جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ حزب تمدن > اخبار > آيت‌الله جنتي مجدداً به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
آيت‌الله جنتي مجدداً به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد


آيت‌الله جنتي با 66 راي مجدداً به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.
در جريان چهارمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري انتخابات هيئت‌رئيسه و اعضاي كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري براي دو سال آينده برگزار و آيت‌الله جنتي از مجموع 78 راي 66 راي كسب و مجددا به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.
برپايه اين خبر آقاي بطحايي ديگر كانديداي رياست خبرگان با 5 راي از رياست خبرگان بازماند.همچنين آقايان شاهرودي و موحدي مجدداً به عنوان اعضاي هيات رئيسه خبرگان انتخاب شدند.
آيت‌الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در چهارمين اجلاسيه خبرگان رهبري طي سخناني اظهار داشت: با همه كارشكني‌ها و مشكلات اين انقلاب حفظ شد و دستاوردهاي آن‌كه مسائل ايماني و معنوي و اخلاقي است بسيار زياد است.
وي بابيان اينكه جوانان ما آرزوي شهادت داشته‌اند و اين از دستاوردهاي فرهنگي است كه در دفاع مقدس خود را نشان داد، افزود: بدون كمترين توقعي بسيج و سپاه از اين انقلاب درآمد كه مايه افتخار ماست.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: مظاهر فساد بعد انقلاب از بين رفت اما برخي جوانان نمي‌دانند از كجا به كجا رسيديم.
وي بابيان اينكه در همين شهر تهران مشروب‌فروشي از كتاب‌فروشي بيشتر بود و ما بايد دستاوردها را بشناسيم و حفظ كنيم گفت: اين وظيفه كساني است كه در صف مقدم هستند مانند سپاه و بسيج و خبرگان لذا بايد انقلابي بود و وحدت و انسجام خود را حفظ كرد.
آيت‌الله جنتي خاطرنشان كرد: امام بزرگوار تاكيد داشتند كه بين شيعه و سني فرقي نيست و هركس مي‌خواست اختلاف كند امام برخورد مي‌كردند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بايد ايمان و اخلاق و معنويت را حفظ كنيم به كارهاي خدماتي و عمراني در چهل سال گذشته پرداخت و گفت: دولت و غير دولت بايد دستاوردها را نشان دهند.
وي ضمن تاسف از وضعيت فقر قشر اندك جامعه و لزوم تلاش براي برطرف كردن آن تاكيد: وضعيت ما بعد از انقلاب بسيار بهتر شده است و اين‌ها را بايد بدانيم.
آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه برخي مي‌خواهند با هر بهانه‌اي نظام را زير سوال ببرند به مسئله حجاب اشاره كرد و ادامه داد: حجاب كرامت و شرف زن و مايه عفاف است اما برخي آن را خدشه‌دار مي‌كنند و با حركت زشت حجاب خود را به باد مي‌دهند درحالي‌كه شرف و عفاف خود را بر باد مي‌دهند و بايد با آن‌ها محكم برخورد شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري بابيان اينكه بابيان اينكه يكي از كارهاي خبرگان مطالبات است، گفت: مسئولان بايد جواب دهند و پاسخگو باشند.وي با تاكيد بر اينكه مسئله معيشت مردم بسيار مهم است و بايد به آن رسيدگي كرد البته منكر مشكلات مالي نيستيم، تصريح كرد: بايد همه امكانات بسيج شود و نبايد حقوق نجومي باشد.
آيت‌الله جنتي بابيان اينكه بايد مرهمي‌ بر زخم‌ فقرا بگذاريم درحالي‌كه جشن‌هاي پرهزينه مي‌گيرند كه نبايد اين‌طور باشد، خاطرنشان كرد: اين انقلاب و نظام امانت خداوند است كه بايد آن را حفظ كنيم.
آيت‌الله جنتي ادامه داد:هزينه‌هايي كه ميلياردي مي‌شود، در حالي اين اتفاق مي‌افتد كه در جاي ديگري ما نيازهاي فراوان داريم نبايد اينگونه باشد پس من گفته‌ام كه به عنوان دبير شوراي نگهبان آقاي رئيس جمهور كه اينجا هستيد در دستگاه‌هاي شما كساني هستند كه انقلابي نيستند يا لااقل با انقلاب فاصله دارند با اين افراد كه نمي‌توان مردم اميد داشته باشند كسي به دردشان برسد. من نامه‌اي به دستم رسيده است كه در يكي از وزارت خانه‌هاي بزرگ كساني كه مسئوليت دارند اعتقادي به انقلاب ندارند آقاي روحاني نگذاريد كه انقلاب به دست نااهلان بيفتد.
رئيس مجلس خبرگان با اشاره به حادثه خيابان گلستان هفتم، گفت: عده‌اي به خود اجازه داده‌اند كه با چاقو و قمه و چوب به خيابان بيايند و امنيت مردم را خدشه‌دار كنند. الحمدالله محاكمه آنان شروع شده و از قوه قضاييه مي‌خواهم كه زودتر به اين موارد رسيدگي كند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON