جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲ حزب تمدن > اخبار > بيزنس اينسايدر: اشتباهات ترامپ به تشكيل محور روسيه- چين- ايران - تركيه مي انجامد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
بيزنس اينسايدر: اشتباهات ترامپ به تشكيل محور روسيه- چين- ايران - تركيه مي انجامد


پايگاه خبري "بيزنس اينسايدر" آمريكا با ارايه تحليلي به قلم " جيم ادواردز" فشارهاي فزاينده دولت ترامپ عليه تركيه را يك سياست اشتباه دانست كه نتيجه آن دور كردن هر چه بيشتر تركيه از محور غرب و نزديكي اين كشور به روسيه، چين و ايران است.

به گزارش عصرايران، در اين گزارش با اشاره به فشار فزاينده ترامپ براي آزادي يك كشيش آمريكايي از حصرخانگي در تركيه، اين سياست را يك اشتباه استراتژيك توصيف كرد.

كشيش "اندرو برانسون" در اكتبر 2016، به اتهام دست داشتن در كودتاي نافرجام تابستان دو سال پيش در تركيه دستگير شد. دولت ترامپ خواهان آزادي اوست و تا كنون به خاطر آزادي اين كشيش دو وزير- وزراي دادگستري و كشور-  تركيه‌اي را تحريم و تعرفه واردات فولاد و آلومينيوم از تركيه را دوبرابر كرده است. دولت ترامپ علاوه بر اينها تهديد كرده در صورت عدم آزادي برانسون، تحريم‌هاي بيشتري عليه تركيه اعمال خواهد كرد.

مشكلات اقتصادي تركيه در هفته‌هاي گذشته در اثر تهديد به تحريم ترامپ و وضع تعرفه آمريكا، تشديد شده است.

"بيزنس اينسايدر" نوشت: تركيه تنها يك دهه پيش كشوري بود كه در آستانه ورود به اتحاديه اروپا و الحاق هميشگي و دايم به محور غرب بود، اما حالا اين كشور به طور كلي از محور غرب فاصله گرفته و خود را هر چه بيشتر به كشورهايي چون چين، روسيه و ايران و قطر نزديك‌تر مي‌كند. حتي سخن از كنار گذاشتن دلار و تجارت اين كشور با متحدان شرقي خود با استفاده از ارزهاي ملي است.

بيزنس اينسايدر: اشتباهات ترامپ به تشكيل محور روسيه- چين- ايران و تركيه مي انجامد

اين پايگاه خبري در ادامه پرسيده است: دستاورد دولت ترامپ از تشديد تنش اخير با تركيه چه بوده است؟ ممكن است دلار قوي ما لير تركيه را خرد كند اما از اين پيامد، چه دستاوردي براي آمريكا حاصل خواهد شد! شايد در اثر اين فشارهاي فزاينده كشيش برانسون از حصرخانگي نجات يابد اما او فقط يك فرد است؛ نتيجه اين "پيروزي !" احتمالي ( آزادي برانسون به هر قيمتي) براي دولت آمريكا نزديكي بيش از پيش تركيه به كشورهايي چون ايران، روسيه، چين و قطر و دوري بيشتر تركيه از محور غرب خواهد بود.

واقعيت اين است كشوري كه داراي بزرگ‌ترين ارتش دايمي ناتو در اروپاست (ارتش تركيه پس از آمريكا بزرگ‌ترين ارتش ناتو است) اكنون به سمت كشورهايي چون ايران و قطر تمايل يافته است. ترامپ بايد تلاش كند تركيه را از اين چرخش بازدارد نه اينكه هر روز بر دامنه فشارهاي خود به اين كشور براي آزادي يك مرد بيفزايد. جنگ تجاري ترامپ با تركيه تنها روابط تركيه را با كشورهايي چون روسيه، ايران و قطر تقويت مي‌كند و براي آمريكا دستاوردي نخواهد داشت.

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON