جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰ حزب تمدن > اخبار > رهبر انقلاب در پيامي به حجاج: سياست آمريكا جنگ‌افروزي و كشتار مسلمانان به‌دست يكديگر است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
رهبر انقلاب در پيامي به حجاج: سياست آمريكا جنگ‌افروزي و كشتار مسلمانان به‌دست يكديگر است


به گزارش عصرايران، متن پيام آيت الله خامنه اي كه صبح امروز حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني آن را در صحراي عرفات قرائت كرد، به اين شرح است:

بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحيم

و الحمد للّه و الصّلاة علي رسوله المصطفي و آله الاطهار الابرار و صحبه الاخيار. قال اللّه تعالي:  وَ اَذِّن فِي النّاسِ بِالحَجِّ يَأتوكَ رِجالًا وَ عَليّْ كُلِّ ضامِرٍ يَأتينَ مِن كُـلِّ فَجٍّ عَميقٍ ‍‍× لِيَشهَدوا مَن‍ـافِ‍ـعَ لَهُم  وَ يَذكُرُوا اسمَ اللهِ فيِّ اَيّامٍ مَعلومات.

اين آهنگ عرشي همچنان دلها را فراميخواند و از فراز قرنها و دورانها، بشريّت را به گرد آمدن بر محور توحيد دعوت ميكند. همه‌ي آحاد انسان، مخاطب اين فراخوان ابراهيمي و مفتخر به آنند؛ اگرچه گوشهايي آن را نشنوند و دلهايي زير حجاب غفلت و جهالت، از آن محروم بمانند، و اگرچه كساني صلاحيّت ورود در اين ضيافت جهاني و هميشگي را در خود فراهم نكنند و يا به هرجهت توفيق آن را نيابند.

اكنون شما از اين موهبت برخوردار گشته و در وادي امن ميهمانسراي الهي قدم نهاده‌ايد. عرفات و مشعر و منيٰ، صفا و مروه و بيت، مسجدالحرام و مسجدالنّبي، جاي‌جاي همه‌ي اين مناسك و مشاعر، هريك قطعه‌اي از زنجيره‌ي معنويّت و عروج روحي براي حج‌گزاري است كه قدر اين توفيق را دانسته و از آن براي طهارت خود بهره گيرد و براي بقيّه‌ي عمر خود توشه بردارد.

نكته‌ي مهمّي كه هر انسان انديشه‌ورز را كنجكاو و حسّاس ميكند، تعيين يك ميعادگاه دائمي براي همه‌ي مردم و همه‌ي نسلها و در همه‌ي سالها، در يك نقطه‌ي معيّن و در يك محدوده‌ي زماني واحد است. اين وحدت زمان و مكان، يكي از رازهاي اصلي فريضه‌ي حج است. بي‌شك يكي از برترين مصداقها براي «لِيَشهَدوا مَن‍ـافِ‍ـعَ لَهُم» همين ديدار ساليانه‌ي آحاد امّت اسلامي در كنار خانه‌ي خدا است. اين، رمز وحدت اسلامي و نماد امّت‌سازي اسلام است كه بايد در زير سايه‌ي بيت‌اللّه قرار داشته باشد. خانه‌ي خدا متعلّق به همگان است: سَ‍ـواّْءَ العـاكِفُ فيهِ وَ الب‍ـاد.

حج، در اين مكان و در اين محدوده‌ي زماني، هميشه و در همه‌ي سالها، با زبان رسا و منطق آشكار، مسلمانان را به اتّحاد فراميخواند. و اين در نقطه‌ي مقابلِ خواست دشمنان اسلام است كه در همه‌ي دورانها و بويژه در اين دوران، مسلمانان را به صف‌آرايي در برابر يكديگر تشويق ميكرده‌اند و ميكنند. امروز به رفتار آمريكاي مستكبر و جنايتكار بنگريد. سياست اصلي آن در برابر اسلام و مسلمين، جنگ‌افروزي است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، كشتار مسلمانان به دست يكديگر است. ظالماني را به جان مظلوماني انداختن، از جناح ظالم پشتيباني كردن، به دست او جناح مظلوم را بيرحمانه سركوب كردن، و آتش اين فتنه‌ي هولناك را همواره تيزوتند كردن. مسلمانان بايد هشيار باشند و اين سياست شيطاني را خنثي كنند. حج زمينه‌ساز اين هشياري است، و اين است فلسفه‌ي برائت از مشركان و مستكبران در حج.

ياد خدا روح حج است. در همه حال دلهاي خود را با اين باران رحمت، زندگي و نشاط بخشيم و توكّل و اعتماد به او را كه اصل و سرچشمه‌ي قدرت و شكوه و عدل و زيبايي است، در دل خود ريشه‌دار كنيم. دراين‌صورت بر كيد دشمن پيروز خواهيم شد. حجّاج عزيز! دعا براي امّت اسلامي و مظلومان را در سوريه و عراق و فلسطين و افغانستان و يمن و بحرين و ليبي و پاكستان و كشمير و ميانمار و ديگر نقاط فراموش نكنيد و قطع دست آمريكا و ديگر مستكبران و ايادي آنان را از خداوند بخواهيد.

والسّلام عليكم و رحمة اللّه
سيّدعلي خامنه‌اي
۲۸ مردادماه۱۳۹۷
مصادف با ۷ ذي‌الحجّة ۱۴۳۹

 
Copyright © 2013 - TAMADDON