جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶ حزب تمدن > اخبار > پيامدهاي روز خونين فلسطيني‌ها؛ آمريكا تنها حامي خشونت‌ورزي اسراييل، محكوميت جهاني تل‌آويو و ارايه قطعنامه حفاظت بين‌المللي از مردم فلسطين
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
پيامدهاي روز خونين فلسطيني‌ها؛ آمريكا تنها حامي خشونت‌ورزي اسراييل، محكوميت جهاني تل‌آويو و ارايه قطعنامه حفاظت بين‌المللي از مردم فلسطين


اقدام دولت اسراييل در سركوب خونين معترضان فلسطيني در مرز باريكه غزه با محكوميت گسترده جهاني مواجه شد و امروز – سه‌شنبه به وقت نيويورك-  در نشست اضطراري شوراي امنيت ملل متحد همه اعضاي اين شورا به جز ايالات متحده آمريكا، اقدام رژيم اسراييل را در سركوب خونين معترضان فلسطيني در هفتادمين سالروز تشكيل اسراييل- روز نكبت در زبان فلسطيني‌ها- محكوم كردند.

به گزارش عصرايران، آخرين آمار كشته‌ها و زخمي‌هاي فلسطيني وقايع خشونت بار ديروز باريكه غزه به بيش از 60 كشته و 2700 زخمي رسيده است و اين در حالي است كه حتي يك قطره خون از بيني يك سرباز اسراييلي نيز جاري نشده است و به همين خاطر اقدام خشونت‌بار اسراييل در سركوب فلسطيني‌هاي معترض كه جز سنگ و فرياد – و در بيشترين حد بطري‌هاي حاوي كوكتل مولوتف-  ابزارديگري براي اعتراض عليه اشغالگري و تاكيد بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين‌شان را نداشتند، مورد محكوميت جهاني قرار گرفته است.

امروز - سه شنبه - در نشست اضطراري شوراي امنيت رييس دوره‌اي اين شورا – لهستان – پيشنهاد يك دقيقه سكوت براي اداي احترام به قربانيان فجايع باريكه غزه را داد اما در مقام عمل شوراي امنيت هيچ قطعنامه‌اي در محكوميت اسراييل صادر نكرد.

به گزارش رويترز " منصور العطيبي" نماينده كويت در سازمان ملل اعلام كرده است كه در جلسه روز چهارشنبه اين شورا پيش‌نويس قطعنامه‌اي را براي درخواست به حفاظت بين‌المللي از جان مردم فلسطين ارايه خواهد داد. كويت تنها عضو عربي حال حاضر شوراي امنيت است و نشست اضطراري روز سه‌شنبه نيز به پيشنهاد اين كشور برگزار شده بود.

بنا به اعلام العطيبي منظور از حفاظت بين‌المللي از جان مردم فلسطين اقدام به تعريف ماموريت "صلح‌باني" جديد براي سازمان ملل در اراضي فلسطيني نيست. او توضيح بيشتري درباره طرح كويت نداده است؛ اما پيش‌بيني مي‌شود ايالات متحده آمريكا در صورت راي‌گيري براي تصويب  چنين قطعنامه‌اي آن را وتو كند.

در نشست روز سه شنبه شوراي امنيت "نيكي هيلي "سفير آمريكا در سازمان ملل براي بنيامين نتانياهو نخست وزير راستگرا و تندروي اسراييل سنگ تمام گذاشت و به طور كلي مسئوليت خشونت‌ها و فجايع دوشنبه خونين غزه را از آمريكا و اسراييل مبرا كرد و در عوض بر مسئوليت داشتن ايران و حماس بابت قتل عام ديروز در مرز باريكه غزه تاكيد كرد؛ چون بنا به ادعاي او ايران و حماس معترضان را تحريك به خشونت مي‌كنند در حالي كه جامعه جهاني نقش آنها را در اين خشونت‌ها ناديده مي‌گيرد و تنها به محكوميت اسراييل مبادرت مي‌كند كه اقدام به محافظت از مرزهاي خود كرده است!

نيكي هيلي سفير آمريكا در سازمان ملل در نشست اضطراري روز سه شنبه شوراي امنيت درباره وقايع خشونت بار در مرز باريكه غزه/ عكس: خبرگزاري فرانسه

پيامدهاي روز خونين فلسطيني‌ها؛ آمريكا تنها حامي خشونت‌ورزي اسراييل، محكوميت جهاني تل‌آويو و ارايه قطعنامه حفاظت بين‌المللي از مردم فلسطين

او خطاب به اعضاي شورا گفت: كدام يك از شما كشورها چنين مسايلي را در مرز خود تحمل مي‌كنيد و تحملي بيش از اسراييل به خرج مي‌دهيد!

اما بقيه كشورهاي عضو شوراي امنيت با نظر خانم هيلي موافق نبودند و حتي دولت بريتانيا كه نزديك‌ترين متحد بين‌المللي آمريكاست بر ضرورت تشكيل يك هيات تحقيق مستقل براي بررسي خشونت‌هاي روز دوشنبه در مرز باريكه غزه تاكيد كرده است.

همزمان تنش در روابط اسراييل و تركيه بابت وقايع اخير در غزه بالا گرفته است و امروز دولت تركيه سفير اسراييل را در اين كشور اخراج كرد. رجب طيب اردوغان رييس جمهوري تركيه نيز ديروز در شديدترين واكنش نسبت به قتل عام مردم فلسطين از سوي ارتش اسراييل، دولت تل آويو را يك رژيم تروريستي خطاب كرد.

بنيامين نتانياهو نخست وزير راستگرا و تندروي اسراييل كه روز دوشنبه شادمان و سرخوش از انتقال سفارت آمريكا به شهر قدس در اين مراسم بارها از اقدام ترامپ در انتقال سفارت تمجيد كرده بود روز سه‌شنبه به اين اظهارات اردوغان واكنش نشان داد و گفت تركيه مي‌تواند آخرين كشوري باشد كه درباره تروريسم به اسراييل هشدار مي‌دهد چون به گفته او دولت آنكارا خود نسبت به كردهاي كشور خودش و كردهاي سوريه مرتكب جنايت و خشونت مي‌شود.

وقايع روز دوشنبه در مرز باريكه غزه و استفاده به شدت غير متناسب نيروهاي اسراييلي از خشونت و گلوله‌هاي جنگي عليه تظاهرات‌كنندگان فلسطيني، فضاي جهاني كم سابقه‌اي را عليه تل‌آويو برانگيخته و درست در روزي كه در اسراييل جشن و شادماني بابت انتقال سفارت آمريكا برقرار بود، چنين جشني را به كام رژيم تل‌آويو تلخ كرده است.

پيامدهاي روز خونين فلسطيني‌ها؛ آمريكا تنها حامي خشونت‌ورزي اسراييل، محكوميت جهاني تل‌آويو و ارايه قطعنامه حفاظت بين‌المللي از مردم فلسطين

 

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON