جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ حزب تمدن > اخبار > استكبار از بيداري اسلامي در منطقه سيلي خواهد خورد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
استكبار از بيداري اسلامي در منطقه سيلي خواهد خورد


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: در دوراني كه جهان در تاريكي جهل و فريب جاهليت فرو رفته بود، خداوند نور پيامبر را به بشريت اعطا كرد؛ امروز هم اگر از اين نور تبعيت كنيم، نتيجه‌اش فلاح و رستگاري است.

به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در خجسته سالروز ميلاد پيامبر رحمت و هدايت حضرت رسول اكرم(ص) و حضرت امام صادق(ع)، صبح امروز مسئولين نظام، ميهمانان شركت كننده در سي و دومين كنفرانس وحدت اسلامي، سفراي كشورهاي اسلامي و جمعي از قشرهاي مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، تنها راه سعادت و رستگاري بشريت را تبعيت از دين اسلام و نور قرآن دانستند و با اشاره به گسترش روزافزون بيداري اسلامي و روحيه مقاومت در ميان ملتهاي مسلمان و دستپاچگي امريكا و متحدانش از اين پديده مبارك، گفتند: انقلاب اسلامي به عنوان يك الگو، به بركت چهل سال مقاومت و ايستادگي ملت ايران اكنون به شجره طيبه و تناوري تبديل شده است كه تهديدها و حركات خباثت آميز امريكا و رژيم صهيونيستي همچون گذشته تأثيري نخواهد داشت و قطعاً با شكست مواجه خواهد شد.
استكبار از بيداري اسلامي در منطقه سيلي خواهد خورد/ تحريم ملت ايران شكست مي‌خورد

ايشان در ابتداي سخنان خود با تبريك سالروز ميلاد نبي رحمت حضرت محمد(ص) و حضرت امام صادق(ع)، پيامبر اسلام را خورشيد فروزاني خواندند كه خداوند متعال آن را در دوران جهل و فريب جاهليت، به بشريت اعطاء كرد و آن حضرت با دين آسماني اسلام و كتاب نوراني قرآن، زمينه فلاح و رستگاري بشريت را فراهم كرد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نياز مستمر بشريت به رحمت و هدايت و نور پيامبر اسلام(ص)، افزودند: انسانها امروز نيز به دليل حضور قدرتها و ظلم ناشي از اعمال مجرمانه آنها و جهل و فريب و نبود عدالت، گرفتار انواع مشكلات و سختي ها هستند كه تنها راه رهايي از اين رنج ها، پاسخگويي به دعوت نبي مكرم اسلام(ص) و حركت در مسير هدايت اسلام و قرآن است.

حضرت آيت الله خامنه اي، گسترش جريان مقاومت و روحيه بيداري اسلامي در منطقه را به عنوان يك نمونه، نتيجه حركت در مسير هدايت اسلام و قرآن دانستند و گفتند: علت اينكه قدرتمندان مستكبر دنيا و در رأس آنها امريكاي جنايتكار و شيطان بزرگ به منطقه غرب آسيا حساس هستند، روحيه اقبال به اسلام و بيداري اسلامي در ميان ملت‌هاي منطقه است.

ايشان با اشاره به هراس قدرتها از بيداري ملتهاي اسلامي، خاطرنشان كردند: در هرجايي كه اسلام بر دل و جان مردم مسلط شده، استكبار سيلي خورده است و ما جداً معتقديم استكبار بار ديگر در اين منطقه از بيداري اسلامي سيلي خواهد خورد.

رهبر انقلاب اسلامي خطاب به روشنفكران و علماي ديني تأكيد كردند: هرچه مي توانيد حركت بيداري اسلامي و مقاومت را در منطقه تقويت كنيد، زيرا تنها راه نجات منطقه گسترش اين تفكر و روحيه است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين خطاب به حكام برخي كشورهاي اسلامي گفتند: نصحيت ما به شما اين است كه به ولايت اسلام برگرديد و تحت «ولايت الله» قرار گيريد زيرا «ولايت امريكا و طاغوت» براي شما فايده اي نخواهد داشت.

ايشان با اشاره به برخي كشورهاي منطقه كه به‌جاي تبعيت از اسلام و قرآن از امريكا پيروي مي‌كنند، خاطرنشان كردند: امريكا بنا بر طبع استكباري خود، اين كشورها را تحقير مي كند و همانگونه كه همه ديدند، رئيس جمهور ياوه‌گوي امريكا، حكام سعودي را به «گاو شيرده» تشبيه كرد.

رهبر انقلاب اسلامي اينگونه تحقيرها را توهين به مردم عربستان و به ملت‌هاي مسلمان منطقه خواندند و افزودند: برخي حكام اسلامي در دو حركت جنايت‌آميز در فلسطين و يمن، همراهِ امريكا شده‌اند اما قطعاً پيروزي با مردم فلسطين و با مردم يمن خواهد بود و امريكا و دنباله‌روهاي آن در اين قضايا شكست خواهند خورد.

حضرت آيت الله خامنه اي، قدرت امريكا و رژيم صهيونيستي را در منطقه به‌مراتب ضعيف تر از قبل دانستند و گفتند: رژيم صهيونيستي چندين سال پيش، بعد از ۳۳ روز، در مقابل حزب الله لبنان شكست خورد، دو سال بعد در مقابل فلسطيني‌ها، تنها ۲۲ روز دوام آورد كه اين مدت در جنگ بعدي غزه، تبديل به ۸ روز شد و هفته پيش در مقابل مقاومت فلسطين، بعد از ۲ روز، شكست را متحمل شد كه همه اين موارد نشان‌دهنده ضعف روزافزون رژيم صهيونيستي است.

ايشان با اشاره به سنت تخلف‌ناپذير الهي مبني بر ياري ملت‌هايي كه با اتكا به خداوند در مقابل قدرت‌ها ايستادگي مي كنند، خاطرنشان كردند: در يمن نيز با وجود همه سختي‌ها و جنايت‌هايي كه مردم اين كشور از جانب آل‌سعود و همراهانش و دولت پشتيبان آنها يعني امريكا متحمل مي‌شوند، اما قطعاً پيروزي با ملت يمن و انصارالله خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي، پيروزي ملت فلسطين را بر اساس سنت الهي قطعي برشمردند و افزودند: علت اصلي دستپاچگي امريكا و متحدانش و ياوه‌گويي‌ها و اقدامات ظالمانه و جنايت آميز آنها، ايستادگي و مقاومت ملت‌هاي مسلمان در منطقه است كه اين مقاومت حتماً نتيجه خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مقاومت ۴۰ ساله ملت ايران با وجود همه سختي‌ها و فشارها، تأكيد كردند: امريكا و رژيم صهيونيستي غلط مي‌كنند كه ملت ايران را تهديد كنند.
ايشان با اشاره به شكست سياست‌هاي تهديد و تحريم امريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران، گفتند: ملت ايران به بركت مقاومت و در سايه ايمان به خداوند و اعتقاد به وعده هاي الهي، در برابر همه توطئه‌ها همچون كوه ايستاد و امروز، نظام اسلامي و ملت ايران شجره طيبه‌اي است كه روز به روز بر پيشرفت و توانايي آن افزوده مي شود و اين، يك نسخه پيشرفت براي دنياي اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان، وحدت و يكدلي و يك‌زباني را تنها راه غلبه دنياي اسلام بر توطئه‌ها دانستند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور با بيان اينكه رسول خدا(ص) در برابر همه انسان‌ها متواضع بود، افزود: پيامبر(ص) حق بزرگِ تاريخي بر گردن همه از جمله جامعه زنان دارد چرا كه براي زنان حقِ نظر و راي قائل بود، در حالي كه اين حق حتي در اروپا تا قرن پيش به رسميت شناخته نمي‌شد.

روحاني مدينة‌النبي را الگوي جامعه اسلامي دانست و گفت: اگرچه كفار، پيامبر(ص) را تكفير، و ايشان و يارانشان را تحريم و محاصره اقتصادي كردند، اما پيامبر(ص) همه اين سختي‌ها را تحمل كرد و خم به ابرو نياورد.

رئيس جمهور افزود: امروز نيز عده‌اي با شعار تكفير، جامعه و منطقه را ناامن، و به نام اسلام و قرآن، جان و امنيت و ناموس و آثار تمدني را نابود كرده‌اند.

روحاني، تلاشهاي مستكبران براي نا امن كردن منطقه بوسيله مزدوران تكفيري و همچنين وارد كردن فشار به ملت بزرگ ايران از راه تحريم را ناكام دانست و گفت: نژادپرستان فريبكار در منطقه، روزانه مردم فلسطين را قتل‌عام و مردم يمن را بمباران مي‌كنند.
رئيس جمهور با اشاره به همكاري افراطيون مسيحي و افراطيون يهودي و افراطيون مسلمان، با كنايه گفت: چگونه شد كه گاوچران‌ها و شترسوارها به هم رسيدند و امروز اين همه ظلم و ستم بر مردم روا مي‌دارند؟

روحاني مشكل دشمنان با جمهوري اسلامي را بحث هسته‌اي و برجام ندانست و افزود: حرف آنها اين است كه ما هر كاري در منطقه كرديم شما چشمهايتان را ببنديد؛ آنها مي‌گويند اگر به مردم عراق ظلم كرديم، در افغانستان به سلطه خود ادامه داديم، مردم سوريه را به كشتار و بي‌خانماني كشانديم، در شمال افريقا ناامني به وجود آورديم و تكفيري‌ها را در منطقه مسلط كرديم، شما چيزي نگوييد و سكوت كنيد.

رئيس‌جمهور افزود: آنها مي‌خواهند ايران همچون سالهاي قبل از انقلاب اسلامي عمل كند و از مظلومان منطقه حمايت نكند اما جمهوري اسلامي با تبعيت از پيامبر اسلام(ص)، از تكفير و تحريم قدرت‌ها هراس ندارد.

روحاني گفت: همسايگان را برادران خود، و امنيت منطقه را امنيت خود مي‌دانيم و دست برادري و دوستي به سمت همه مسلمانان دراز مي‌كنيم.

در پايان اين ديدار، رهبر انقلاب اسلامي از نزديك با تعدادي از مهمانان شركت‌كننده در كنفرانس وحدت اسلامي ديدار و گفت‌وگو كردند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON