جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ حزب تمدن > اخبار > مجلس سناي آمريكا بن سلمان را مسئول قتل خاشقجي معرفي كرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مجلس سناي آمريكا بن سلمان را مسئول قتل خاشقجي معرفي كرد


به گزارش عصرايران به نقل از يورونيوز، همزمان نمايندگان سنا قطعنامه ديگري را براي قطع حمايت نظامي و لجستيك دولت آمريكا از ائتلاف نظامي به رهبري عربستان سعودي در يمن صادر كردند.

مجلس سناي آمريكا بن سلمان را مسئول قتل خاشقجي معرفي كرد

كميته روابط خارجي سنا، كه رهبري آن را باب كوركر جمهوريخواه بر عهده دارد، تصويب اين دو قطعنامه را پيشنهاد كرده بود.

رسانه‌هاي آمريكا پيشتر به نقل از مقام‌هاي آگاه سازمان اطلاعات آمريكا (سيا) گزارش كرده بودند كه نتيجه تحقيقات نشانگر مسئوليت كامل محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجي است. با اين حال دونالد ترامپ، رئيس جمهوري و مايك پمپئو، وزير خارجه ايالات متحده آمريكا مي‌گويند مسئوليت وليعهد سعودي در اين قتل «هنوز محرز نشده» است و احتياج به تحقيقات بيشتر دارد. با اين حال اعضاي مجلس سنا هفته گذشته و پس از ديدار با جينا هاسپل، رئيس سازمان سيا، اعلام كردند شكي در مسئوليت بن سلمان وجود ندارد.

دولت ترامپ از كنگره خواسته بود تا روابط با عربستان سعودي را به دليل نقش كليدي اين كشور در مقابله با ايران و مشاركت‌هاي اقتصادي سودآور براي ايالات متحده از جمله فروش سلاح، تيره نكند.

قطعنامه مجلس سنا براي قطع كمك به ائتلاف سعودي در يمن، مخالفت اكثريت سناتورها با اين درخواست را نشان داد. اين قطعنامه با ۵۶ راي موافق و ۴۱ راي مخالف به تصويب رسيد.

ايالات متحده آمريكا حامي اصلي ائتلاف عربي به رهبري سعودي در جنگ يمن عليه شورشيان حوثي و متحدانشان است. از زمان ورود عربستان و همپيمانانش به ميدان جنگ در يمن، بيش از ۱۰ هزار نفر كشته و ميليون‌ها نفر آواره شده اند.

اعضاي مجلس نمايندگان بايد براي تبديل اين دو قطعنامه به قانون الزام آور، به آن‌ها راي مثبت دهند. با توجه به كسب اكثريت كرسي‌هاي مجلس نمايندگان توسط حزب دموكرات در انتخابات اخير، چنانچه بررسي اين قطعنامه‌ها بعد از تعطيلات سال نو و تغيير تركيب كنگره آغاز شود، به احتمال زياد راي مثبت مجلس نمايندگان را كسب خواهد كرد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON