جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵ حزب تمدن > اخبار > توصيه ترامپ به رييس جمهوري فرانسه براي خروج از اتحاديه اروپا
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
توصيه ترامپ به رييس جمهوري فرانسه براي خروج از اتحاديه اروپا


دونالد ترامپ در ديدار ماه آوريل سال جاري با همتاي فرانسوي خود در كاخ سفيد به او پيشنهاد خروج فرانسه از اتحاديه اروپا و انعقاد يك قرارداد دوجانبه اقتصادي با آمريكا را داده است.

به گزارش عصرايران، روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشي در اين باره نوشت؛ ترامپ در سفر اخير رييس جمهوري فرانسه به واشنگتن از او پرسيده است: چرا از اتحاديه اروپا خارج نمي شويد؟

او سپس به ماكرون پيشنهاد انعقاد يك قرارداد دوجانبه اقتصادي با آمريكا در صورت خروج اين كشور از اتحاديه اروپا را داده است.

ديدار ترامپ و ماكرون در حاشيه نشست اخير رهبران گروه هفت در كانادا/ عكس: رويترز

توصيه ترامپ به رييس جمهوري فرانسه براي خروج از اتحاديه اروپا

واشنگتن پست اين خبر را به نقل از دو ديپلمات اروپايي آگاه از موضوع داده است. كاخ سفيد به پرسش واشنگتن پست درباره صحت يا سقم اين پيشنهاد ترامپ، پاسخي نداده است.

واشنگتن پست همچنين به واكنش و جواب ماكرون به اين پيشنهاد ترامپ اشاره‌اي نكرده است.

فرانسه در كنار آلمان يكي از دو ستون اصلي تشكيل دهنده اتحاديه اروپاست.

با وجودي كه خروج از اتحاديه اروپا محبوبيت گسترده اي در جامعه فرانسه ندارد، اما پيشنهاد برگزاري همه‌پرسي خروج از اتحاديه اروپا در ميان احزاب راست افراطي و ملي گراي فرانسه مطرح است.

در جريان انتخابات پارسال رياست جمهوري در فرانسه " مارين لوپن" رهبر حزب " جبهه ملي فرانسه" وعده برگزاري همه‌پرسي خروج از اتحاديه اروپا در صورت پيروزي در انتخابات را داده بود.

ماكرون با وجودي كه در جريان انتخابات پارسال بر ضرورت انجام اصلاحات بنيادين در اتحاديه اروپا تاكيد كرده بود؛ اما از مدافعان ادامه حيات اتحاديه اروپاست.

ترامپ ديدگاه مثبتي درباره اتحاديه اروپا و اتحاديه‌هاي منطقه‌اي ندارد و از زماني كه پا در كاخ سفيد گذاشته همواره مواضع منفي نسبت به اتحاديه‌هايي چون اروپا و ناتو داشته است.

ترامپ همچنين روابط نزديكي با برخي فعالان ضد اتحاديه اروپا از جمله " نايجل فراژ" رهبر سابق حزب استقلال بريتانيا – و رهبر كمپين خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا موسوم به برگزيت - دارد. فراژ در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي اخير رياست جمهوري آمريكا حتي با سفر به آمريكا در چند گردهمايي انتخاباتي ترامپ سخنراني كرد.

حضور "نايجل فراژ" در گردهمايي انتخاباتي ترامپ در شهر جكسون ايالت مي سي سي پي آمريكا در 24 اوت 2016/ عكس: گتي ايمجز

توصيه ترامپ به رييس جمهوري فرانسه براي خروج از اتحاديه اروپا

 
Copyright © 2013 - TAMADDON