جستجو
جمعه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳ حزب تمدن > اخبار > وزارت خارجه ايران: محكوميت حملات نظامي به سوريه
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
وزارت خارجه ايران: محكوميت حملات نظامي به سوريه


وزارت امور خارجه ايران در بيانيه اي حملات موشكي آمريكا و متحدانش به خاك سوريه را به شدت محكوم كرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه اي و فرامنطقه اي آن هشدار داد.

به گزارش عصرايران، مهمترين بخش هاي بيانيه وزارت خارجه ايران:

- اين تجاوز نقض آشكار قوانين و موازين بين المللي و ناديده گرفتن حق حاكميت ملي و تماميت ارضي سوريه است.

-  ايران بر اساس موازين شرعي، قانوني و اخلاقي مخالف كاربرد سلاح هاي شيميايي است و در عين حال بهانه تراشي براي تجاوز به كشوري مستقل را به شدت غير قابل قبول و محكوم مي داند.

وزارت خارجه ايران: محكوميت حملات نظامي به سوريه

- بي شك آمريكا و متحدانش، كه بدون وجود هيچگونه سند و مدرك اثبات شده اي و قبل از اعلام نظر نهايي سازمان منع و گسترش سلاح هاي شيميايي عليه سوريه اقدام نظامي كرده اند و خود را در جايگاه قاضي و پليس جهاني فرض كرده اند، مسئول تبعات و عواقب منطقه اي و فرامنطقه اي اين ماجراجويي هستند و بايد پاسخگوي پيامدهاي آن باشند.

- شرايط زماني اتهام زني و اقدام نظامي آمريكا در هر دو مقطع تجاوز به سوريه به خوبي نشان مي دهد كه هر دو اقدام پس از شكست تروريست ها در حلب و اينك در غوطه شرقي صورت پذيرفته

- اين تجاوز آشكارا اقدامي براي جبران ناكامي و شكست تروريست ها و حمايت از آنها است كه بي ترديد ملت مقاوم سوريه، همچون ۷ سال گذشته، توطئه هايي كه با هدف تغيير معادلات ميداني به نفع تروريست ها صورت مي گيرد، ناكام مي گذارند.

- تجاوز نظامي اخير آمريكا به سوريه در شرايطي است كه اين كشور چند روز قبل مانع حتي محكوميت رژيم صهيونيستي كه طي هفته هاي اخير هزاران تن از مردم مظلوم غزه را به خاك و خون كشيد، شد تا بار ديگر سياست جانبدارانه و استانداردهاي دوگانه خود را بيش از پيش براي جامعه جهاني آشكار سازد.

- سازمان ها و نهادهاي بين المللي و كشورهاي مستقل جهان بايد اين اقدام خودسرانه و يكجانبه عليه تماميت ارضي و حاكميت ملي يك كشور مستقل عضو سازمان ملل متحد را كه در تعارض آشكار با موازين حقوقي و بين المللي بويژه منشور اين سازمان قرار دارد و بدون ترديد منجر به تضعيف هرچه بيشتر بنيان هاي صلح و امنيت جهان و موجب بي ثباتي و ناآرامي هاي هر چه بيشتر در منطقه و نيز تقويت افراط گرايي و تروريسم خواهد شد، قويا محكوم كرده و به رسالت تاريخي خود در قبال اينگونه رفتارهاي هرج و مرج گرايانه بين المللي، عمل نمايند.

 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON