جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷ حزب تمدن > اخبار > سكوت دولت‌هاي عربي و ادبيات متفات رسانه‌هاي غربي در قبال حادثه تروريستي اهواز
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
سكوت دولت‌هاي عربي و ادبيات متفات رسانه‌هاي غربي در قبال حادثه تروريستي اهواز


چند دولت عربي منطقه خليج فارس با وجود گذشت نزديك به 1 روز از حادثه تروريستي در اهواز  در اين باره سكوت كرده و موضع نگرفته‌اند.

به گزارش عصرايران به جز كشورهاي كويت، قطر، عمان، عراق و سوريه كه اين حادثه را محكوم كرده‌اند، ديگر كشورهاي عربي خليج فارس به ويژه عربستان سعودي و امارات متحده عربي و بحرين نسبت به حادثه تروريستي روز شنبه (31 شهريور 97) در شهر اهواز سكوت كرده‌اند. البته شايد يك دليل اين سكوت و يا تاخير در ابراز موضع در روابط سرد و متشنج برخي از اين كشورها با جمهوري اسلامي ايران باشد.

اما مشاور وليعهد امارات متحده عربي در توييتي سعي كرده اطلاق تروريستي بودن اين حادثه را به بهانه واهي " حمله مسلحانه به يك گردهمايي نظامي!" نادرست بخواند. اين در حالي است كه بسياري از شهدا و زخمي‌هاي اين حمله تروريستي نه از نيروهاي نظامي رژه رونده، بلكه از جمعيت حاضر غيرنظامي در محل بوده اند.

ايالات متحده آمريكا نيز به جز يك واكنش نامربوط و مبهم يك سخنگوي دست چندم دولت (گرت ماركيز- سخنگوي شوراي امنيت ملي) واكنشي نسبت به محكوميت اين عمل تروريستي نشان نداده است. اين مقام آمريكايي بدون محكوم كردن حادثه تروريستي در اظهار نظري گفته است: ايالات متحده در كنار مردم ايران است و نظام ايران را به تمركز بر حفظ امنيت مردم ترغيب مي‌كند.

همچنين در اقدامي كم سابقه بسياري از رسانه‌هاي غربي از به كار بردن و اطلاق واژه " تروريستي" به حمله امروز به اهواز سر باز زده و از واژه" حمله مسلحانه" در توصيف اين حمله استفاده كرده‌اند.

 اين در حالي است كه بسياري از اين رسانه‌ها هنگام درج اخبار فوري حملات گاه و بيگاه چاقويي يا خودرويي به غيرنظاميان در برخي از كشورهاي اروپايي، حتي پيش از اظهار نظر رسمي مقامات اين كشورها، ظن تروريستي بودن حادثه را پيش كشيده و روي آن مانور مي‌دهند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON