جستجو
پنج شنبه - ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ حزب تمدن > اخبار > حمايت و تسليح 12 گروه شورشي سوريه از سوي اسراييل براي مقابله با ايران و حزب الله
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
حمايت و تسليح 12 گروه شورشي سوريه از سوي اسراييل براي مقابله با ايران و حزب الله


اسراييل از 12 گروه شورشي مسلح در جنوب سوريه حمايت تسليحاتي و مالي كرده تا اين گروه‌ها مانع تسلط ايران در مناطق مرزي سوريه و اسراييل شوند.

به گزارش عصرايران به نقل از وب سايت روزنامه اسراييلي " جروزالم پست"، نشريه" فارن پاليسي" آمريكا در گزارشي اين مطلب را افشا كرده است.

بر اساس شهادت و اظهارات بيش از 20 تن از فرماندهان نظامي به نشريه "فارن پاليسي"، اسراييل اين سياست را در راستاي "عمليات همسايه خوب" از سال 2016 آغاز و در جولاي سال جاري ميلادي و همزمان با كسب كنترل نيروهاي دولتي سوريه بر منطقه مرزي بلندي‌هاي جولان به اتمام رسانده است.

يك نيروي شورشي مسلح سوري در سنگري در منطقه جولان در 30 مي 2018 / عكس: رويترز

حمايت و تسليح 12 گروه شورشي سوريه از سوي اسراييل براي مقابله با ايران و حزب الله

به نوشته "فارن پاليسي" هدف از اين عمليات دور نگه داشتن نيروهاي ايراني و حزب الله لبنان از منطقه تحت تسلط سوريه در بخش سوري بلندي‌هاي جولان بوده است. منطقه وسيعي از بلندي‌هاي جولان كه متعلق به سوريه است، از سال 1967 و پس از پايان جنگ 6 روزه اعراب و اسراييل به اشغال ارتش اسراييل درآمده است.

انتشار اين گزارش در حالي است كه مقامات تل آويو همواره حمايت تسليحاتي و مالي از گروه‌هاي شورشي سوريه را انكار و تكذيب كرده‌اند.

بر اساس گزارش "فارن پاليسي" رژيم اسراييل علاوه بر كمك مالي به 12 گروه شورشي سوريه در جنوب اين كشور براي خريد تسليحات از بازار سياه، در نزديك به 2 سال گذشته به هر شورشي مسلح اين گروه‌ها ماهانه 75 دلار حقوق پرداخت كرده است.

همچنين در طي اين مدت اسراييل براي اين  12 گروه‌ شورشي سوري، بيش از 1524 تن مواد غذايي، 250 تن البسه، 947520 ليتر سوخت، 21 ژنراتور و 24900 بسته كمك هاي بهداشتي و پزشكي ارسال كرده است.

اين نخستين بار نيست كه اسناد و اطلاعاتي درباره حمايت مالي و تسليحاتي اسراييل از شورشي هاي مسلح سوريه رسانه‌اي مي‌شود. در ژانويه 2017 روزنامه "وال استريت ژورنال" آمريكا در گزارشي مستند از حمايت مالي و نظامي اسراييل از 7 گروه شورشي مسلح سوري در منطقه جولان پرده برداشت. در آن گزارش " معتصم الجولاني" سخنگوي گروه شورشي "فرسان الجولان" به اين روزنامه آمريكايي تاكيد كرده بود  بدون حمايت اسراييل قادر به ادامه فعاليت خود نيستند. اين گروه شورشي بيش از 400 عضو مسلح در اختيار دارد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON