جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ حزب تمدن > اخبار > پيام نوروزي مقام معظم رهبري: شعار امسال «حمايت از كالاي ايراني» است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
پيام نوروزي مقام معظم رهبري: شعار امسال «حمايت از كالاي ايراني» است


آيت‌الله خامنه‌اي مقام معظم رهبري در پيامي به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جديد را سال «حمايت از كالاي ايراني» نام‌گذاري كردند.

به گزارش عصر ايران، متن پيام  مقام معظم رهبري به شرح زير است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم
يا مقلّب القلوب و الابصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال. اللّهُمَّ اهدِنا هُدَي المُهتَدين وَارزُقنَا اجتِهادَ المُجتَهِدين.(۱)

تبريك عرض ميكنم به همه‌ي هم‌ميهنان عزيز در هر نقطه‌ي كشور و هر نقطه‌ي جهان، و همين‌طور به همه‌ي ملّتهايي كه نوروز را گرامي ميدارند. بخصوص تبريك عرض ميكنم به خانواده‌ي معزّز شهيدان و جانبازان عزيز و خانواده‌هايشان، و بخصوص تبريك ميگويم به جوانان و نوجوانان كشور كه اميدآفرينند و پيشرانِ حركت ملّي كشورند. اميدوارم نوروزي شاد و شيرين داشته باشند و سالي پُرخير و بركت. امسال فصل بهارِ طبيعت با فصل بهار معنويّت هم‌زمان است؛ يعني فروردين و ارديبهشت و خرداد، با رجب و شعبان و ماه مبارك رمضان. اميدواريم كه ان‌شاءالله رشد طبيعي و رشد معنوي، هر دو را امسال براي كشورمان و ملّتمان داشته باشيم. اين اميد در دل جوانه ميزند كه ان‌شاءالله رويشهاي معنوي در كنار رويشهاي مادّي، ذخيره‌اي براي اين ملّت و اين كشور و آينده باشد. سلام عرض ميكنيم به محضر حضرت بقيّةالله (ارواحنا فداه) و ياد ميكنيم و درود ميفرستيم به روح مطهّر امام بزرگوارمان.

يك جمله در باب سال ۹۶ و يك جمله هم در باب سال ۹۷ عرض ميكنيم: سال ۹۶ مثل همه‌ي سالها مجموعه‌اي بود از فرازونشيب‌ها و شيريني‌ها و تلخي‌ها، مثل همه‌ي دورانهاي زندگي؛ شيرينيِ سال ۹۶ بُروز عظمت و اقتدار ملّت و حضور ملّي بود از اوّل سال تا آخر سال. اوايل سال، حضور بسيار عظيم و خيره‌كننده‌ي مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها بود؛ بيش از چهل ميليون از جمعيّت كشور در انتخابات شركت كردند و اين حضورِ بسيار پُرمعنا و خوبي بود. بعد هم در راه‌پيمايي روز قدس در ماه مبارك رمضان و در پايان سال هم، راه‌پيمايي نهم دي و برتر از همه راه‌پيماييِ تماشايي بيست‌ودوّم بهمنِ امسال. البتّه در نهم دي بر اثر اغتشاشهايي كه به وجود آمد -و من اشاره ميكنم- مردم چند روز پي‌درپي در شهرهاي مختلف كشور راه‌پيمايي‌هاي خودجوش داشتند كه همه‌ي اينها نشان‌دهنده‌ي حضور ملّت بزرگ ايران و ملّت بصير و چالاك و آماده‌به‌كار ايران در همه‌ي ميدانهايي كه حضور او لازم است بود.

يك نقطه‌ي مهم و شيرينِ ديگر در سال گذشته اين بود كه جمهوري اسلامي توانست تهديدهاي منطقه‌اي -كه هدف آن تهديدها، لااقل يكي از اهداف آن تهديدها ضربه‌ي به جمهوري اسلامي بود- را تبديل كند به فرصت. نه‌فقط تهديدها آسيبي به كشور نرساند بلكه تبديل شد به فرصت؛ و كساني كه آگاه از مسائل بين‌المللي هستند، اين معنا را بدرستي درك ميكنند.

يك نقطه‌ي مثبت ديگر تلاشهايي بود كه در جهت زنده كردن و به كار بستن شعار سال -يعني توليد ملّي و اشتغال در ذيل عنوان اقتصاد مقاومتي- انجام گرفت. كارهاي خوبي براي مسئله‌ي اشتغال و توليد ملّي شد، البتّه كارهاي زياد ديگري باقي مانده است كه بايد بشود. و اين شعار تا حدودي عملي شد در كشور، لكن به‌طور كامل بايستي كار ادامه پيدا كند تا ان‌شاءالله اين شعار عملي بشود.

تلخي‌هايي هم در سال ۹۶ داشتيم؛ حوادث زلزله، سيل، هواپيما، كشتي، كه برخي از عزيزان ما جان باختند در اين حوادث و حوادث تلخي بود براي ما. علاوه بر اينها خشكسالي در برخي از مناطق كشور بود كه همچنان ادامه دارد و اميدواريم فضل الهي در بهار آن را جبران كند. و برخي از مشكلات معيشتيِ قشرها از گذشته همچنان ادامه پيدا كرد كه بايستي تلاش بشود و همه تلاش كنند و من يك اشاره‌اي خواهم كرد كه ان‌شاءالله اين مشكلات برطرف بشود. البتّه در ماه‌هاي آخر سال، [كه] طبق برنامه‌ريزي دشمنانِ ملّت ايران اغتشاشهايي هم در كشور صورت گرفت؛ ملّت ايران خودش وارد ميدان شد و حتّي آن كساني كه ميخواستند اغتشاشها را به نام آنها تمام كنند، خودشان وارد ميدان شدند و در مقابل اغتشاشگران ايستادند؛ و البتّه حادثه‌اي بود، پيش آمد و عظمت ملّت ايران روشن شد.

درباره‌ي سال ۹۷ -سالي كه از اين لحظه آغاز ميشود- آنچه مهم است، اين است كه همه بايد سخت كار كنند. بنده در شعارهاي سالها معمولاً مخاطب را مسئولين قرار ميدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ي آحاد ملّت و از جمله مسئولين خواهند بود. مقدّمتاً عرض كنم، مسئله‌ي اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لكن مسئله‌ي اصلي ما امسال هم مسئله‌ي اقتصاد و معيشت مردمي است. همه بايد تلاش كنند، همه بايد كار كنند و محور هم عبارت است از توليد ملّي؛ يعني اگر چنانچه توليد ملّي را -با شرحي كه ان‌شاءالله در سخنراني عرض خواهم كرد- همه تعقيب كنند و دنبال‌گيري كنند، بسياري از مشكلات اقتصادي، مشكلات معيشتيِ مردم -هم مسئله‌ي اشتغال، هم مسئله‌ي سرمايه‌گذاري و بقيّه‌ي چيزها- حل خواهد شد. آسيبهاي اجتماعي به ميزان زيادي كاهش پيدا خواهد كرد؛ يعني محور، توليد ملّي است. بنابراين اگر توليد ملّي شتاب بگيرد، بسياري از مشكلات حل خواهد شد. من اين را محور قرار دادم براي شعار امسال؛ شعار امسال «حمايت از كالاي ايراني» است؛ سال «حمايت از كالاي ايراني». اين فقط مربوط به مسئولين نيست؛ آحاد ملّت همه ميتوانند در اين زمينه كمك بكنند و به معناي واقعي كلمه وارد ميدان بشوند. البتّه اين حمايت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفي دارد كه اين ابعاد را من ان‌شاءالله در سخنراني باز خواهم كرد و تشريح خواهم كرد و آنچه را كه قشرهاي مختلف مردم و مسئولينِ گوناگون كشور ميتوانند انجام بدهند، ان‌شاءالله مطرح خواهم كرد.

اميدوارم ان‌شاءالله خداي متعال كمك كند، هم به مسئولين، هم به مردم كه بتوانند وظايف خودشان را به بهترين وجهي انجام بدهند و امسال اين شعار را -كه شعار «حمايت از كالاي ايراني» است- به معناي واقعي كلمه به تحقّق برسانند.

والسّلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته

 

۱) برگرفته از دعاي روزهاي ماه رجب

 
Copyright © 2013 - TAMADDON