جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷ حزب تمدن > اخبار > آخرين ماموريت اروپايي‌ها براي نجات برجام
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
آخرين ماموريت اروپايي‌ها براي نجات برجام


پس از راهي شدن رهبران فرانسه و آلمان به واشنگتن براي نجات برجام از احتمال خروج آمريكا از اين توافق بين‌المللي، ديروز "بوريس جانسون" وزير امور خارجه بريتانيا نيز به عنوان يكي از 3 عضو اروپايي گروه 1+5 راهي واشنگتن شد تا در ديدار با مقامات آمريكايي از آنها بخواهد، از برجام خارج نشوند.

به گزارش عصرايران، با وجودي كه در برنامه سفر بوريس جانسون به واشنگتن ديدار دوجانبه با ترامپ پيش‌بيني نشده، اما او قرار است با "مايك پنس" معاون ترامپ، "جان بولتون" مشاور امنيت ملي او و نيز جمعي از رهبران كنگره آمريكا درباره برجام رايزني كند.

او همچنين قرار است در برنامه "فاكس اند فرندز" كه يكي از برنامه‌هاي محبوب ترامپ در شبكه فاكس است حضور يابد و پيام خود به رييس جمهوري آمريكا را از طريق اين برنامه به گوش او برساند. ترامپ از طرفداران اين برنامه پرمخاطب است و گفته مي‌شود همه روزه آن را تماشا مي‌كند.

بوريس جانسون وزير امور خارجه بريتانيا/ عكس:شينهوا

آخرين ماموريت اروپايي‌ها براي نجات برجام/ جانسون: اين ايران است كه برنده لغو برجام خواهد بود

همچنين بوريس جانسون ديروز با انتشار مقاله‌اي در روزنامه نيويورك تايمز به دولت آمريكا توصيه كرده در برجام بماند و از اين توافق بين‌المللي خارج نشود چون به گفته او، اين ايران خواهد بود كه برنده سناريوي خروج آمريكا از برجام و برداشته شدن محدوديت ها و نظارت‌هاي بين المللي از برنامه هسته‌اي اين كشور، خواهد بود.

بوريس جانسون با وجودي كه نقايص احتمالي برجام را انكار نكرده اما در اين مطلب تاكيد كرده: از ميان همه گزينه‌هايي كه براي اطمينان از عدم دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي داريم، اين توافق كمترين ايرادها را دارد."

او تاكيد كرده: "از يك چيز مطمئن هستم؛ همه گزينه‌هاي موجود ديگر از برجام بدترند."

جانسون تاكيد كرده برجام توانسته با نظارت موثر بر برنامه هسته‌اي ايران، اين كشور را از رسيدن به آستانه دست‌يابي به سلاح اتمي دور نگه دارد؛ چيزي كه به نوشته او منطقه و جهان را از يك "فاجعه احتمالي" نجات داده است.

جمهوري اسلامي ايران همواره اتهام تلاش براي دست يابي به سلاح اتمي را رد كرده و بر ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي خود تاكيد داشته است.

جانسون برجام را يك "دستبند محكم" براي بازداشتن ايران از دست يابي به سلاح اتمي توصيف كرده و به ترامپ توصيه كرده: راه عاقلانه آن است كه اين دستبد را محكم تر كنيم نه آنكه آن را باز كنيم."

جانسون همچنين تاكيد كرده بريتانيا و ديگر متحدان اروپايي آمريكا نيز همچون ترامپ نگراني‌ها و دغدغه‌هايي درباره برنامه موشكي و سياست‌هاي منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران دارند، اما در شرايط كنوني بايد به جاي تمركز بر لغو برجام آمريكا و اروپا بايد انرژي خود را براي اصلاح و بازبيني اين توافق بين‌المللي تجميع كنند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON