جستجو
سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷ حزب تمدن > اخبار > سفر نتانياهو به عمان و استقبال گرم سلطان قابوس / ايران انتقاد كرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
سفر نتانياهو به عمان و استقبال گرم سلطان قابوس / ايران انتقاد كرد


به گزارش عصرايران، رسانه هاي رسمي عمان و اسراييل خبر و فيلم اين سفر را منتشر كرده اند‌.

رسانه هاي رسمي عمان گفته اند سلطان قابوس و نتانياهو درباره روند صلح ميان فلسطيني ها و اسراييل گفتگو كردند.

سفر نتانياهو به عمان (+عكس)

 در اين سفر نتانياهو و همسرش دو مرتبه با سلطان قابوس ديدار و گفتگو كردند.

با اينكه سفر روز پنجشنبه آغاز شده بود اما هيچ خبري از آن منتشر نشد و تنها امروز جمعه و پس از پايان سفر، خبر و فيلم آن پخش شد.

فيلم هاي منتشر شده از اين ديدار نشان مي دهد سلطان قابوس به گرمي از نتانياهو و هيات همراه استقبال كرده است.

عمان و اسراييل رابطه رسمي ديپلماتيك ندارند و اين اتفاق براي اولين بار تماس هاي دو طرفه را آشكار مي سازد.

سفر نتانياهو به عمان (+عكس)

قبل از اين در سال ۱۹۹۴ اسحاق رابين و در سال 1996 شيمون پرز نخست وزيران وقت اسرائيل به عمان سفر داشتند و با سلطان قابوس ديدار كردند.

اين نخستين سفر نتانياهو به يكي از كشورهاي ساحل خليج فارس است و قبل از اين تنها يك بار شيمون پرز (رييس جمهور وقت اسرائيل) سفر غيررسمي به دوحه قطر داشت.

 

سفر محرمانه نتانياهو به عمان

سفر محرمانه نتانياهو به عمان

 

انتقاد ايران از عمان به دليل سفر نتانياهو

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد:رژيم صهيونيستي در پي ايجاد اختلاف ميان كشورهاي مسلمان و سر پوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و كشتار مردم مظلوم فلسطين است.

به گزارش ايسنا ، بهرام قاسمي در پاسخ به پرسش خبرنگاران پيرامون سفر نخست وزير رژيم اشغالگر صيهونيستي به عمان ضمن انتقاد از اين سفر گفت: از نظر ما كشورهاي اسلامي منطقه نبايد تحت فشار كاخ سفيد به رژيم غاصب صهيونيستي فضاي تحرك براي ايجاد مصائب و مشكلات جديد در منطقه دهند. بي‌شك اين رژيم در پي ايجاد اختلاف ميان كشورهاي مسلمان و سر پوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و كشتار مردم مظلوم فلسطين است.
 
سخنگوي وزارت خارجه همچنين اظهار  كرد: به نظر مي‌رسد از آغاز دوران رياست جمهوري آقاي ترامپ لابي صهيونيستي در كاخ سفيد و دولت آمريكا بيش از پيش در جهت منافع غير مشروع رژيم صهيونيستي و فشار بر كشورهاي اسلامي براي عادي سازي مناسبات ديپلماتيك با غاصبان قبله اول مسلمين فعال شده‌اند.

قاسمي خاطر نشان كرد: تاريخ و تجربه نشان مي دهد عقب‌نشيني و تن دادن به خواسته‌هاي نامشروع آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي، آنها را براي فشار و پيشروي بيشتر در منطقه و ناديده گرفتن حقوق مسلم و بحق ملت فلسطين جسورتر مي‌كند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON