جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱ حزب تمدن > اخبار > روحاني: حفظ وحدت و انسجام داخلي و رسيدگي به حل مشكلات معيشتي مردم مورد تاكيد سران قوا بود
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني: حفظ وحدت و انسجام داخلي و رسيدگي به حل مشكلات معيشتي مردم مورد تاكيد سران قوا بود


به گزارش عصرايران به نقل از ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهور ، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در اين نشست درباره مهمترين مسايل داخلي و بين المللي گفت‌وگو كردند.

اين نخستين نشست روساي قوا در سال 1397 هجري شمسي است.

دكتر روحاني در پايان اين جلسه و در جمع خبرنگاران ضمن تبريك سال جديد هجري شمسي به ملت بزرگ ايران، اظهار داشت: خوشحالم در روزهاي اوليه سال، نخستين جلسه سران سه قوه در سال جاري برگزار شد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه در اين جلسه بحث‌هاي خوبي راجع به تحولات داخلي و بين‌المللي مطرح شد، افزود: همه قوا بر اين تأكيد داشتند كه امروز وحدت و انسجام داخلي بيش از هر زمان ديگر براي ما يك ضرورت است و حل معيشت مردم، كارگران، روستائيان عزيز و همه كساني كه بايد به زندگي آنان از لحاظ اقتصادي بيشتر رسيدگي شود، مورد تأكيد جلسه بود.

روحاني با اشاره به اينكه در سال جاري توليد ملي به عنوان اساس مطرح است، خاطرنشان كرد: دولت بر توسعه اشتغال و مبارزه با فقر به عنوان دو اصل تأكيد دارد كه در بودجه تقديمي مجلس هم بر همين دو اصل تأكيد شده است و ان شاء الله با همكاري قواي ديگر اين روند و اين راه را ادامه خواهيم داد.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه نامگذاري سال 97 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمايت از كالاي ايراني نيز يكي ديگر از موضوعات جلسه امروز سران قوا بود، گفت: كمك به توليدات داخلي، بالا بردن كيفيت توليدات داخلي كه توان و قدرت رقابت كافي داشته باشند، بازاريابي مناسب در منطقه و جهان براي كالاهاي ايراني، فرهنگ سازي لازم در اين زمينه و همچنين كنترل واردات بي‌رويه و به ويژه مبارزه با قاچاق كالا مي‌تواند به عنوان اصولي باشد كه به توليدات داخلي ما كمك كند.

روحاني افزود: البته امسال، سالي است كه از لحاظ بارندگي در كل سال آبي نسبت به سال گذشته مشكلات و كمبودهايي وجود دارد كه در اين زمينه هم بايد صرفه‌جويي‌هاي لازم انجام گيرد، الگوهاي كشت تغيير كند و بتوانيم با آب كمتر، محصولات زراعي خودمان را ان‌شاء الله آن مقداري كه نياز كشور است با برنامه‌ريزي دقيق‌تري، توليد كنيم.

رئيس جمهور، بررسي مسايل منطقه اي را يكي ديگر از موضوعات مورد بحث در اين جلسه عنوان كرد و افزود: روابط با كشورهاي منطقه از لحاظ سياسي، امنيتي و اقتصادي براي‌مان حائز اهميت است از اين رو در آغاز امسال به سه كشور منطقه سفر خواهم داشت و اميدواريم در اين سفرها روابط ايران با كشورهاي همسايه و اين سه كشوري كه خواهم رفت، روابط مستحكم‌تري شود و معضلاتي كه در منطقه است را بتوانيم حل كنيم و منطقه ما به سمت ثبات و امنيت بيشتر حركت كند.

روحاني ادامه داد: به زودي در تركيه اجلاسي با حضور سران سه كشور، تركيه،‌ روسيه و ايران براي مسأله آينده و امنيت سوريه و مسايل نوع‌دوستانه در سوريه خواهد بود كه اميدوارم در اين زمينه بتوانيم گامي برداريم و اساساً بتوانيم روابط بهتري با منطقه و جهان داشته باشيم.

رئيس جمهور افزود: تغييراتي كه امروز در جهان است، بي‌ترديد نمي‌تواند در مسير ثبات و امنيت كشور، توليدات و وحدت كشور، تأثير سويي داشته باشد و دولت با همكاري دو قوه ديگر برنامه‌هاي لازم را براي امسال و آينده كشور، تنظيم خواهد كرد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON