جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: اينكه ما ترويج كنيم راهي جز پناه بردن به دشمن نداريم، بزرگترين خيانت در حق اين ملت است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: اينكه ما ترويج كنيم راهي جز پناه بردن به دشمن نداريم، بزرگترين خيانت در حق اين ملت است


به گزارش عصر ايران، حاضران در همايش خدمت بسيجيان، گروه‌هاي جهادي بسيجي‌اي هستند كه شهريورماه امسال در رزمايش خدمت بسيجيان شركت كرده و به ارائه خدمات مختلف به اقشار محروم در عرصه‌هاي عمراني، بهداشتي، فرهنگي و آموزشي پرداخته بودند.

بخش‌هايي از سخنان مقام معظم رهبري:

- ايام بسيار مهم بعداز عاشورا است؛ در واقع ايام حماسه زينبي است. در چنين روزهايي مسير كربلا و كوفه و شام و بعداز آن مدينه، مسير حركت نوراني پرشكوه حماسي زينب كبري و حضرت امام سجاد و بقيه‌ي اسراي عاشورا است. اينها كه توانستند با اين حركت خود ماجراي عاشورا را ابديت ببخشند، آن را دائمي و زوال ناپذير كنند.

- ما هم امروز در چنين روزهايي احساس ارتباط قلبي بيشتري با آن شهيدان عظيم‌الشأن مي‌كنيم. اربعين هم در پيش است. ملت ما و ملت عراق و مردمان زيادي از ملتهاي ديگر در تدارك حماسه‌ي بزرگ اربعين هستند. حماسه‌ي اربعين يك پديده‌ي فوق العاده‌اي است كه به لطف و فضل الهي در هنگامي كه دنياي اسلام نهايت نياز را به اينچنين حماسه‌اي دارد، به وجود آمده است.

- ياد سرور شهيدان را در دلهاي خودمان در ذهن خودمان مغتنم ميشماريم و عرض مي‌كنيم:
اي صبا اي پيك دور افتادگان
اشك ما بر خاك پاك او رسان

رهبرمعظم انقلاب: اول عظمت ايران، دوم اقتدار جمهوري اسلامي و سوم شكست ناپذيري ملت ايران/ رئيس جمهور آمريكا به بعضي از سران اروپايي گفته 2-3 ماه صبر كنيد، جمهوري اسلامي كلكش كنده خواهد شد؛ شتر در خواب بيند پنبه‌دانه

-اين اجتماع عظيم امروز و اين جمعيت جوان و پرشور و بسيجي، يادآور اجتماع در همين عرصه و ورزشگاه در دهه 60 است كه آن جوانها رفتند و به پيروزي رسيدند و ان‌شاءالله شما هم در عرصه‌هايي كه در پيش رو داريد به پيروزي كامل خواهيد رسيد.

- اين جلسه بزرگ در موقعيت بسيار حساسي تشكيل شده است. موقعيت كشور، موقعيت منطقه و جهان، موقعيت‌هاي حساسي است؛ بخصوص براي ما ملت ايران. حساسيت از اين جهت كه از يك طرف عربده‌كشي‌هاي سران استكبار و سياست‌هاي آمريكاي جهان‌خوار و از يك طرف قدرت‌نمايي جوان‌هاي مؤمن و پيروزي‌هاي پياپي در ميدان‌هاي مختلف و از يك طرف مشكلات اقتصادي كشور و تنگي معيشت بخش بزرگي از مردم ضعيف كشور و از طرفي حساس شدن و به تكاپو افتادن نخبگان كشور كه اين وضعيت آنها را حساس كرده و به تكاپو و تلاش فكري و عملي وادار كرده است.

- كشور بخاطر وجود مشكل از خمودگي و بي عملي درآمده است و خيلي‌ها كه فقط تماشاگر بودند امروز احساس وظيفه مي كنند و سرگرم تلاش مي‌شوند.

- مهم اين است كه شما جوان‌ها تصور نكنيد كه راهي كه پيش روي ماست، يك اتوبان آسفالت است، نه! راه پيشرفت به روي ما باز است اما راه پر از پيچ و خم است و موانعي در اين راه وجود دارد و دشمن به طور كامل در مقابل ما فعال است. بايد در مقابله‌ي با موانع اين راه راه طي كنيم.

- براي اقتدار جمهوري اسلامي همين بس كه كشور ايران را از زير سلطه انگليس و آمريكا بيرون كشيد.

جان كلام من در صحبت امروز عبارت است از: اول عظمت ايران، دوم اقتدار جمهوري اسلامي و سوم شكست ناپذيري ملت ايران. اينها رجزخواني نيست. اينها شعار محض نيست. سخن توخالي مثل بعضي از شعارها و حرفهايي كه بعضي ديگر مي‌زنند، نيست. اينها واقعياتي است كه دشمنان ملت ايران آرزو مي‌كنند كه ما اينها را ندانيم يا از آنها غفلت كنيم و گمان ديگري در مورد خودمان و كشورمان ببريم ولي واضح‌تر از اين است كه كسي بتواند آنها را انكار بكند.

- گفتيم عظمت ايران؛ نه فقط در زمان حال، عظمت ايران يك امر تاريخي است در طول زمان. كشور عزيز ما توانسته است در عرصه علم، در عرصه فلسفه، در عرصه سياست، در عرصه هنر، در عرصه پرچمداري علوم انساني توانسته است در ميان ملت‌هاي مسلمان و در برهه‌اي از زمان در ميان همه ملت‌هاي جهان سرافراز بايستد و اين مربوط به زمان ما و دوران تاريخي است به استثناي 200 سال قبل از انقلاب، در دوران قاجار و پهلوي كه در اين دوران عظمت ايران پايمال شد.

- در مورد اقتدار جمهوري اسلامي همين بس كه كشور ايران را از زير سلطه انگليس و آمريكا بيرون كشيد؛ سلطه‌اي كه از اول قرن نوزدهم ميلادي شروع شده بود و در همه امور كشور بيگانگان بي‌رحم و متكبر مسلط بودند. در اقتدار جمهوري اسلامي همين بس كه توانست كشور را از زير اين سلطه ظالمانه نجات بدهد. براي اولين بار در اين قرن اخير در يك جنگي، جمهوري اسلامي توانسته مانع از تجزيه كشور بشود. براي اولين بار ملت ايران در جنگ تحميلي 8 ساله توانست جبهه وسيع دشمن را ناكام كند و تماميت ارضي كشور را حفظ كند.

- گفتم شكست ناپذيري ملت ايران كه البته اين به بركت اسلام است. اين شكست ناپذيري را مي‌شود در پيروزي ملت ايران در انقلاب بزرگ اسلامي، پيروزي ملت در دفاع مقدس و ايستادگي در طول 40 سال توطئه دشمنان مشاهده كرد

- عظمت و اقتدار جمهوري اسلامي و شكست ناپذيري ملت ايران حرفي بيهوده و شعاري نيست؛ اين موضوع واقعيتي است كه دشمنان مي‌خواهند ما از آن بي اطلاع بوده و از آن غفلت كنيم و گمان بد نسبت به كشورمان داشته باشيم. امروز عظمت ملت ايران امر واضحي است كه هر منصفي ناچار به تصديق آن است.

- بايد تهديد دشمن را درست فهم كنيم، اندازه آن را بشناسيم و معلوم بشود كه عرصه تهاجم كجاست. اگر دشمن از مرز شرقي حمله مي‌كند، شما نيروهاي‌تان را به مرز غربي ببريد، سودي نخواهد برد. همه‌ي نظام و همه‌ي كشور و مردم، بايد درك درستي از نبرد دشمنان داشته باشند.

- عرصه‌هاي نبرد دشمنان اين‌ها است: اول از همه، اسلام است؛ آمريكا از اسلام سيلي خورده و از اسلام كينه در دارد. آمريكا از انقلاب اسلامي سيلي خورده است؛ اينها همه‌ كاره كشور بودند، منابع كشور در اختيار آنها بود و سرمايه‌هاي كشور با ميل آنها جابجا مي‌شد و سياست‌هاي فرهنگي و اقتصادي و سياسي كشور به ميل آنها جابجا مي‌شد، دست‌شان كوتاه شده و اسلام اين كار كرد.

- دشمني آمريكا بخاطر بدگويي و مرگ بر آمريكا فقط نيست، آنها از اصل حركت ملت ايران كينه بر دل دارند. از قدرت اسلامي و قدرت انقلاب مي‌ترسند لذا سعي مي‌كنند كه عناصر قدرت را مخدوش كنند و از بين ببرد.

اينكه شما فهم درستي از واقعيت‌هاي كشورتان داشته باشيد، به ضرر آنهاست و آنها با اين مبارزه مي‌كنند، با ابزار خطرناك رسانه‌ هم با اين موضوع مبارزه مي‌كنند و با تصوير سازي غلط سعي مي كنند افكار عمومي را منحرف كنند. وانمود مي‌كنند كه در موضع قدرتند، در حالي كه در موضع قدرت نيستند؛ بله، قدرت سخت‌افزاري آنها يك ابزار قابل نشان دادن است، اما اينها قدرت سخت افزاري است، در مقابله جهاني حرف اول را قدرت نرم افزاري مي‌زند، يعني منطق، استدلال، حرف نو و . . .

- اخيرا شنيدم كه رئيس جمهور آمريكا به بعضي از سران اروپايي گفته كه شما 2-3 ماه صبر كنيد، جمهوري اسلامي كلكش كنده خواهد شد. به ياد حرفهايي افتاديم كه 40 سال قبل همين كساني كه نوكران آمريكا بودند در داخل كشور و خود آنها به همديگر مژده مي داندند كه 6 ماه ديگه كلكش كنده مي‌شود اما نمي‌شد و 40 سال از آن قضيه گذشته و اين جمهوري اسلامي به نهال تنومدي تبديل شده است. ياد اين شعر افتام كه شتر در خواب بيند پنبه‌دانه . . . .

- دشمن ملت ايران، انقلاب و روحيه انقلابي را نشناخته است، اين تحليل غلط در طول اين سال‌ها موجب گمراهي او شده است. دشمنان ملت ايران را خداوند از نادانان قرار داده است.

- عيب واقعي اين است كه، جوان كشور تصور كند كه راه حلي وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن. بعضي سعي مي كنند اين را به جوانان ما القا كنند. دشمن مي خواهد كه جوان ما را به اين نتيجه برساند كه راه حلي وجود ندارد جز تسليم شدن و پنا بردن به آمريكا.

من صريحا اعلام مي‌كنم، كساني كه در داخل كشور اين فكر را كه مطلوب و محبوب دشمنان است، اينها خيانت مي‌كنند و اين خيانت به كشور است. ايني كه بر طبق ميل دشمن، ما ترويج كنيم كه راهي جز پناه بردن به دشمن نداريم، بزرگترين خيانت در حق اين ملت است. من به حول و قوه الهي، تا جان و توان دارم، نخواهم گذاشت اين اتفاق در كشور بيفتد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON