جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ حزب تمدن > اخبار > روحاني: در بودجه حركت هاي مخفي وجود دارد كه بايد آشكار شود/بودجه بايد شفاف باشد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: در بودجه حركت هاي مخفي وجود دارد كه بايد آشكار شود/بودجه بايد شفاف باشد


رئيس جمهور هدف تحريم‌هاي ضد ايراني آمريكا را تاثيرگذاري بر توسعه كشور و رفاه مردم دانست و با تاكيد بر اينكه بدون ترديد، واشنگتن به هدف نخواهد رسيد، اظهارداشت: بودجه 1398 كل كشور، متناسب با تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا تنظيم شده است.

به گزارش عصرايران به نقل از ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني روز سه شنبه هنگام ارائه لايحه بودجه ۹۸ به مجلس شوراي اسلامي در جمع نمايندگان گفت: تحريم بر زندگي مردم بي تاثير نيست اما آمريكا قطعا شكست مي خورد و با همراهي مجلس، حمايت مردم و هدايت رهبر معظم انقلاب، بر مشكلات غلبه مي كنيم.

روحاني گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه همانند سال‌هاي گذشته در موعد قانوني بودجه سال 98 را تقديم مجلس شوراي اسلامي مي كنيم.

رئيس جمهور ضمن تسليت ارتحال حضرت آيت‌الله هاشمي شاهرودي رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: ايشان پس از ماه‌ها رنج و درد بدرود حيات گفتند و من خدمت شما نمايندگان محترم و حوزه‌هاي علميه مقام معظم رهبري و بويژه بيت معظم ايشان تسليت عرض مي‌كنم.

روحاني همچنين با تبريك ولادت با سعادت حضرت عيسي مسيح(ع)، اظهار داشت: وجود مقدس عيسي بن مريم(ع) همواره براي بشريت و جهان ديروز، امروز و حتي فرداست و در روايات هم آمده كه او هم در كنار مهدي موعود(عج) ظهور خواهد كرد و ما مسلمان‌ها در زيارت‌هايمان در بقاء متبركه از انبياء بزرگ و از جمله از عيسي مسيح(ع) ياد مي‌كنيم و قبل از آنكه نام پيامبر خودمان را ببريم نام انبياء بزرگ را هم مي‌بريم و بر آنان درود مي‌فرستيم.

رئيس جمهور ادامه داد : ما همواره خواهان وحدت و اتحاد و انسجام ميان همه اديان ابراهيمي هستيم و اگر كسي به ما ظلم و تجاوزي نداشته باشد، همواره روابطمان نسبت به همه مسيحيان، يهوديان و همچنين زرتشتيان يك روابط برادرانه نسبت به دين خدا و توحيد و دوستي و محبت است و اميدواريم اين عيد براي همه مسيحيان، مسلمانان و ايرانيان مبارك باشد.

روحاني با بيان اينكه لايحه بودجه سال 98 در شرايطي تقديم مجلس شوراي اسلامي مي‌شود كه از اواخر سال گذشته با شرايط فشار و تحريم، ظالمانه آمريكا مواجه شديم، گفت: دي ماه امسال، ان شاءالله براي مردم ماه پر بركتي خواهد بود و همچنين بهمن كه چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را گرامي مي‌داريم.

رئيس جمهور تصريح كرد: در ابتدا و انتهاي دي ماه سال گذشته با مشكلاتي مواجه شديم و همان حوادث اوايل دي ماه باعث شد تا آمريكايي‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا، اواخر دي‌ماه موضع‌گيري جديدي را عليه جمهوري اسلامي ايران و توافق هسته‌اي اعلام كنند و بعد هم در هر مقطعي، قدمي، فريادي، صحبتي و تحريكي داشتند تا به خيال خام خودشان به اهداف مورد نظرشان دست پيدا كنند.

روحاني افزود: هدف اصلي آمريكا از اين توطئه‌ها و تحريم‌ها و فشارها كه مستقيماً بر ملت بزرگ ايران، مردم منطقه و بر شركت‌هاي تجاري و اقتصادي جهان بوده و بر خلاف همه مقررات بين‌المللي است، به زانو در آوردن نظام پرقدرت جمهوري اسلامي ايران است.

گزيده سخنان رييس جمهور به اين شرح است:

- بودجه ۹۸ متناسب با تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا تنظيم شده است.

- هدف تحريم تاثير منفي بر توسعه كشور و رفاه مردم است.

- تحريم بر زندگي مردم بي تاثير نيست اما آمريكا قطعا شكست مي خورد.

- با همراهي مجلس، حمايت مردم و هدايت رهبر انقلاب بر مشكلات غلبه مي كنيم.

- در شرايط تلاطم بازار ارز، تصميمات سخت ضروري بود.

- وجود مقدس عيسي ابن مريم (ع) براي بشريت نشانه رحمت الهي است.

- خواهان اتحاد ميان همه اديان ابراهيمي هستيم.

- آمريكا، ايران سرافراز را مانع بزرگ اهداف خود در منطقه مي بيند.

- كنترل تورم، رشد مناسب و روند مثبت شاخص هاي اقتصادي تا سال ۹۶، امريكا را نگران و ناچار به توطئه كرد.

- برداشت غلط آمريكا از حوادث دي ۹۶، زمينه ساز دشمني هاي جديد و تحريمهاي ظالمانه شد.

- نااميدي ملت به آينده و القاي ناكارامدي نظام، دو هدف آمريكا در جنگ رواني بود.

- تكرار حرف دشمن در شرايط سخت، براي نظام و مردم خطرناك است.

- بعد از تلاطم هاي ارزي ابتداي سال، عده اي به مردم از ابر تورم و ناكارامدي دولت خبر مي دادند.

- حدود ۱۰ هزار مگاوات توليد برق كشور اضافه شده و تا پايان دولت ۱۲ هزار مگاوات ديگر وارد مدار مي شود.

- قادريم مشكلات ناشي از تحريم را كاهش دهيم.

- بدون ترديد، واشنگتن به هدف نخواهد رسيد.

- آثار منفي ساختار كهنه و نامناسب اقتصاد، در شرايط تحريم بيشتر است.

- اگر ساختار اقتصاد درست بود، طي دو سال اخير قادر به ارائه بودجه بدون نفت بوديم.

- عليرغم وجود صندوقها، تمام حقوق نيروهاي مسلح از سوي دولت پرداخت مي شود.

- دولت ۸۱ هزار ميليارد تومان تعهدات صندوقها را مي پردازد، حال آنكه صندوق بايد كمك كار دولت باشد.

- اگر بخش خصوصي ميداندار اقتصاد بود، اثر تحريم كمتر بود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON