جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳ حزب تمدن > اخبار > ترامپ: خروج از برجام / بازگشت تحريم هاي قبلي / اعمال تحريم هاي جديد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ترامپ: خروج از برجام / بازگشت تحريم هاي قبلي / اعمال تحريم هاي جديد


سخنراني دونالد ترامپ رييس جمهور امريكا درباره برجام آغاز شد

به گزارش عصرايران؛ گزيده اي از سخنان ترامپ:

ايران كشور پيشتاز حمايت از تروريست هاست

توافق هسته اي قرار بود از آمريكا و متحدان ما حمايت كند اما در واقع توافق هسته اي به ايران براي غني سازي اورانيوم كمك كرد

امروز ما شواهد غير قابل انكاري از دروغگويي ايران داريم

اسراييل اسنادي را انتشار كرد كه فاش كرد ايران به دنبال غني سازي بود

توافق هسته اي هيچ گاه باعث صلح نشد، بودجه نظامي ايران 40 درصد افزايش پيدا كرد با اينكه وضع اقتصادي مطلوبي نداشت

اگر اجازه دهم توافق ادامه پيدا كند، بزودي مسابقه تسليحاتي در منطقه راه مي افتد

توافق هسته اي در ذات خود ناقص است

ايالات متحده ار توافق هسته اي خارج خواهد شد

ما بالاترين سطح تحريم هاي اقتصادي را براي ايران در نظر مي گيريم

ما به كشوري كه به ما مرگ بر آمريكا مي گويد اجازه نمي دهيم به سلاحهاي مرگبار دسترسي پيدا كند

مشروح سخنراني ترامپ به شرح زير است:

دونالد ترامپ رييس‌جمهور آمريكا در سخناني در كاخ سفيد به طرح ادعاهاي واهي عليه ايران پرداخت و با جوسازي عليه كشورمان گفت: من مي‌خواهم دنيا را مطلع كنم از اقداماتي براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي.

به گزارش ايسنا، وي با طرح اين ادعا كه ايران حكومت پيشتاز در عرصه تروريسم است و مشغول صادر كردن سلاح‌هاي خود به گروه‌هاي تروريستي و مجهز كردن آنهاست، ادامه داد: ايران از گروه‌هاي تروريستي و شبه نظامي در منطقه از جمله حزب‌الله، حماس و القاعده حمايت كرده و در طول سال‌هاي گذشته سفارتخانه‌هاي آمريكا را در نقاط مختلف جهان مورد حمله قرار داده،‌ به تاسيسات نظامي حمله كرده و صدها خدمه نظامي ما را ربوده و مورد شكنجه قرار داده است.

ترامپ با طرح اين ادعا كه حكومت ايران هرج و مرج خود را تحت حمايت مالي از اين گروه‌ها و غارت اموال مردم كشورش به پيش برده، اظهار كرد: ايران دست به اقدامات خطرناكي زده است و از همه آنها خطرناك‌تر تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي است.

ترامپ گفت: در سال‌هاي گذشته دولت‌هاي قبلي وارد توافق هسته‌اي با ايران شدند تحت عنوان برجام. بر روي كاغذ اين توافق قرار بود از آمريكا و متحدان ما در برابر يك جنون هسته‌اي از طرف ايران حفاظت كند. سلاحي كه فقط باعث به خطر افتادن ايران و دنيا مي‌شد. اما اين توافق كمك كرد به ايران كه هسته‌اي شود و به آستانه هسته‌اي شدن برسد.

وي با بيان اين ادعا كه اين توافق باعث رفع تحريم‌هاي فلج‌كننده بدون گذاشتن هيچ محدوديتي بر روي رفتارهاي سوء ايران در يمن، سوريه و ديگر نقاط شد، گفت: در جايي كه آمريكا نهايت اهرم فشار را در دست داشت و اين توافق فاجعه‌بار شكل گرفت تا به اين حكومت دست بالا را بدهد و ميليون‌ها دلار پول به اين كشور داد و برخي از اين پول‌ها نقد داده شد كه مايه شرمساري من و شهروندان آمريكا است. توافق هسته‌اي ايران يك افسانه را پرورش داد كه يك حكومت جنايتكار مي‌تواند به دنبال برنامه صلح‌آميز هسته‌اي باشد اما اين غيرممكن است.

رئيس‌جمهوري آمريكا گفت: هفته گذشته اسرائيل اسناد اطلاعاتي را منتشر كرد كه قاطعانه نشان داد كه حكومت ايران در سال‌هاي گذشته به دنبال سلاح هسته‌اي بوده است بنابراين اين توافق هرگز نبايد منعقد مي‌شد و باعث ايجاد صلح نشد و هرگز هم نمي‌توانست بشود.

ترامپ با بيان اين كه بودجه نظامي ايران بعد از برجام 40 درصد افزايش يافته است، ادعا كرد: در حالي كه اقتصاد ايران در شرايط خيلي بد است و پول‌ها صرف سلاح‌هايي شده است تا از تروريسم حمايت كند و هرج و مرج در منطقه ايجاد كند.

وي گفت: حتي اگر ايران به توافق عمل كند باز حكومتش مي‌تواند در آستانه توليد سلاح هسته‌اي باشد. اگر اجازه دهيم اين توافق پابرجا بماند چراكه به زودي مسابقه تسليحاتي در منطقه خواهيم داشت.

رييس‌جمهور آمريكا مدعي شد: ايران پس از اين توافق همواره به بلندپروازي‌هاي خونين خود در منطقه ادامه داده است و اين توافق پوسيده هيچ فايده‌اي براي ايران نداشته است. ما با دوستان‌مان در منطقه و متحدان خود در اين باره گفت‌وگو كرديم و ما در درك اين خطر كه ايران احتمال دستيابي به سلاح هسته‌اي را دارد هم‌صدا هستيم. اين توافق يك توافق ناقص است ايران يكي از حاميان اصلي تروريسم در دنيا است.

وي گفت: من اعلام مي‌كنم كه ايالات متحده آمريكا از برجام خارج مي‌شود و طي چند روز آينده با صدور يك فرمان اجرايي، شديدترين تحريم‌هاي هسته‌اي و اقتصادي را عليه ايران باز مي‌گردانم. هر كشوري كه به ايران كمك كند نيز مي‌تواند تحت تحريم‌هاي ايران قرار گيرد. آمريكا را هيچ كشوري نمي‌تواند گروگان بگيرد.

رييس‌جمهور آمريكا در ادامه سخنان خود با بيان اينكه ما اجازه نخواهيم داد حكومتي كه شعار مرگ بر آمريكا مي‌دهد به سلاح هسته‌اي دست پيدا كند، ادامه داد: اقدام امروز ما پيام مهمي دارد، ‌اينكه آمريكا تهديدهاي توخالي نمي‌دهد و وقتي وعده‌اي را مطرح مي‌كند به آن عمل مي‌كند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر وزير خارجه من در راه سفر به كره شمالي است تا زمينه انجام ملاقات بين من و رهبر كره شمالي را فراهم كند، گفت: برنامه‌ريزي‌هايي در اين زمينه در حال انجام است كه ما به توافقي با كمك كره جنوبي، چين و ژاپن دست پيدا كنيم تا امنيت و ثبات بر منطقه حاكم شود.

ترامپ با بيان اينكه ما در حالي از اين توافق (برجام) خارج مي‌شويم كه با شركاي خود كار مي‌كنيم تا به يك راه‌حل جامع و پايدار در ارتباط با حل موضوع هسته‌اي ايران دست پيدا كنيم و جلوي فعاليت‌هاي تروريستي و موشك‌هاي بالستيك ايران را بگيريم،‌ افزود: در واقع ما مي‌خواهيم سدي را در برابر اقدامات مخربانه ايران بگذاريم، تحريم‌هاي قوي‌تري عليه ايران اعمال مي‌كنيم، اگر اين رژيم به بلندپروازي‌هاي خود ادامه دهد، تحريم‌هايي كه آنها را بيش از هر موقع ديگر با سختي روبرو مي‌كند.

وي همچنين در ادامه سخنان خود خطاب به ملت ايران، گفت: مردم آمريكا در كنار شما هستند.

ترامپ با طرح اين ادعا كه دولتي ديكتاتور 40 سال است كه قدرت را در ايران قبضه كرده است، تصريح كرد: در اين مدت بيش از 80 ميليون نفر ايراني هرگز اين موضوع را لمس نكرده‌اند كه تعاملي مناسب و رو به گسترش با همسايگان خود داشته باشند.

وي در ادامه خطاب به مردم ايران ادامه داد: آينده ايران متعلق به شماست، مردم ايران از فرهنگي غني برخوردارند و سزاوار حكومتي هستند كه بتواند به آرزوهاي آنها احترام بگذارد.

ترامپ ادامه داد: رهبران ايران مي‌گويند كه در مورد يك توافق جديد مذاكره نمي‌كنند، عيبي ندارد، بگذاريد بگويند ولي واقعيت اين است كه آنها به دنبال اين خواهند بود كه يك توافق پايدار را منعقد كنند و هر وقت آنها بخواهند اين كار را بكنند ما آمادگي داريم كه اين كار را انجام دهيم.

رييس‌جمهور آمريكا در بخش پاياني صحبت‌هاي خود گفت: اتفاقاتي كه در رابطه با ايران رخ داده است به اندازه كافي مرگ و تخريب را در منطقه افزايش داده است، بگذاريد اين روند به يك نقطه پايان برسد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON