانت كردند.

روحاني گفت‌: برخي از مردم يا يادشان هست و يا اين كه در تاريخ خوانده اند كه ۱۰۰ سال پيش در زمان جنگ جهاني اول چگونه شمال، غرب و جنوب ايران توسط سه قدرت اشغال شد و در جنگ جهاني دوم نيز با وجود اعلام بي طرفي ايران متفقين كشور را به شمال و جنوب تقسيم كردند و بر كشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند كه بايد از ايران خارج شود؛ او نيز همه شرايط متفقين را پذيرفت به شرط اين كه بعد از او پسرش شاه ايران شود؛ اين خيانت‌هاي آشكار پادشاهان نسبت به ملت بزرگ ايران بود، اما ۳۸ سال پيش و زماني كه قدرت‌هاي جهاني تصميم گرفتند و صدام عفلقي را تحريك كردند تا با سلاح شرق و غرب و پول ارتجاع منطقه و سربازان بسياري از كشورهاي دنيا به ايران حمله كنند و به او وعده داده بودند كه ظرف يك هفته نظام جمهوري اسلامي را سرنگون مي‌كنند، اما ملت بزرگ ايران با فرزندان دلاورشان در ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي و همه مردم در برابر همه جهان ايستادند و هشت سال مقاومت كردند و پيروزي‌هاي عظيمي را در تاريخ خود ثبت كردند.

وي در ادامه اظهاراتش با اشاره به پيروزي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان كرد: مردم و نيروهاي مسلح به فرمان امام خميني (ره) حصر آبادان را شكستند و خرمشهر را آزاد كردند. همچنين مناطق بزرگي از غرب ايران را در عمليات فتح المبين آزاد كردند و سپس با عمليات‌هايي از جمله والفجر هشت و كربلاي پنج قدرت دشمن را در هم شكاندند و به دنيا گفتند كه امروز ايران شاهي و شاهنشاهي نيست، بلكه تفكر امروز ايران اسلامي است و جوانان اين سرزمين طبق وظيفه ديني و ملي خود در برابر همه دنيا با قدرت مي‌ايستد.

رئيس جمهور افزود: مدرن‌ترين توپخانه‌ها، تانك‌ها و هلي كوپترها را در اختيار صدام گذاشته بودند، اما در عين حال شكست نهايي نصيب مزدوران آنها و عفلقيان شد و رزمندگان ما با پرچم پيروزي به خانه بازگشتند.

روحاني در ادامه، خاطر نشان كرد: امروز همه دنيا بدانند كه قدرت جمهوري اسلامي ايران به مراتب از روزهاي جنگ و دفاع مقدس بيشتر است. در رژيم گذشته پنج درصد سلاح و مهمات نيروهاي مسلح ايراني و ۹۵ درصد مابقي آن خارجي بود، امروز ۸۵ درصد تجهيزات، مهمات و نيازهاي نظامي به دست دلاوران خودمان ساخته مي‌شود. ما براي ساختن انواع موشك‌هاي ضد زره، انواع موشك‌هاي پدافند هوايي، زمين به هوا، دريا به هوا، دريا به دريا و زمين به زمين از هيچ كس اجازه نگرفته‌ايم و نخواهيم گرفت و با قدرت راهمان را ادامه مي‌دهيم.

رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه قدرت نظامي ما در طول ۴۰ سال گذشته و نيز در پنج سال اخير براي جهانيان شگفت آور بوده است، در اين باره اظهار كرد: در زمينه انواع تانك‌ها، جنگنده‌ها، هلي كوپترها، سلاح‌هاي انفرادي، زير دريايي‌ها، نفربرها و هر آن كه نيروهاي نظامي ما به آن نياز دارند، كارنامه شگفت آوري داشته ايم و از آن بالاتر انگيزه، تدبير، نقشه و شهامت نيروهاي مسلح ما را همه جهانيان طي ۴۰ سال اخير و در پنج سال گذشته ديده اند.

روحاني در بخش ديگري از سخنانش در مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن، با اشاره به كمك‌هاي ايران به مردم سوريه، عراق، لبنان، فلسطين و يمن، خاطر نشان كرد: ما كمك كرديم تا مردم اين كشورها به سمت آزادي و تصميم گيري براي سرنوشت خود حركت كنند و جهانيان ديدند كه مردم اين كشورها در برابر قدرت‌هاي منطقه كه هيچ كدام دست به پيروزي دست نيافتند و مجبور شدند از منطقه خارج شوند، حالا دارند راه خود را ادامه مي‌دهند و براي خويش و سرنوشتشان تصميم گيري مي‌كنند.

رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه ما در برابر توطئه‌ها، ملتي پيروز داشته ايم و يك ذره از آب و خاكمان را به دشمن نداده‌ايم، در اين باره خاطر نشان كرد: دومين دستاورد انقلاب اسلامي تغيير نظام مشروعيت در اين كشور بود. پيش از اين ۴۰ سال مشروعيت قدرت اين گونه بود كه فردي فرزند پدري باشد كه از فلان قبيله و يا فلان طايفه باشد كه بتواند شاه شود و بعد از او فرزندانش شاه كشور شوند. رويه‌اي كه با هيچ منطقه شرعي، اخلاقي و دموكراتيك مطابق نبود، اما دستاورد انقلاب اسلامي، جمهوري بود و امروز همه مسئولان نظام جمهوري اسلامي از مقام معظم رهبري گرفته تا رئيس جمهور، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، خبرگان و شوراها با رأي مردم مسند مسئوليت را بر عهده مي‌گيرند.

وي در ادامه تاكيد كرد: همه بايد حواسمان جمع باشد كه اگر در اين ۴۰ سال در برابر همه انواع توطئه‌هايي كه قرار گرفته‌ايم و پيروز شده ايم به خاطر جمهوريت و اسلاميت اين نظام بوده است. ايمان و اعتقاد مردم به فرهنگ ايثار و شهادت كه بزرگترين ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس ما است و نيز آن چه كه دشمن ندارد و ما همواره داراي آن بوده ايم و به آن دل بسته ايم اميد به خدا و رحمت او است. به طوري كه وقتي به ميدان جنگ مي‌رويم اين را مي‌دانيم كه اگر كشته شويم پيروز هستيم و اگر فاتح جنگ باشيم باز هم پيروز جنگ خواهيم بود.

رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه اساس انقلاب ما بر اين بود كه فضيلت جاي رذيلت بنشيند و اخلاق به جاي ابتذال بيايد، در اين باره خاطر نشان كرد: اين ايمان و معصوميت اساس انقلاب و قدرت و توان ما بوده است و امروز بايد اين را بدانيم كه اگر انقلاب ما اسلامي نبود، ايراني بود، ملي بود، حتماً اين انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها توان مقاومت نداشت.

وي تاكيد كرد: اسلاميت اين نظام است كه ما را در برابر بدخواهان حفظ كرده است. از طرف ديگر صندوق‌هاي رأي نيز باعث شده است كه مردم ما علي‌رغم دشمني‌هاي دشمنان و تحريم‌هايشان مسير خود را ادامه دهند و دليلش اين است كه مردم ما هر دو سال يك بار پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند و افراد مورد نظرشان را انتخاب مي‌كنند.

روحاني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، خاطر نشان كرد: هر كس تغييري مي‌خواهد به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌رود و از آن سو افراد نيز نظرات، ايده‌ها و برنامه‌هايشان را مطرح مي‌كنند و مردم افراد مورد نظرشان را از ميان آنها بر مي‌گزينند. پس حواسمان باشد كه صندوق رأي يكي از نعمت‌هاي بزرگ جمهوري اسلامي ايران است كه اگر صندوق رأي و صفوف رأي دادن نبود دشمن مي‌توانست توطئه‌هاي متعددي را عليه ما آماده كند.

رئيس جمهوري با اشاره به اين كه ما در كشورمان آزادي احزاب، رسانه و بيان داريم در اين باره اظهار كرد: ما رژيم گذشته نيستيم كه مي‌گفت در مملكت يك حزب وجود دارد و آن هم رستاخيز است و هر كسي كه نمي‌خواهد پاسپورتش را بگيرد و برود. ما روزنامه ها و احزاب و رسانه‌هاي مختلفي داريم و هر چه كه مسئولان نيز راه را براي حضور افكار، عقايد و جناح‌هاي مختلف در انتخابات فراهم كنند، نظام ما مستحكم‌تر خواهد شد.

وي در ادامه اظهاراتش، تصريح كرد: مسئولان بايد با سعه صدر بيشتري با صندوق‌هاي رأي برخورد كنند و اميدواريم با تصويب لايحه جامع انتخابات در مجلس شوراي اسلامي كه از سوي دولت تدوين و تنظيم شده است، شاهد برگزاري پر شورتر انتخابات باشيم.

رئيس جمهور با اشاره به سومين دستاورد انقلاب اسلامي با عنوان "رفاه اجتماعي"، اظهار كرد: پيش از انقلاب جمعيت ما ۳۸ ميليون بود و امروز ۸۲ ميليون است. يعني ۲.۲۸ درصد به جمعيت ما اضافه شده است و اگر اين جمعيت بيش از دو برابر شده است، حداقل بايد كار، محصول و پيشرفت‌هاي ما هم نسبت به ۴۰ سال گذشته دو برابر باشد، اما وقتي آمارها را نگاه مي‌كنيم وضع ما بسيار بيشتر از اين بهتر شده است.

روحاني در ادامه صحبت‌هاي خود به توليدات كشاورزي اشاره و در اين رابطه اضافه كرد: قبل از انقلاب با اين كه متخصصان آمريكايي و متأسفانه اسرائيلي را براي كشاورزي ما آورده بودند، كل محصولات كشاورزي در سال آخر رژيم گذشته ۲۶ ميليون تن بود و امروز ۱۲۲ ميليون تن است. يعني بيش از پنج برابر به توليدات كشاورزي ما افزوده شده است و براي اين كه مردم بدانند مي گويم كه روند پيشرفت چنان كشور سرعتي داشته است كه در همين پنج سال اخير محصولات كشاورزي ما ۲۵ ميليون تن بوده است و اين‌ در حالي است كه كل محصولات كشاورزي رژيم گذشته ۲۵ ميليون تن بود. بنابراين اين ميزان نشان دهنده اين است كه مهندسان و فعالان كشاورزان ما در طي اين ۴۰ سال گذشته كار بزرگي انجام داده‌اند.

به‌ گزارش ‌ايسنا، روحاني در ادامه صحبت‌هاي خود در اين مراسم با تاكيد بر اين كه ۴۰ سال پيش كل محصول گندم ما چهار ميليون تن بود، در اين باره خاطر نشان كرد: امروز اين ميزان به ۱۲.۶ ميليون تن رسيده است و نشان دهنده بيش از سه برابري محصول نان و گندم كه غذاي اصلي مردم كشور ما است را دارد. همچنين صادرات محصولات كشاورزي ما نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده است، يعني در حالي كه قبل از انقلاب ۲۸۵ ميليون دلار ارزش كل صادرات محصولات كشاورزي ما بود، امروز اين ميزان بيش از پنج ميليارد دلار شده است و همه اين پيشرفت‌ها نشان مي‌دهد كه مسير ما درست انتخاب شده است.

رئيس جمهور با اشاره به آمار سامانه‌هاي آبرساني به زمين‌هاي كشاورزي، توضيح داد: پيش از انقلاب كل زمين‌هاي كشاورزي كه تحت آبرساني قرار مي‌گرفت، ۳۸ هزار هكتار بود و امروز دو ميليون و ۸۰ هزار هكتار زمين زير آبياري قرار گرفته است. همچنين امروز در بخش صنعت نسبت به ۴۰ سال پيش وقتي مقايسه‌اي را انجام مي‌دهيم، مي‌بينيم كه وضعيت صنايع ما حتي با ۱۰ سال پيش هم قابل مقايسه نيست. پيش از انقلاب محصولات فولاد ما ۴۰۰ هزار تن بود و امروز بالاي ۲۰ ميليون تن است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON