جستجو
سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ حزب تمدن > اخبار > پيام نوروزي رئيس‌جمهور به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
پيام نوروزي رئيس‌جمهور به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷


به گزارش عصر ايران،  حسن روحاني در جمع مردم زلزله زده كرمانشاه و خطاب به ملت بزرگ ايران اظهارداشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند سال نو، سال توليد ملي و حمايت از كالاي ايراني و سال اشتغال و رونق خواهد بود.

متن پيام نوروزي رئيس جمهور به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين

السلام عليك يا مولا يا اميرالمؤمنين(ع)

شاد باش عرض مي‌كنم خدمت ملت بزرگ ايران در جاي جاي اين كشور و همه ايرانيان در سراسر گيتي و همچنين به اقوام و همسايگاني كه نوروز را پاس مي‌دارند.

همراه شدن نوروز و شكوفايي طبيعت با ماه پربركت رجب، ايام ميلاد ائمه هدي بويژه اميرالمؤمنين(ع) و بعثت پيامبر اسلام(ص) و ايام عبادت و اعتكاف كه شكوفايي معنوي است، به فال نيك مي‌گيرم.

خدمت همه خانواده‌هاي شهدا، جانبازان عزيز، آزادگان تبريك ويژه دارم و همچنين سلام و تحيت و درود به محضر ولي عصر امام زمان(عج).

بايد در اينجا ياد كنيم از آنهايي كه در اين لحظه به جاي سفره نوروزي، سفره خدمت به ملت را انتخاب كرده‌اند و برگزيده اند.

روحاني: سال نو سال توليد ملي و حمايت از كالاي ايراني و سال اشتغال و رونق است

پزشكان، پرستاران، خلبانان، رانندگان، مرزداران، پليس و همه آنهايي كه در سراسر ايران در كنار سكوها، چاه‌هاي نفت، تلمبه‌خانه‌ها، اتاق‌هاي كنترل در كنار آمبولانس‌ها، ماشين‌هاي آتش نشاني، در راه‌هاي كشور ، خدمت را براي خود به عنوان وظيفه بزرگ برگزيده‌اند.

ملت ما خود را شريك در اندوه و غم عزيزاني مي‌داند كه در سال گذشته در اثر سيل، زلزله يا حوادثي چون حوادث هوايي يا دريايي به سوگ عزيزانشان نشستند. همه ملت ايران را در غم خود سهيم و شريك بدانند و خداوند بزرگ را به عنوان ولي خود در كنار خود ببينند و صبر و مقاومت و راه زندگي توأم با معنويت را ادامه دهند.

سال گذشته، سال پيروزي و موفقيت ملت ايران بود، در صحنه انتخابات آن پيروزي شكوهمند، آن حضور تكان‌دهنده، آن رقابت بي‌نظير، آن حضور توأم با امنيت در حالي كه بدخواهان چيز ديگري را مي‌خواستند؛ نزاع و دودستگي و پيروزي گروهي را بر گروهي مي‌خواستند.

اما انتخابات يك پيروز بيشتر نداشت و آن ملت بزرگ ايران بود. ملت بزرگ ايران موفقيت ديگري را به رخ جهانيان كشيد؛ آن زماني كه حوادث غم‌بار در كشور پيش آمد.در كرمانشاه وكرمان، در دنا و در دريا، مردم اعلام كردند كه حادثه‌ديدگان تنها نيستند. اين همدلي و همنوايي به عنوان يك موفقيت اجتماعي و اخلاقي و انساني براي ملت بزرگ ايران ثبت شد.

مردم ما وقتي ديدند در خيابان اغتشاشاتي وجود دارد و ممكن است امنيت جامعه‌شان به خطر بيفتد به صحنه آمدند و با صداي رسا اعلام كردند كه انتقاد و اعتراض حق مردم است اما ملت فهيم ايران، بي‌قانوني و خشونت را تحمل نخواهد كرد.

دشمنان ما در دنيا به فكر آن بودند كه از آن بهانه براي شكستن ملت ايران استفاده كنند اما اتحاد ملت ايران همه دشمنان را به اعجاب وا داشت و به عظمت اين ملت اعتراف كردند.

ملت ما كه هميشه آفريننده صلح و آرامش در منطقه و جهان بوده اند در سال گذشته با تلاش پيگير خود و سربازان مخلص و ديپلمات‌هاي پرتلاش خود توانستند در كنار ملت عراق، سوريه و لبنان ثبات و امنيت بيشتري را براي منطقه به همراه بياورند.

در سال گذشته همه كشور، شور، شعف، كار و تلاش بود و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اعلام كردند، سال نو، سال توليد ملي و حمايت از كالاي ايراني و سال اشتغال و رونق است. در سال گذشته ملت ما قدم‌هاي خوبي برداشت و كارآفرينان، كارگران، مهندسين و كشاورزان گرچه با عارضه كم‌آبي مواجه بوديم، اما كشاورزان ما، سرافرازي ما و ملت بزرگ را آفريدند و باز هم در گندم ما را خودكفا كردند و به حول و قوه الهي در سال نو هم ما را خودكفا خواهند كرد. در بسياري از زمينه‌ها ركوردي را براي تحول در زراعت و كشاورزي و در خوداتكايي بوجود آوردند و اين راه را ملت ما ادامه خواهد داد.

روحاني: سال نو سال توليد ملي و حمايت از كالاي ايراني و سال اشتغال و رونق است

مهندسين و كارگران ما، آنهايي كه در راه‌آهن تلاش مي‌كردند و مي‌كنند، استان‌هاي مختلف را به راه‌آهن سراسري متصل كردند. استان همدان و كرمانشاه به راه‌آهن سراسري وصل شد و در سال آينده نيز سه استان ديگر به راه‌آهن سراسري وصل خواهد شد. همه جوانان، فرهيختگان، ورزشكاران و هنرمندان براي‌ كشور موفقيت آفريدند.

دو هدف بلند را در كنار ملت‌مان در سال گذشته دنبال كرديم و در سال نو به كمك شما ملت بزرگ ادامه خواهيم داد. موضوع اول ايجاد اشتغال و مبارزه با غول بيكاري بود. گر چه هنوز مشكلات فراواني باقي مانده، گر چه هنوز جبران گذشته نياز به زمان دارد، اما اشتغال سال گذشته ما در تاريخ كشور يا بي‌نظير و يا كم‌نظير بوده و در سال نو بايد اشتغال بالاتري را بيافرينيم و اين كار را به حول و قوه الهي با كمك شما مردم انجام خواهيم داد.

سال توليد ملي در كنارش اشتغال و خودكفايي و نشاط هم در جامعه خواهد بود.

موضوع دوم مبارزه با فقر بود. دولت دوازدهم مبارزه با فقر را ادامه خواهد داد. مستمري مددجويان و مستمري‌بگيران كميته امداد و بهزيستي در سال 96 بيش از 3 برابر شد. اين گام اول و مهم در زمينه مبارزه با فقر بود. براي تمام مشاغل، كارمندان و كارگران در حداقل حقوق اقدامي كرديم تا حقوق‌ها متعادل شود و اين برنامه را ادامه خواهيم داد. گام بزرگ ديگري در سال جديد و تا پايان دولت دوازدهم براي مبارزه با فقر برخواهيم داشت.

دو درخواست و خواهش از ملت بزرگ ايران دارم. خواهش اول در سال جديد از همه كارآفرينان، كارگران، سرمايه‌گذاران، ايرانيان داخل و خارج است. سال نو، سال سرمايه‌گذاري و توليد است. همه بايد با همه توان به رونق توليد بپردازيم. قدرت ملي ما در كنار توليد ما خواهد بود و اين كارآفرينان هستند كه مي‌توانند قدم‌هاي مهمي را در سال جديد بردارند.

خواهش دوم من از جوانان عزيز است؛ جواناني كه كشور و آينده آن ، تعلق به آنها دارد و بايد راه سربلندي كشور را ادامه دهند. آنچه براي همه ما مهم است، عزت اسلام، سربلندي ايران، آسايش و رفاه ملت ايران است. براي اين سه هدف بلند همه ما بايد تلاش كنيم و اميد ما به جوانان عزيز است.

به آنچه كه به جوانان و زنان از آغاز دولت دوازدهم وعده كردم و قول دادم و دولت ما متعهد شده است، عمل كرده و آن را ادامه خواهيم داد. مي‌دانيم نسل جوان ما خواست بالاتري دارد. مي‌دانيم با دنياي ديگري مي‌خواهد شرايط جديدي را براي كشور ببيند. نشاط بيشتر را مي‌خواهد. دولت متعهد به اشتغال جوانان، نشاط جوانان، آزادي جوانان و ادامه دسترسي آنان به اطلاعات است. اطلاعات آزاد به معناي به روز بودن مردم نسبت به تحولات جهاني ،به معناي اتصال دانشجويان و دانش‌پژوهان ما با علم جديد دنيا و به معناي اتصال و ارتباط نزديك‌تر با مردم و اشتغال نو در اين فضا است.

البته ما فضاي مجازي امن، آسان و ارزان، توأم با اخلاق و معنويت مي‌خواهيم. در سايه اين فضاست كه مبارزه با فساد و شفافيت را ادامه مي‌دهيم و مردم ما شاهد شفافيت بيشتر در سال جديد خواهند بود.

خدايا باران پربركت و رحمت خود را بر ملت ما نازل گردان. خدايا در اين ساعات زيباي آغاز سال از تو مي‌خواهيم باران فتوت، باران اخلاق، باران تحمل، باران وحدت و انسجام و باران تلاش براي توسعه و پيشرفت كشور بر ما نازل بفرمايي.

خادمين مردم، رهبر معظم انقلاب، دولت و نظام را براي تلاش بيشتر، براي به اهتزاز در آوردن پرچم پيشرفت، آرامش، آسايش و رفاه در اين كشور، بيش از پيش موفق بگردان.

أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَ جَمِيعَ خَيْرِ الاخِرَةِ ، وَ اصْرِفْ عَنِّي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا وَ شَرِّ الاخِرَه.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON