جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ حزب تمدن > اخبار > پوتين براي خالي كردن دل آمريكا چه گفت؟
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
پوتين براي خالي كردن دل آمريكا چه گفت؟


درست يك ماه پس از اعلام استراتژي جديد نظامي – هسته اي آمريكا از سوي دولت ترامپ، "ولاديمير پوتين" رييس جمهوري روسيه پنج شنبه گذشته در اظهاراتي از قدرت جديد تسليحات هسته اي اين كشور سخن گفت و تاكيد كرد روسيه توان زرادخانه هسته‌اي خود را براي ايجاد توازن قواي جهاني ارتقا بخشيده است.

به گزارش عصرايران به نقل از خبرگزاري "اسپوتنيك" روسيه، پوتين در بخشي از سخنراني سالانه خود در جمع مقامات روسيه و سفراي خارجي، از توليد يا در دست توليد بودن قريب به 300 نوع جنگ‌افزار جديد در اين كشور خبر داد كه برخي از آنها هسته‌اي هستند.

او از ساخت كلاهك جديد هسته‌اي روسيه سخن گفت كه روي موشك‌هاي كروز نصب مي‌شود و نيز پهپادهايي كه قادرند سلاح هسته اي حمل كنند و موشك‌هايي كه قادرند از تله رهگيري و رديابي عبور كنند. او همچنين از ساخت زيردريايي‌هاي جديد با قابليت حمل و پرتاب سلاح‌هاي هسته‌اي خبر داد.

عكس: " اوگني بياتوف"؛ خبرگزاري اسپوتنيك

قدرت نمايي جديد پوتين در برابر آمريكا

 او گفت: موشك قاره پيما و جديد "سرمت" 11 هزار كيلومتر برد دارد و مي‌تواند با عبور از قطب شمال و جنوب، هر نقطه‌اي روي زمين را هدف قرار دهد. او همچنين از تحويل  موشك بالدار "آوانگارد" با بردي نامحدود به ارتش اين كشور خبر داد.

در اين سخنراني براي نخستين‌بار فيلمي از آزمايش موفق موشك قاره پيماي"سرمت" به نمايش در آمد. موشك "سرمت" كه كار ساخت آن در سال 2009 آغاز گرديده ، با 200 تن وزن، جزء موشك‌هاي فوق سنگين جهان است. اين موشك با سوخت مايع كار مي‌كند و از سكوهاي زيرزميني پرتاب مي شود

او افزود: " سلاح‌هاي جديد ارتش روسيه نسبت به سابق 3.7 برابر افزايش داشته و 80 موشك قاره پيما نيز به ارتش تحويل داده شده و همه اطمينان داشته باشند كه اين تسليحات به خوبي عمل مي‌كنند و ترديدي در آن نيست."

او با اشاره به تهديدات موشكي آمريكا گفت: "بارها به آمريكا گفتيم كه سامانه‌هاي پدافند موشكي اين كشور امنيت ما را تهديد مي‌كند، اما واشنگتن به اقدامات يكجانبه روي آورد. به ما گوش نكرديد، حالا خوب گوش كنيد! روسيه تسليحات راهبردي بي نظيري دارد و موشك‌هاي قاره پيمايي كه از سد هرگونه سامانه دفاعي عبور مي‌كنند. بنابراين سامانه‌هاي آمريكايي توان مقابله با اين تسليحات روسي را ندارند."

پوتين با اشاره اينكه در راستاي دكترين نظامي روسيه اين كشور اجازه دفاع از خود و متحدانش را با استفاده از سلاح هسته اي دارد، افزود: با وجود قرارداد "استارت 3 " با واشنگتن در سال 2010، آمريكا همچنان به توسعه تسليحات راهبردي در سطح جهاني همچون روماني، لهستان، كره جنوبي و ژاپن ادامه مي‌دهد.

اظهارات پوتين در واكنش به طرح جديد آمريكا براي نوسازي زرادخانه اتمي اين كشور تحليل و ارزيابي مي‌شود. اخيرا وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد اين كشور در راستاي ارتقاي توازن هسته اي كار بر روي ساخت سلاح هاي هسته اي كوچك و كاربردي‌تر را آغاز كرده است.

ناظران، اظهارات اخير مقامات آمريكا و روسيه درباره نوسازي زرادخانه‌هاي هسته‌اي شان را نگران كننده دانسته و درباره عواقب آغاز يك مسابقه تسليحاتي جديد در جهان هشدار مي‌دهند.

موشك جديد "سرمت"روسيه

پوتين براي خالي كردن دل آمريكا چه گفت؟

 

پوتين براي خالي كردن دل آمريكا چه گفت؟

 
Copyright © 2013 - TAMADDON