جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: اينكه ۴ دختر فريب بخورند و روسري را بردارند، مسئله‌اي حقير است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: اينكه ۴ دختر فريب بخورند و روسري را بردارند، مسئله‌اي حقير است


جمعي از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) از سراسر كشور با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري؛ در آستانه سالروز ولادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌عليها، جمعي از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) از سراسر كشور صبح امروز (پنج‌شنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

مهمترين بخش هاي سخنان مقام معظم رهبري به اين شرح است:

- اينكه ۴ دختر فريب بخورند و روسري را بردارند، مسئله‌اي حقير است

- آن چيزي كه من را حساس مي كند اين است كه از دهان يك گروهي از خواص، مسئله‌ي «حجاب اجباري» مطرح مي‌شود

- پول‌هاي زيادي خرج مي‌كنند، فعاليت زيادي مي‌كنند، صدها رسانه را به كار مي‌گيرند تابتوانند به طُرق مختلف روي هويت مستقل زن مسلمان اثرگذاري كنند.

- اين‌همه خرج و زحمت و فكر پشت سر اين كار است اما تلاششان عقيم است. نتيجه‌ي كارشان اين است كه چهار تا دختر در گوشه‌كنار فريب بخورند يا انگيزه‌هاي گوناگون پيدا كنند كه روسري را بردارند كه يعني مثلاً ما چه شديم.

- همه‌ آن تلاش نتيجه‌اش خلاصه مي‌شود در اين مسئله‌ي كوچكِ حقير. تا اينجا مسئله‌اي نيست.

- آن چيزي كه من را حساس مي‌كند اين است كه مي‌بينيد از دهان يك گروهي از خواص، مسئله‌ي «حجاب اجباري» مطرح مي‌شود.

- اين معنايش اين است كه يك عده‌اي -ان‌شاءالله نادانسته- همان خطي را دنبال مي‌كنند كه دشمن نتوانسته با آن‌همه خرج آن را به نتيجه برساند. روزنامه‌نگار و روشنفكر و آخوند [هم] در آن‌ها هستند.

- [مي‌گويند] اينكه امام فرمودند «زن‌ها باحجاب باشند»، همه‌ي زن‌ها را نگفتند! حرف بيخود، ما آن‌وقت بوديم، ما خبر داريم.
امام در مقابل يك منكر واضحي كه به‌وسيله‌ي پهلوي و دنباله‌هاي پهلوي [رايج شده بود] مثل كوه، محكم ايستادند.

- حالا آقا مي‌گويد اين گناه كه از غيبت بزرگ‌تر نيست، چرا شما براي غيبت كسي را تعقيب نمي‌كنيد! انسان اينجا از عدم تشخيص رنج مي‌برد.

- ما كه نگفتيم اگر كسي در خانه روسري‌اش را مقابل نامحرم برداشت تعقيب مي‌كنيم. آن كاري كه در ملأ انجام مي‌شود يك كار اجتماعي و تعليم عمومي است و براي حكومتي كه با نام اسلام آمده، تكليف ايجاد مي‌كند. حرام، كوچك و بزرگ ندارد.

- حالا كسي در خلوت يك كار غلطي مي‌كند، آن بين خود او و خداست؛ اما آنچه در مقابل چشم مردم است، حكومت اسلامي -مثل حكومت پيامبر و حكومت اميرالمؤمنين- وظيفه دارد در مقابل آن بايستد.

- اين منطق كه مي‌گويد اجازه دهيد مردم خودشان انتخاب كنند، خب براي شراب‌فروشي هم هست. اين حرف را در مقابل همه‌ي گناهان بزرگ اجتماعي مي‌توان گفت؛ اين حرف شد؟

- شارع مقدس بر حكومت اسلامي تكليف كرده كه مانع از رواج حرام الهي در جامعه بشود. حكومت اسلامي موظف است مقابل حرام و گناه بايستد.

 

زن در منطق اسلام يك الگو و چارچوب كاملي دارد؛ زن اسلامي عبارت است از آن موجودي كه داراي ايمان و عفاف است، متصدي مهم‌ترين بخش تربيت انسان است، در اجتماع اثرگذار است، رشد علمي و معنوي دارد، مدير كانون بسيار مهم خانواده است و مايه‌ آرامش جنس مرد است.

همه‌ي اين‌ها در كنار خصوصيات زنانگي مثل لطافت، رقت قلب و آمادگي براي دريافت انوار الهي است. اين الگوي زن اسلامي است.

در مقابل، در تاريخ هميشه يك الگوي انحرافي وجود داشته است؛ امروز آن الگوي انحرافي، زن غربي است كه خصوصيت او به‌جاي همه‌ي خصوصيات برجسته و ممتازي كه از زن اسلامي بيان كرديم، اين است كه بتواند نظر مردان را جلب كند و موجب التذاذ مرد شود.

لذا شاخصه‌ي زن غربي برهنگي است. مي‌بينيد كه مرد بايد در مراسم‌هايشان كاملاً پوشيده باشد و زن هرچه ممكن است عريان باشد.

گزيده‌هايي از بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار به شرح زير است:

* زن در منطق اسلام يك الگو و چارچوب كاملي دارد؛ زن اسلامي عبارت است از آن موجودي كه داراي ايمان و عفاف است، متصدي مهم‌ترين بخش تربيت انسان است، در اجتماع اثرگذار است، رشد علمي و معنوي دارد، مدير كانون بسيار مهم خانواده است و مايه‌ي آرامش جنس مرد است.

همه‌ي اين‌ها در كنار خصوصيات زنانگي مثل لطافت، رقت قلب و آمادگي براي دريافت انوار الهي است. اين الگوي زن اسلامي است.

در مقابل، در تاريخ هميشه يك الگوي انحرافي وجود داشته است؛ امروز آن الگوي انحرافي، زن غربي است كه خصوصيت او -به‌جاي همه‌ي خصوصيات برجسته و ممتازي كه از زن اسلامي بيان كرديم- اين است كه بتواند نظر مردان را جلب كند و موجب التذاذ مرد شود. لذا شاخصه‌ي زن غربي برهنگي است. مي‌بينيد كه مرد بايد در مراسم‌ها كاملاً پوشيده باشد و زن هرچه ممكن است عريان باشد.

* زن غربي مظهر مصرف، آرايش، جلوه‌گري در مقابل مردان و وسيله‌ي هيجان جنسي مردان است؛ بقيه‌ي حرف‌هايي كه مي‌زنند مثل عدالت جنسيتي، همه حرف است و ظاهر قضيه است؛ باطن آن، چيز ديگري است.

شنيده‌ايد كه تعداد قابل توجهي از بانوان صاحب‌مقام غربي در همين چندماه قبل، يكي پس از ديگري اعلام كردند كه در زمان جواني در جريان مسائل اداري مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، با زور و خشونت! اين‌ها تازه زن‌هاي برجسته‌ي غربي بودند...

اسلام در را بر روي آن مسيري كه جنس زن را به اين نقطه‌ي انحراف برساند، به‌وسيله‌ي «حجاب» بسته است.

* حجاب، وسيله‌ي مصونيت زن است نه محدوديت. امروز پرچم استقلال هويتي و فرهنگي زنان، در دست زنان ايراني است و بانوان ايراني با حفظ حجاب، استقلال هويتي و فرهنگي خودشان را دارند اعلام مي‌كنند و به دنيا صادر مي‌كنند؛ يعني دنيا دارد سخن جديدي را مي‌شنود:

زن مي‌تواند در ميدان‌هاي اجتماعي حضور فعال و تأثيرگذاري عميق داشته باشد -كه امروز زنان كشور ما چنين تأثيرگذاري‌اي دارند- درعين‌حال حجاب و عفاف و وجه تمايز، در معرض سوءاستفاده‌ي مردان قرار نگرفتن، خود را در حد وسيله‌ي التذاذ مردان بيگانه و زياده‌طلب پايين نياوردن و تحقير نكردن، اين‌ها از خصوصيات زن امروز ايراني است. ما اين الگو و چارچوب را داريم. در ميان بانوان ما بعضي در حد بسيار خوب و بعضي در حد متوسط به اين الگو توجه دارند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON