جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ حزب تمدن > اخبار > منابع سازمان ملل: احتمال ديدار ترامپ و روحاني در نيويورك
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
منابع سازمان ملل: احتمال ديدار ترامپ و روحاني در نيويورك


در حالي كه دونالد ترامپ براي چندمين بار در هفته گذشته با نوشتن توييتي از تمايل خود براي مذاكره با ايران سخن گفته و به رغم خودش توپ را بار ديگر به زمين ايران پرتاب كرده، يك روزنامه اسراييلي مدعي شده است روحاني و ترامپ قرار است در حاشيه نشست مجمع عمومي ملل متحد در سپتامبر سال جاري ميلادي (مهر ماه) با يكديگر ديدار كنند.

به گزارش عصرايران روزنامه اسراييلي " معاريو" به نقل از يكي از مقامات سازمان ملل در نيويورك مدعي ديدار احتمالي بين سران آمريكا و ايران در حاشيه نشست مجمع عمومي ملل متحد در نيويورك شده است.

اين روزنامه به نقل از منابع ديپلماتيك غربي مستقر در نيويورك مدعي شده مذاكرات پس پرده بين ايران و آمريكا به احتمال فراوان به مذاكره رودرروي روساي جمهور ايران و آمريكا در نيويورك ختم خواهد شد. به گفته اين ديپلمات‌ها ديدار دو رهبر در حاشيه نشست مجمع عمومي در نيويورك مي تواند به عنوان " ديدار اتفاقي" و "سرپايي" در هر دو كشور توجيه شود كه هزينه سياسي زيادي براي آنها ايجاد نكند.

منابع سازمان ملل: احتمال ديدار ترامپ و روحاني در نيويورك

روحاني و ترامپ در يك روز و تنها با فاصله 2 ساعت از يكديگر در نشست مجمع عمومي ملل متحد سخنراني خواهند كرد. (اوايل مهر ماه امسال)

خبر ديدار احتمالي دو رهبر آن هم به نقل از منابع رسانه‌اي اسراييلي در حالي منتشر شده كه اخيرا "محمود واعظي" رييس دفتر روحاني مدعي شده است سال گذشته در جريان سفر روحاني به نيويورك ترامپ 8 مرتبه تماس گرفته تا با رييس جمهوري ايران ديدار داشته باشد اما روحاني پاسخ مثبتي به اين تماس‌ها نداده و اين درخواست را  با لحن دشمنانه سخنراني و موضع گيري‌هاي او عليه ايران و برجام همخوان ندانسته است.

ترامپ در هفته گذشته دو مرتبه در اظهار نظرهايي از تمايل خود براي گفت و گوي بدون پيش شرط با ايران سخن گفته است. به گمان برخي ناظران اين لحن ترامپ حاكي از نوعي عقب نشيني از مواضع اوليه او محسوب مي‌شود.

برخي ناظران نيز معتقدند ترامپ براي تكميل كارنامه كاري خود در آستانه انتخابات مياندوره‌اي كنگره آمريكا به يك ديدار نمايشي با روحاني نياز دارد تا دستكم در ظاهر به همه شعارهاي انتخاباتي خود جامه عمل پوشانده باشد.

در روزهاي گذشته خبرهاي غير رسمي زيادي درباره مذاكرات پنهاني ايران و آمريكا از طريق كانال عمان منتشر شده است. سفر اخير "يوسف بن علوي" وزير امور خارجه عمان به آمريكا و احتمال سفر او به تهران طي روزهاي آينده بر حجم و شدت اين گمانه زني‌ها افزوده است.

ترامپ شنبه شب (ديشب) بار ديگر با نوشتن توييتي از تمايل خود براي مذاكره با ايران خبر داده است. او نوشته است: اوضاع اقتصادي در ايران روز به روز و به سرعت رو به وخامت مي‌رود و ديدار يا عدم ديدار او با رهبران ايران بستگي به نظر آنها دارد.

توييت ديشب ترامپ

منابع سازمان ملل: احتمال ديدار ترامپ و روحاني در نيويورك

به نظر مي‌رسد در ميان هيات حاكمه و حتي ناظران غيردولتي و كارشناسان در ايران دو ديدگاه متفاوت درباره نحوه برخورد با ايالات متحده آمريكا وجود دارد و در حالي كه گروهي معتقدند بايد از فرصت درخواست مذاكره بدون پيش شرط از سوي ترامپ استفاده شود، گروهي ديگر معتقدند در شرايط كنوني مذاكره با آمريكا دستاورد چنداني براي ايران نخواهد داشت و تنها منافع سياسي و شخصي ترامپ در سياست داخلي آمريكا را تامين خواهد كرد؛ گروهي نيز معتقدند مي‌توان از تمايل ترامپ براي اجراي شوي تلويزيوني مذاكره با روحاني، امتيازهاي قابل توجه گرفت.

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON