جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: فلسفه بايد در حوزه علميه قم و تهران رواج پيدا كند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: فلسفه بايد در حوزه علميه قم و تهران رواج پيدا كند


حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار با ابراز خرسندي از رونق علوم عقلي در حوزه‌هاي علميه پس از انقلاب اسلامي، نقادي و نوآوري را موجب ترويج و اعتلاء اين شاخه از علوم برشمردند و افزودند: از خصوصيات برجسته مرحوم آقاعلي زنوزي همين روحيه نقادي و بيان حرف نو در علوم عقلي است و اين‌گونه بزرگداشت‌ها صرفاً بزرگداشت يك شخص نيست بلكه در واقع تكريم و ترويج يك جريان فكري و انديشه‌ورزي است.

ايشان با ياد كردن از برخي بزرگان فلسفه و تأكيد بر لزوم شناساندن شخصيت و آراء آنان به جامعه علمي، اهميت تدوين خلاصه‌اي قابل‌فهم از نظرات فلسفي و عميق اين بزرگان را يادآور شدند و گفتند: دعوت جوانان به علوم عقلي و توجه حوزه‌هاي علميه به علوم عقلي و بويژه فلسفه بسيار مهم است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: حذف فلسفه از حوزه علميه قم موجب خواهد شد افرادي سطحي و كم‌عمق، متصدي تبيين و تدريس اين علم شوند، بنابراين فلسفه بايد در حوزه‌ علميه قم و همچنين حوزه علميه تهران كه روزگاري مركز فلسفه بوده است، رواج پيدا كند.

ايشان همچنين از مدرسان فلسفه و مجمع عالي حكمت اسلامي و حضرات آيات جوادي‌آملي، سبحاني و مصباح‌يزدي كه هدايت و نظارت بر اين مجمع را برعهده دارند، تقدير و تشكر كردند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON