جستجو
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶ حزب تمدن > اخبار > هلال‌احمر: احتمال زنده‌بودن مسافران هواپيما پس‌از سقوط زير صفر است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
هلال‌احمر: احتمال زنده‌بودن مسافران هواپيما پس‌از سقوط زير صفر است


علي‌رغم انتشار اخباري مبني بر احتمال زنده بودن تني چند از مسافران در حادثه هواپيماي تهران - ياسوج چند ساعت پس از سقوط، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت كه با توجه به نحوه برخورد هواپيما با كوه، امكان اين‌كه كسي پس از حادثه زنده مانده باشد زير صفر است.

به گزارش عصرايران، مرتضي سليمي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد شرايط انجام عمليات جست‌وجو در منطقه سقوط هواپيماي تهران-ياسوج اظهار كرد: با توجه به اينكه وضعيت هوا در منطقه بسيار بد و انجام عمليات واقعا خطرناك است تا دوشنبه امكان ادامه عمليات وجود ندارد.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در مورد وضعيت نيروهاي امدادگر هلال احمر گفت: آنها كه در كمپ ۳۶۰۰ متري بودند پايين آمدند و در دامنه كوه اردوگاهي زده شده و اين افراد آنجا مستقر هستند. حدود ۲۵ تيم آنجا آماده هستند تا در صورت مساعد شدن شرايط بتوانند عمليات را آغاز كنند؛ ضمن اينكه نيروهاي پشتيبان هم آماده هستند.

در پي حادثه گمانه‌زني‌هايي مبني بر اينكه ممكن بوده تعدادي از مسافران تا ساعاتي پس از سقوط هم زنده بوده باشند در ميان افكار عمومي مطرح شده كه سليمي در اين رابطه گفت: من منطقه سقوط را از نزديك‌ ديده‌ام. با توجه به شرايطي كه آنجا وجود دارد و نحوه برخورد هواپيما با كوه امكان اينكه پس از حادثه كسي زنده مانده باشد، زير صفر است؛ بنابراين خوب است كه مردم به شايعات اين چنيني توجه نكنند و آنهايي كه چنين مسائلي را هم مطرح مي‌كنند، اين كار را انجام ندهند. اين گونه اخبار موجب فشار روحي به خانواده‌ها مي‌شود.

سليمي با اشاره به خانواده‌هاي بازماندگان حادثه نيز گفت: اين خانواده‌ها بسيار عزيزند و حتي وقتي ديدند كه شرايط براي انجام عمليات امدادگران خطرناك است، آنها هم خواستند عمليات متوقف شود تا جان كسي به خطر نيفتد. اين حاكي از بزرگواري اين خانواده‌ها است و خواهش من اين است كه با انتشار چنين اخبار و گمانه‌زني‌هايي بيش از اين باعث اذيت اين خانواده‌ها و داغ‌ديدگان نشوند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON