جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: عامل كاهش ارزش ريال خارجي نيست دروني است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: عامل كاهش ارزش ريال خارجي نيست دروني است


هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم صبح امروز (دوشنبه) در حسينيه امام خميني با حضرت آيت الله خامنه‌اي ديدار كردند.

به گزار عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رهبري، رئوس مطالبي كه حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار به آن اشاره كردند به اين شرح است:

آحاد مردم مشكلات معيشتي امروز را احساس مي‌كنند. يك بخشي از مردم واقعاً زير فشارند و اين گراني مواد غذايي و مسكن و... روي مردم فشار مي‌آورد.

كاهش ارزش پول ملي از مشكلات كنوني اقتصاد كشور است.

وقتي قيمت ريال اين‌جور پايين مي‌آيد، آن كارمند روزمزد است كه برايش چيزي نمي‌ماند.

كارشناسان اقتصادي و بسياري از مسئولين بر اين مسئله متفقند كه عامل اين مسئله خارجي نيست، دروني است. نه اينكه تحريم‌ها اثر نداشته باشد اما عمده‌ي تأثير مربوط به عملكردهاست. اگر عملكردها بهتر و باتدبيرتر و بهنگام‌تر و قوي‌تر باشد، تحريم‌ها اثر زيادي نمي‌گذارد و مي‌شود ايستاد.

مثلاً در همين قضيه‌ي ارز و سكه بر اثر برخي بي‌تدبيري‌ها و بي‌توجهي‌ها ارز كشور رفت دست كساني كه از آن سوءاستفاده كردند. اين مشكل، مربوط به نحوه‌ي مديريت و سياست‌گذاري اجرايي است.

وقتي ارز و سكه را به‌صورت غلط توزيع مي‌كنند، اين توزيع دو طرف دارد: يكي كه آن را مي‌گيرد و يكي كه آن را مي‌دهد. ما همه‌اش داريم دنبال آن كسي مي‌گرديم كه مي‌گيرد، درحالي‌كه تقصير عمده متوجه كسي است كه آن را داد؛ نمي‌گوييم خيانت، اما خطاي بزرگي كرده است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON