جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶ حزب تمدن > اخبار > ديدار رئيس و نمايندگان مجلس با مقام معظم رهبري
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ديدار رئيس و نمايندگان مجلس با مقام معظم رهبري


رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رهبرمعظم انقلاب ديدار كردند.

به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،  گزيده‌اي از بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار به شرح زير است:

«مجلس عصاره‌ي همه‌ي فضائل ملت است». دقت كنيد، نگفتند عصاره‌ همه‌ خصلت‌هاي ملت.

مجلس نبايد نماد «ترديد»، «خودكم‌بيني»، «يأس»، «نااميدي» و «عدم توجه به مسائل كشور» باشد. مجلس نبايد نگاهش به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي ملي مأيوسانه باشد.

اين ملت در تاريخ، نماد ايمان، علم، اعتمادبه‌نفس، افتخار به داشته‌هاي خود و نماد پايداري بوده است. البته متأسفم كه مطالعه‌ي تاريخ در ميان جوانان ما كم است.

سلجوقي‌ها كه به ايران تهاجم كردند نه‌فقط در تمدن ايراني هضم شدند، بلكه ناچار، به مروجان و مبلغان فرهنگ ايراني تبديل شدند. مغول‌ها هم نتوانستند فرهنگ و تمدن و نياز خود را به ما تحميل كنند.

در دوره‌ ما هم ۴۰ سال است كه سخت‌ترين دشمني‌ها با ملت ايران مي‌شود، هر كاري توانسته‌اند كرده‌اند: از جنگ، تحريم و توطئه‌ي امنيتي.

حالا اين ملت را با قبل از انقلاب مقايسه كنيد؛ اقتدار و عظمت اين ملت، پيشرفت و علم اين ملت، حضور اين ملت در عرصه‌هاي بين‌المللي را ببينيد.

شما عصاره‌ي فضائل اين ملتيد. پس بدانيد كه چه‌كار بايد بكنيد.

موارد پيشنهادي براي تصويب به‌عنوان قانون، نبايد خلاف مصالح كشور باشند.البته در مجلس كه عمداً اين صورت نمي‌گيرد.

اين معاهدات بين‌المللي كه در زبان لاتين، به آن كنوانسيون گفته ميشود، در اصل در يك نقطه‌اي پخت‌وپز مي‌شود. كشورهاي عضو اين كنوانسيون‌ها هيچ تأثيري در ايجاد اين‌ها ندارند.

قدرت‌هاي بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، اين معاهدات را آماده مي‌كنند، دولت‌هاي همسو يا مرعوب يا همراه آن‌ها هم اين كنوانسيون‌ها را در كشورهايشان تصويب مي‌كنند. بعد اگر يك دولت مستقلي مثل جمهوري اسلامي پيدا شود كه آن را نپذيرد، سرش مي‌ريزند كه آقا ۱۵۰ كشور اين معاهده را قبول كرده‌اند، شما چطور قبول نمي‌كنيد؟

راه‌حل مسئله اين است كه مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً يك قانون مبارزه با پول‌شويي، يك قانون مبارزه با تروريسم.

هيچ لزومي ندارد ما چيزهايي كه نمي‌دانيم به كجا ختم مي‌شود و حتي مي‌دانيم كه مشكلاتي دارد، به‌خاطر آن جهات مثبت قبول كنيم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON