جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ حزب تمدن > اخبار > عمران خان؛ ميانجي جديد روابط تهران – رياض؟!
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
عمران خان؛ ميانجي جديد روابط تهران – رياض؟!


"عمران خان" رهبر حزب "تحريك انصاف" (جنبش عدالت) پاكستان از تلاش خود براي بهبود روابط سرد و متشنج تهران و رياض خبر داده است.

به گزارش عصرايران به نقل از روزنامه " اكسپرس تريبيون" – چاپ اسلام آباد - در ديدار امروز (شنبه) " مهدي هنردوست" سفير جمهوري اسلامي ايران در اسلام آباد با عمران خان، رهبر حزب پيروز در انتخابات اخير پاكستان، وعده تلاش براي بهبود روابط تهران و رياض را داده است.

عمران خان گفته است: تلاش خواهد كرد نقشي مثبت و سازنده در بهبود روابط دو همسايه پاكستان (ايران و عربستان) بازي كند.

ديدار روز شنبه سفير ايران با عمران خان/ عكس: توييتر

عمران خان؛ ميانجي جديد روابط تهران – رياض؟!

بر اساس بيانيه حزب تحريك انصاف پاكستان، سفير جمهوري اسلامي ايران امروز با حضور در دفتر عمران خان در اسلام آباد پيروزي اخير حزب متبوع او را در انتخابات اخير پاكستان تبريك گفت.

عمران خان ديدگاهي جديد در سياست خارجي پاكستان دارد و پيشتر در اظهارنظرهايي به طور تلويحي از سياست دولت سعودي در قبال پاكستان و منطقه انتقاد كرده است. دولت سعودي از متحدان منطقه اي پاكستان به شمار مي آيد و دولت اسلام آباد به كمك هاي اقتصادي رياض وابسته است. با اين حال عمران خان ديدگاهي انتقادي نسبت به سياست هاي سعودي و آمريكا دارد و چند روز پيش نيز در اظهاراتي گفته دولت سعودي دوست پاكستان است اما او نمي‌داند چرا در بزنگاه‌هاي حساس رياض به دامان آمريكا مي‌غلتد و پشت پاكستان را خالي مي‌كند!

سفير جمهوري اسلامي ايران در پاكستان همچنين در ديدار با عمران خان تمايل ايران را براي ادامه مذاكرات دوجانبه با پاكستان به منظور احداث خط لوله صادرات گاز ايران به پاكستان اعلام كرده است.

عمران خان نيز در اين ديدار تاكيد كرده كه اسلام آباد در دوران صدارت او خواهان توسعه روابط و تجارت با همه همسايگان خود به ويژه با ايران خواهد بود.

او گفته است: مشتاق سفر به ايران و ديدار از اماكن تاريخي آن است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON