جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳ حزب تمدن > اخبار > بزودي؛ افتتاح فاز2 بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
بزودي؛ افتتاح فاز2 بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان


عليرضا صادق‌آبادي معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در نشست خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي كه روز گذشته در پالايشگاه ستاره خليج‌ فارس برگزار شد چشم انداز توليد بنزين در كشور در پايان سال ۱۳۹۷ را ۱۰۵ ميليون ليتر اعلام كرد كه از اين ميزان ۸۷ ميليون ليتر، بنزين توليدي با استاندارد يورو 4 خواهد بود.

به گزارش خبرنگار عصرايران، مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران افزود: متوسط توليد بنزين در سه ماهه آخر سال۹۶ به ميزان ۷۸ ميليون ليتر بوده كه نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶ افزايش ۱۸ ميليون ليتري داشته است.

توليد بنزين سال 97 به 105 ميليون ليتر خواهد رسيد

صادق آبادي با بيان اينكه تقريبا همه پالايشگاه‌هاي كشور امسال، وارد مرحله اورهال مي شوند گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش ما اين است كه در تمام طول سال تعميرات اورهال پالايشگاه‌ها تاثير كمي در متوسط توليد فرآورده هاي نفتي داشته باشد.

معاون وزير نفت در خصوص ميزان افزايش توليد بنزين و نفت‌گاز در ابتداي سال ۹۷ اظهار داشت: ميزان توليد بنزين در ماه فروردين نسبت به ماه مشابه در سال ۹۶ رشد ۱۱.۳ درصدي داشته و در توليد نفت‌گاز اين رشد به ۱۰ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۹۶ رسيده است.

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با رد اينكه تامين مالي، گلوگاه تكميل پالايشگاه ستاره خليج فارس است، گفت: هم اكنون ۲۶۰ ميليون يورو وام از طريق صندوق توسعه ملي تصويب شده كه به محض نافذ شدن وارد اين طرح مي شود اما ۱۲۰ ميليون يورو از محل فروش فرآورده هاي نفتي به ما پرداخت شده كه با نافذشدن وام اين مبلغ بازگردانده مي شود.

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با بيان اينكه فاز دوم پالايشگاه ستاره خليج‌فارس در ماههاي پاياني سال ۹۶ پيش راه اندازي گرديد، گفت: اين فاز تا پيش از آغاز ماه مبارك رمضان توسط رياست محترم جمهوري بطور رسمي افتتاح مي شود و با بهره برداري از فاز دوم اين پالايشگاه به پايداري و تثبيت فرآيند توليد بنزين خواهيم رسيد.

توليد بنزين سال 97 به 105 ميليون ليتر خواهد رسيد

اين مقام مسئول در خصوص استفاده از تجهيزات ايراني در اين پالايشگاه گفت: در مجموع بيش از ۷۰ درصد ساخت اين پالايشگاه با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي كشور بوده كه نتيجه ايجاد ظرفيت‌هاي مطلوب در زمان تحريم‌ها است. درباره تزريق سرمايه به اين پروژه نيز بايد گفت تاكنون ۱۲۰ ميليون يورو از محل فروش فرآورده‌ها به بخش باقي‌مانده اين پروژه تزريق شده است و مابقي آن نيز از محل صندوق توسعه ملي اختصاص مي‌يابد.

وي در مورد تحريم‌هاي احتمالي عليه ايران و تاثير آن بر پالايشگاه‌هاي كشور، اظهار كرد: در حال حاضر تجهيزات مختلف همه پروژه‌ها خريداري شده است. تجربه ايران در صنعت پالايشگاه‌سازي فوق‌العاده است. ايران توانست پيچيده‌ترين تجهيزات را در پالايشگاه ستاره بسازد، بنابراين نمي‌توان گفت اگر تحريم‌ها باز گردد نمي‌توان كاري كرد. در تحريم‌ها ظرفيت‌هاي بسياري در كشور ايجاد شد و نمونه آن ساخت پالايشگاه ستاره است كه بزرگترين پالايشگاه دنيا محسوب مي شود.

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از كاهش ۱۵۰۰ ميلياردي بودجه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: هر سال در يكي از رديف‌هاي بودجه بندي به نام عوارض توسعه و نوسازي وجود داشت كه پنج درصد از عوايد اين شركت به نوسازي خطوط لوله و زيرساخت‌ها اختصاص مي‌يافت كه اين بند در سال ۱۳۹۷ حذف شده است و بايد از راه‌هاي ديگر تامين شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON