جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵ حزب تمدن > اخبار > روحاني: با آمريكا مذاكره نمي كنيم / به دنبال اصلاح روابط با عربستان هستيم
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: با آمريكا مذاكره نمي كنيم / به دنبال اصلاح روابط با عربستان هستيم


حسن روحاني رييس جمهوري امروز( يكشنبه) در همايش روساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور كه درمركز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، با بيان اينكه توطئه آخر آمريكا، تلاش براي خسته كردن ملت ايران است، تصريح كرد : بدانيد؛ ملت ايران آقاست و هرگز نوكر كسي نخواهد شد.

به گزارش عصر ايران به نقل از ايرنا، روحاني با اشاره به اينكه ' تنگه هاي زيادي داريم؛ تنگه هرمز فقط يكي از آنهاست' ، افزود: قادر نيستيد ملت ايران را عليه امنيت و منافع ايران تحريك كنيد.

رييس جمهوري اظهار داشت: به ملت ايران اعلام جنگ مي كنيد و دم از حمايت مي زنيد؟ در همه منطقه پهن شده ايد؛ معناي حرف هايتان را بفهميد.

روحاني تاكيد كرد: آمريكايي ها بايد خوب بفهمند كه صلح با ايران مادر صلح ها و جنگ با ايران مادر جنگ هاست.

وي با بيان اينكه دولت فعلي آمريكا همزمان در حال ستيز با دنيا و منافع ملي خودش است، خاطر نشان كرد: آقايي كه الان در آمريكا روي كار است، هم تهديد و هم فرصت است.

رييس جمهوري يادآور شد: هيچگاه مثل اكنون نمي شد گفت كه كاخ سفيد ضد حقوق بين الملل و ضد جهان اسلام و ملت فلسطين است.

روحاني با اشاره به اينكه هرگاه اروپا به توافق با ما نزديك شد، كاخ سفيد نگذاشت، گفت: برجام، شكست توطئه 12 ساله عليه فناوري هسته اي ايران بود.

او با بيان اينكه برجام تصميم يكپارچه تمام اركان نظام بود، افزود: تهديد نمي پذيريم و توان ما بازدارنده است ؛ امروز اتحاد داخلي ما بيشتر از قبل است و تهديد، ما را منسجم تر مي كند؛ حتما آمريكا را شكست مي دهيم.

رييس جمهوري اضافه كرد: هزينه هايي خواهيم داد اما منافع بيشتري بدست مي آوريم.

روحاني با اشاره به اينكه هدف اول امريكا، نقض برجام توسط خود ما بود، ادامه داد : آژانس را تحريك كردند و باز هم موفق نشدند؛ گام ناموفق سوم آمريكا، متقاعد كردن اروپا به اصلاح برجام بود. ترامپ زور زيادي زد اما مجبور شد تنهايي از برجام خارج شود.

او با اشاره به اينكه ايران در برابر ناپختگي ترامپ، هوشمندانه عمل كرد، گفت: آمريكا با همه دنيا عليه برجام تقابل مي كند؛ آمريكاي منزوي نبايد جان بگيرد.

رييس جمهوري با اشاره به اينكه امروز بيش از هر زمان پيداست كه مبناي رژيم صهيونيستي تجاوز و اشغال است، اظهار داشت: وقاحت را به جايي رسانده اند كه مي گويند فلسطين كشور اسلامي نيست.

روحاني تصريح كرد:حرف ما با همسايگان و جهان عرب در باره ماهيت اسرائيل اثبات شد؛ ضد حقوق بشرتر از رژيم صهيونيستي وجود ندارد، تا بحال مي گفتند اسرائيل نمونه دمكراسي در منطقه است؛ امروز ثابت شده كه كانون آپارتايد است.

وي با بيان اينكه فرصت براي ارتباط سفرا با افكار عمومي و جوانان جهان در فضاي حقيقي و مجازي گسترده است، خاطر نشان كرد:وظايف ديپلمات هاي توانمند و عزيز سنگين تر از هر زمان ديگري است.

رييس جمهوري تاكيد كرد: ملت ايران براي آزادي و استقلال، جلوي ديكتاتور دست نشانده ايستاد و مداخله گرتر از آمريكا عليه انقلاب و ملت ايران وجود ندارد.

روحاني با اشاره به اينكه سرنگوني، تجزيه، تحريم و تضعيف؛ سياست هاي اصلي آمريكا عليه جمهوري اسلامي است، گفت: در دفاع مقدس جز چند كشور، همه جهان را عليه ملت ايران بسيج كردند و نتيجه نگرفتند.

وي يادآور شد : جنگ، توان ارتش را مضاعف كرد و جوانان انقلابي سپاه، قدرت نظامي جديد شدند.

رييس جمهوري با تجليل از نقش سپاه در پاسداري از ايران ، گفت: دشمن در توطئه شكست و تجزيه ايران شكست خورد؛ توطئه سوم، تحريم به بهانه فعاليت هسته اي بود.

روحاني با بيان اينكه كار آمريكا، توطئه عليه ايران و ملت بزرگ ايران است،اضافه كرد: عمق راهبردي ايران از شرق تا شبه قاره، در غرب تا مديترانه، در جنوب تا درياي سرخ و در شمال تا ‌‌‌قفقاز است.

وي با اشاره به اينكه ذات و فرهنگ ايراني صلح طلبي و كمك به همسايگان در برابر آدم كش ها است، يادآور شد: داعش را ريشه كن كرديم و مردم منطقه را نجات داديم؛ به خود افتخار مي كنيم.

روحاني "تسليم شدن" يا "مقاومت" را دو راه پيش روي ايران دانست و در شرايط كنوني سخن گفتن  با آمريكا را به معناي تسليم و پايان دستاوردهاي ايران دانست.

روحاني افزود ايران خواهان بهترين روابط  با همسايگان خود است و در شرايط جديد  به دنبال  اصلاح روابط با عربستان، امارات عربي متحده و بحرين است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON