جستجو
پنج شنبه - ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري در ديدار پوتين: ديدگاه شما درباره برجام خيرخواهانه است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري در ديدار پوتين: ديدگاه شما درباره برجام خيرخواهانه است


به گزارش عصرايران؛  رهبر انقلاب اسلامي، با تأكيد بر اينكه همكاري‌هاي دو جانبه ايران و روسيه مي تواند در مسائل جهاني نيز گسترش يابد، افزودند: يكي از مواردي كه دو طرف مي توانند با يكديگر همكاري داشته باشند، مهار امريكا است زيرا امريكا يك خطر براي بشريت است و امكان مهار آن نيز وجود دارد.

آيت الله خامنه اي قضاياي سوريه را يك نمونه موفق از مهار امريكا برشمردند و خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها اكنون در سوريه شكست واقعي خورده اند و به اهداف خود نرسيدند.

ايشان با تشريح اهداف امريكا در ابتداي قضاياي سوريه بويژه بعد از سرنگوني حكومت‌هاي وابسته به امريكا در مصر و تونس گفتند: امريكايي‌ها قصد داشتند با استفاده از شرايط به‌وجود آمده در آن زمان در كشورهاي عربي، ضربه وارده در مصر و تونس را در سوريه و با سرنگوني حكومت طرفدار مقاومت جبران كنند اما اكنون كاملاً شكست خورده اند.

رهبر انقلاب اسلامي تحريم ايران، روسيه و تركيه از جانب امريكا را يك نقطه اشتراك بسيار قوي براي گسترش همكاري‌ها دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران و روسيه بايد ضمن گسترش همكاري‌هاي سياسي و اقتصادي، توافق هاي انجام گرفته در نشست تهران را با جديت پيگيري كنند.

 آيت الله خامنه اي همچنين بر انجام مبادلات و معاملات اقتصادي خارج از چارچوب دلار تأكيد كردند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به اظهارات آقاي پوتين در خصوص برجام اشاره كردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران تاكنون به تعهدات خود در برجام پايبند بوده است اما اروپايي ها به وظايف خود عمل نكرده اند و اين قابل قبول نيست كه ما به‌طور كامل به تعهدات خود در برجام عمل كنيم اما آنها تعهدات خود را انجام ندهند.

آيت الله خامنه اي، با خيرخواهانه خواندن ديدگاه رئيس جمهور روسيه درباره برجام تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران درخصوص برجام موضعي را خواهد گرفت كه به نفع منافع و عزت كشور و ملت باشد.

ايشان افزودند: اگرچه امريكايي‌ها فعلاً درباره ايران، مسائل موشكي و مسائل منطقه را مطرح مي كنند اما مسئله آنها با جمهوري اسلامي ايران فراتر از اين مسائل است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها ۴۰ سال است كه مي خواهند ريشه جمهوري اسلامي ايران را بِكَنند اما ما در اين مدت، بيش از چهل برابر رشد كرده ايم كه همين ايستادگي جمهوري اسلامي و موفقيت هاي آن، يك نمونه موفق ديگر از مهار امريكا است.

آيت الله خامنه اي همچنين با تأكيد بر وجود زمينه براي نقش آفريني سياسي روسيه در ديگر مسائل منطقه، به شرايط اسف بار مردم يمن و كشتار آنان به‌وسيله سعودي‌ها اشاره كردند و افزودند: سعودي‌ها قطعاً در يمن به نتيجه نخواهند رسيد و نخواهند توانست مردم مقاوم يمن را به زانو درآورند.

در اين ديدار كه آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، رئيس‌جمهور روسيه مذاكرات با همتاي ايراني خود در خصوص مسائل دوجانبه و مسئله سوريه را پر بار و بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: ما در اين مذاكرات بر گسترش روابط دوجانبه در همه زمينه‌ها بويژه همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري تأكيد كرديم.

پوتين افزود: در بخش انرژي، پيشنهاد احداث پروژه جديد نيروگاه هسته‌اي و نيروگاههاي با ظرفيتِ كم را مطرح كرديم و برقي‌سازي خطوط راه‌آهن و افزايش فروش نفت ايران را مورد بررسي قرار داديم.

رئيس‌جمهور روسيه، ظرفيت‌ها و امكانات موجود براي توسعه روابط دو كشور را بسيار بيشتر از سطح كنوني همكاري‌ها دانست و با اشاره به مانع‌تراشي آمريكا در اين زمينه با توسل به روشهاي مختلف از جمله تبادلات مالي گفت: آمريكايي‌ها با ايجاد محدوديت در تبادلات مالي در حال انجام يك اشتباه راهبردي هستند زيرا به قيمت يك موفقيت سياسي و كوتاه‌مدت، موجب سلب اعتماد از دلار در فضاي جهاني و تضعيف آن خواهند شد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON