جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: 40 سال است كه چالش بين آمريكا و ايران ادامه دارد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: 40 سال است كه چالش بين آمريكا و ايران ادامه دارد


در آستانه‌ي ۱۳ آبان جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان با مقام معظم رهبري ديدار كردند.

به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطّلاع‌رساني دفتر رهبري، در آستانه‌ي ۱۳ آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش‌آموز، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان، صبح امروز (شنبه ۱۲ آبان) با حضور در حسينيه‌ امام خميني با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند.

بخش‌هايي از بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار از اين قرار است:

40 سال است كه چالش بين آمريكا و ايران ادامه دارد و انواع تحركات از سوي دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامي و اقتصادي تا جنگ رسانه‌اي را آمريكا به راه انداخت.

هدف آمريكا در تمام اين كارها اين بود كه سيطره‌اي را كه در دوره‌ي طاغوت داشت، دوباره به دست بياورد كه نتوانست.

يك حقيقت مهمي در اين بين وجود دارد و آن اين كه در اين چالش ۴۰ ساله، طرف مغلوب آمريكا و طرف پيروز جمهوري اسلامي است. دليل مغلوب بودن آمريكا هم اين است كه حمله را او شروع كرده اما به مقاصد خود نرسيده است.

امروز وضع آمريكا را در يك نگاه وسيع كه مي‌بينيم اين است كه قدرت آمريكا رو به افول و رو به زوال است. آمريكاي امروز از آمريكاي چهل سال قبل به‌مراتب ضعيف‌تر است.

بسياري از سياسيون معتبر آمريكا معتقدند كه قدرت نرم آمريكا فرسوده شده است.

در زمان اوباما هم همين‌طور بود اما در زمان اين آقا كه واضح است؛ با هر تصميمش در دنيا مخالفت مي‌شود، نه‌فقط مردم حتي دولت‌ها هم مخالفت مي‌كنند.

حتي ليبرال دموكراسي هم دارد بي‌آبرو مي‌شود. اين رئيس‌جمهور جديد آمريكا هم آمده و چوب حراج به همه‌ي اين‌ها زده و تتمه‌ي آبروي آمريكا و ليبرال دموكراسي را برده است.

قدرت سخت آمريكا يعني قدرت اقتصاد و نظاميگري‌شان هم رو به افول است. نيروي نظامي آمريكا به‌شدت سردرگم است و براي همين، براي پيشبرد اهداف نظامي‌شان از سازمان‌هايي مثل بلك‌واتر استفاده مي‌كنند.

اقتصادشان هم همين‌جور است؛ ۱۵ تريليون دلار بدهي و ۸۰۰ ميليارد دلار كسري بودجه دارد.

يكي از مظاهر شكست آمريكا اين است كه نتوانسته بر روحيه‌ي استقلال‌طلبي جوانان ما اثر بگذارد. جوانان ما در سراسر كشور احساسات استقلال‌طلبانه دارند؛ بعضي حتي خيلي پايبندي ديني ندارند اما نسبت به تسلط بيگانه حساس هستند.

امروز جوانان ما از جوانان نسل اول انقلاب اگر جلوتر نباشند عقب‌تر هم نيستند.

اين احساسات [استقلال‌طلبانه] به‌تدريج در جوانان كشورهاي ديگر به‌خصوص كشورهاي همسايه‌ي ما نيز رسوخ كرده است. البته آمريكا بعضي از اين چيزها را از چشم ما مي‌بيند و ما را هم تهديد مي‌كند كه "اگر جوانان فلان كشور همسايه به نيروهاي ما حمله كنند، ما شما را مقصر مي‌دانيم." خب شما غلط مي‌كنيد كه ما را مقصر مي‌دانيد! مردم عراق و سوريه و لبنان و افغانستان و پاكستان از شما متنفرند؛ اين به ما چه ربطي دارد؟ چرا آمريكايي‌ها نفرت ملت‌ها از خودشان را درك نمي‌كنند؟ بد كرديد، سيطره‌جويي كرديد و مردم حق دارند از شما متنفر باشند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON