جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱ حزب تمدن > اخبار > نتانياهو: هزاران صفحه اطلاعات سري از برنامه هسته اي ايران به دست آورده ايم / عراقچي: اين سناريو كاملا نخ نما شده و فرسوده است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
نتانياهو: هزاران صفحه اطلاعات سري از برنامه هسته اي ايران به دست آورده ايم / عراقچي: اين سناريو كاملا نخ نما شده و فرسوده است


نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي مدعي شد كه اطلاعاتي به دست آورده است كه نشان مي‌دهد تهران به طور مخفيانه قصد ساخت و طراحي تسليحات هسته‌اي را دارد.

به گزارش عصرايران به نقل از ايسنا، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي فرافكنانه عليه كشورمان گفت: اطلاعاتي از تهران به دست ما رسيده است كه ايران در حال انجام يك برنامه مخفيانه براي ساخت تسليحات هسته‌اي است.

بنا بر ادعاي او، اين اطلاعات با عنوان پروژه آماد يك برنامه جامع را كه ايران از آن براي طراحي، ساخت و آزمايش تسليحات هسته‌اي استفاده مي‌كند را فاش كرده است.

وي همچنين ادامه داد: اين اطلاعات نشان مي‌دهد كه ايران براي سال‌ها يك برنامه نظامي هسته‌اي را از ديد جامعه بين‌المللي مخفي نگه داشته است.

به گزارش ايسنا، ادعاهاي بي‌اساس نتانياهو در حالي مطرح مي‌شود كه مقامات كشورمان همواره با رد اتهامات آمريكا و غرب و صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران تاكيد كردند.

نتانياهو افزود: ما اين اطلاعات را در اختيار آمريكا قرار خواهيم داد تا آنها از صحت آن اطمينان يابند.

بنابر اين گزارش، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ۹ گزارش پياپي خود بر پايبندي ايران به تعهدات هسته‌اي در برجام تاكيد كرده است.

بنا بر ادعاي نتانياهو اطلاعاتي در ۵۵ هزار صفحه كه شامل عكس‌ها و فيلم‌هايي از تحقيقات هسته‌اي ايران است، در اختيار او قرار گرفته است. بر اساس اين ادعا ايران حجم زيادي از اطلاعات فعاليت هاي نظامي هسته اي خود را در منطقه شورآباد در حومه تهران مخفي كرده است.

نتانياهو در ادامه ادعاهاي خود افزود: حتي پس از برجام، ايران برنامه هسته‌اي تسليحاتي خود را براي استفاده در آينده حفظ كرده است. توافق هسته‌اي ايران بر اساس دروغ بنا شده است.

نتانياهو گفت: اطمينان دارم دونالد ترامپ در ۱۲ مه تصميم درستي در مورد برجام اتخاذ خواهد كرد.

اين سناريو كاملا نخ نما شده و فرسوده است

سيدعباس عراقچي با اشاره به كنفرانس خبري نتانياهو و ادعاهايش درباره وجود يك برنامه پنهاني هسته‌اي در ايران گفت: آن چه از نتانياهو ديديم يك نمايش بچگانه و مسخره بود كه در سال‌هاي گذشته نيز شاهد آن بوديم و پيش از اين توسط گروهك منافقين اجرا مي‌شد.

معاون وزير خارجه با جعلي و ساختگي خواندن اسناد ارائه شده از سوي نتانياهو گفت: اين اقدام يك بار ديگر با نقاشي كارتوني در سازمان ملل نشان داده شد كه موجب مضحكه نتانياهو شد و او يك بار ديگر اين اقدام را تكرار كرده و مدعي است ۵۵ هزار سند در انباري در شورآباد تهران به دست آورده است و مداركي كه اثبات مي‌كند ايران برنامه پنهاني هسته‌اي داشته است اما نفس اين ادعا خنده‌دار است؛ چگونه است كه ايران چنين اسناد مهمي را در يك انبار متروكه صنعتي نگهداري مي‌كند.

عراقچي كه با شبكه دو سيما گفت‌وگو مي‌كرد، ادعاهاي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را نخ‌نما شده خواند و گفت: آنها بر اساس چنين ادعاهايي موضوع PMD را درست و ادعا كردند كه ايران به دنبال ساخت سلاح بوده است و سال‌ها آژانس را به خاطر اين ادعاهاي واهي به زحمت انداخته‌اند و آژانس هم وارد اين ماجرا شد و ايران هم در اين سال‌ها براي اثبات بي‌گناهي‌اش همكاري كرد و در نهايت همه اين ادعاها در سال ۲۰۱۵ در جمع‌بندي نهايي‌اي كه آژانس ارائه كرد، باطل بودنشان روشن شد و اين مساله از سوي نهاد مرجع سازمان ملل كه سازمان انرژي اتمي است و نيز در شوراي حكام بسته شد.

معاون ظريف در ادامه گفت: اين كه نتانياهو ۱۰ روز مانده به اعلام تصميم ترامپ درباره برجام اين نمايش را اجرا مي‌كند، مشخص است يك تئاتر طراحي شده براي تاثيرگذاري در تصميم ترامپ است يا اين كه به دنبال صحنه‌سازي براي از بين بردن برجام هستند و جالب است كه همه در اين رابطه بسيج شده‌اند و رژيم صهيونيستي در بالاترين سطح به صحنه آمده است.

عراقچي تاكيد كرد: ما براي همه سناريوها آمادگي داريم اما نفس اين ادعاها و اقدامات نشان مي‌دهد تا چه اندازه آمريكا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي از برجام و شرايطي كه اين توافق براي ايران ايجاد كرده است، نگران و عصباني هستند.

 بنيامين نتانياهو در عصر روز دوشنبه (۳۰ آوريل) در كنفرانسي خبري مدعي شد كه ايران به آژانس دروغ گفته است و با نشان دادن مداركي روي صفحه نمايش مدعي شد كه ايران در قالب پروژه‌اي در تلاش براي ساخت كلاهك هسته‌اي و در منطقه‌اي در نزديكي تهران فعاليت‌هاي خود را مخفي كرده است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON