جستجو
سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ حزب تمدن > اخبار > متن كامل سند امضا شده ترامپ و كيم جونگ اون
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
متن كامل سند امضا شده ترامپ و كيم جونگ اون


بيانيه مشترك رهبران آمريكا و كره شمالي پس از نشست آنها در سنگاپور در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، متن اين بيانيه به شرح زير است:

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا و كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي اولين ديدار رو در روي خود را ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور برگزار كردند.

ترامپ و كيم تبادل نظري جامع و عميق در باره مسائل مربوط به روابط آمريكا - كره شمالي و برقراري صلح پايدار و دائم در شبه جزيره كره داشتند. ترامپ به ارائه تضمين‌هاي امنيتي به كره شمالي متعهد شد و اون نير بر تعهد قاطع و كامل خود بر خلع سلاح كامل هسته‌اي شبه جزيره كره تاكيد كرد.

ترامپ و اون با تاكيد بر اين نكته كه برقراري روابط جديد ميان آمريكا و كره شمالي به صلح و رفاه در شبه جزيره كره و جهان مرتبط است و با درك اين نكته كه اعتمادسازي ميان دو طرف مي‌تواند روند خلع سلاح هسته‌اي را گسترش دهد اعلام مي‌دارند:

۱- آمريكا و جمهوري دموكراتيك خلق كره متعهد به ايجاد روابط جديدي ميان آمريكا – جمهوري دموكراتيك خلق كره مطابق با ميل مردم دو كشور براي صلح و موفقيت مي‌شوند.

۲- آمريكا و جمهوري دموكراتيك خلق كره تلاش‌هاي مشتركي را براي ايجاد يك نظام صلح پايدار و باثبات در شبه جزيره كره آغاز مي‌كنند.

۳- جمهوري دموكراتيك خلق كره با تاكيد مجوز بر بيانيه ۲۷ آوريل ۲۰۱۸ پانمونجوم متعهد به تلاش در جهت خلق سلاح هسته‌اي كامل شبه جزيره كره مي‌شود.

۴- آمريكا و جمهوري دموكراتيك خلق كره متعهد مي‌شوند كه موارد باقي مانده مربوط به اسراي جنگي و مفقودين در جنگ را از جمله با استرداد گروهي كه تاكنون شناسايي شده‌اند، حل و فصل كنند.

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا و كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي بعد از اولين ديدار تاريخي كه بين رهبران دو كشور برگزار مي‌شود تاييد كردند كه اين نشست يك رخداد تاريخي با اهميت فراوان است كه بر چندين دهه تنش و خصومت ميان دو كشور غلبه كرده و موجب گشايش آينده‌اي جديد مي‌شود و هر دوي آنها متعهد به اجراي مفاد اين بيانيه مشترك به طور كامل و به صورت سريع شدند.

همچنين آمريكا و كره شمالي متعهد به انجام مذاكرات متعاقب تحت رهبري مايك پامپئو، وزير امور خارجه ترامپ و همچنين با شركت يك مقام مرتبط عالي‌رتبه از كره شمالي در سريع‌ترين تاريخ ممكن به منظور اجراي نتايج نشست رهبران دو كشور شدند.

همچنين ترامپ و كيم جونگ اون متعهد به همكاري براي توسعه روابط جديد آمريكا و جمهوري دموكراتيك خلق كره و حمايت از صلح، موفقيت و امنيت در شبه جزيره كره و جهان شدند.

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON