جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱ حزب تمدن > اخبار > فرانسه: جنگ تجاري با آمريكا به زودي آغاز مي شود
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
فرانسه: جنگ تجاري با آمريكا به زودي آغاز مي شود


دولت فرانسه هشدار داده است ظرف چند روز آينده جنگ تجاري اروپا و آمريكا آغاز خواهد شد.

به گزارش‌ عصرايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "برونو لومر" وزير اقتصاد و دارايي فرانسه ديروز اين هشدار را همزمان با برگزاري اجلاس وزراي اقتصاد هفت كشور صنعتي در كانادا و در اعتراض به وضع تعرفه از سوي دولت آمريكا روي واردات فولاد و آلومينيوم به اين كشور، اعلام كرده است.

به گفته وزير دارايي فرانسه جنگ تجاري ممكن است ظرف چند روز آينده آغاز شود.

وزير دارايي فرانسه پيشتر نيز در اظهارنظرهايي بر مخالفت صريح پاريس با اعمال تحريم هاي يكجانبه دولت ترامپ عليه ايران و خروج اين كشور از برجام تاكيد كرده و گفته بود اروپا اجازه نخواهد داد آمريكا در نقش پليس اقتصادي دنيا عمل كند.

او همچنين گفته كشورهاي اروپايي به اين درك رسيده‌اند كه نبايد از تحريم‌هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران پيروي كنند.

همچنين وزراي – اقتصاد و دارايي-  گروه هفت ديروز به قدري اختلاف نظر داشتند كه بدون صدور بيانيه به نشست خود در دهكده " وستلر" در شمال ونكوور كانادا پايان دادند.

نشست وزراي دارايي هفت كشور صنعتي در دهكده وستلر در ونكوور كانادا/عكس: رويترز

فرانسه: جنگ تجاري با آمريكا به زودي آغاز مي شود

برخي رسانه هاي جهان نوشته اند كه آمريكا در نشست وزراي دارايي "گروه هفت" در وستلر كانادا در انزواي كامل قرار گرفته بود و موضع 6 كشور ديگر اين گروه يكصدا عليه تصميمات دولت ترامپ بوده است. به گمان برخي ناظران اين اتفاق پس از انزواي مطلق واشنگتن در نشست اخير شوراي امنيت درباره وضعيت فلسطين و در كنار مخالفت گسترده جهاني با خروج يكجانبه آمريكا از برجام مي‌تواند موقعيت ديپلماسي بين‌المللي واشنگتن را در خطر قرار دهد.

 قرار است هفته آينده سران گروه هفت در كبك كانادا ديدار كنند و پيش‌بيني مي‌شود اختلافات بر سر خروج يكجانبه آمريكا از برجام و وضع تعرفه آمريكا روي واردات فولاد و آلومينيوم بر اين نشست سران نيز سايه بيندازد.

دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا اخيرا با امضاي يك فرمان اجرايي براي واردات فولاد و آلومينوم به آمريكا تعرفه جديد وضع كرد كه اين اقدام او با واكنش گسترده جهاني مواجه شده است.

ترامپ مدعي است كشور آمريكا سال‌ها بازار خود را به قيمت نابودي صنايع داخلي خود در اختيار متحدان و حتي رقباي خارجي قرار داده و او مي‌خواهد جلوي اين كار را بگيرد تا اقتصاد ملي را تقويت كرده و صنايع آمريكا را به رونق دوباره برساند تا بيكاري را در آمريكا به حداقل ممكن برساند.

كشورهاي چين، اتحاديه اروپا و كانادا به شدت نسبت به اين اقدام دولت ترامپ انتقاد كرده و هشدار داده اند دست به اقدام متقابل خواهند زد و روي برخي كالاهاي وارداتي از آمريكا تعرفه وضع خواهند كرد.

كريستين لاگارد رييس صندوق بين المللي پول نيز از اين اقدام ترامپ انتقاد كرده و آن را عقبگردي در اصول تجارت آزاد و مغاير با قوانين و قواعد سازمان تجارت جهاني دانسته است.

تشديد اختلافات بين آمريكا و متحدان اروپايي و ديگر متحدان و رقباي واشنگتن در زمينه مسايل تجاري در حالي است كه اين كشورها هم اينك بر سر خروج ايالات متحده آمريكا از برجام نيز اختلاف نظر شديدي دارند و اتحاديه اروپا مشغول مذاكره با ايران براي حفظ و نجات برجام و مقابله و بي اثركردن تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON