جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲ حزب تمدن > اخبار > روحاني در راهپيمايي 22 بهمن : هر كس كه به قانون اساسي اعتقاد دارد، انقلابي است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
روحاني در راهپيمايي 22 بهمن : هر كس كه به قانون اساسي اعتقاد دارد، انقلابي است


به گزارش عصر ايران به نقل از ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم سي‌ونهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با تبريك ايام سالگرد پيروزي انقلاب گفت:‌ از خداوند بزرگ عظمت و درود فروان را براي روح امام راحل و ارواح طيبه همه شهيداني كه با نثار جان خود انقلاب اين سرزمين را به پيروزي رسيدند، مي‌خواهم.

رييس‌جمهور با اشاره به‌آغاز چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: سال آينده كه سال چهلم انقلاب است بايد به معناي واقعي كلمه سال بلوغ اين انقلاب باشد. از لحاظ تاريخي چه بخواهيم و چه نخواهيم چهلمين سال انقلاب اسلامي است اما در واقعيت بايد وحدت و اتحاد ملي را بيش از گذشته در سال آينده شاهد باشيم.

وي با بيان اينكه دولت، بخش خصوصي و نهادهاي عمومي بايد تلاش‌هاي خود را در سال آينده مضاعف كنند، بر لزوم افتتاح پروژه‌ها و طرح‌هاي بسيار در دهه فجر سال آينده تاكيد كرد و گفت: اينكه ما شاهد بوديم امسال در يك روز و يك استان، 10 هزار ميليارد تومان طرح و پرورژه افتتاح شد كه بخش بزرگ آن بر عهده بخش خصوصي بود، معنايش اين است كه ملت ما بيش از گذشته براي عظمت و آباداني كشور اميد دارد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه وقتي انقلاب ما پيروزي شد كه همه ما با هم بوديم و در قطار انقلاب مسافران فرواني وجود داشت، ادامه داد: به طور طبيعي برخي خود خواستند كه از اين قطار پياده شوند و برخي را هم ما پياده كرديم كه مي‌توانستيم پياده نكنيم. امروز بايد همه را مجددا دعوت به سوار كنيم. همه ما يك آرمان داريم و در پي عظمت ايران بزرگ هستيم. ما دنبال تفوق فرهنگ اسلام و هويت ايراني اسلامي در دل جوانان عزيزمان هستيم.

روحاني ادامه داد:‌ما امروز در سرزمينمان نياز به همه اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان و به همه ملتي كه اعتقاد به قانون اساسي دارند، داريم. هركس به اين قانون اعتقاد دارد، او انقلابي است. تمام اقوام و مذاهب، تمام اديان از اسلام، يهوديت، محسيحت و زرتشتي و هركس كه اين قانون اساسي را قبول دارد، انقلابي است و بايد به او احترام بگذاريم. بزرگترين ثمره انقلاب و ميراث امام، قانون اساسي ما است. اين معيار را همواره به عنوان معيار اساسي براي وحدت و اتحاد بدانيم.

روحاني با بيان اينكه ما در يك سال گذشته بيش از همه سالها سرمايه گذاري مستقيم را جذب كرديم كه اين به معناي رشد ايران است گفت: ما توانستيم ميلياردها دلار سرمايه خارجي را جذب كنيم.

وي با اشاره به اينكه در اين مدت توانستيم پنج ميليارد يورو را جذب كرديم اظهار داشت: در نفت و گاز در ميدان هاي مشترك پيشرفت زيادي داريم كه اين به معناي توانمندي ملت ايران است.

رييس جمهور گفت: امسال براي اولين بار در توليد و استخراج گاز در پارس جنوبي از قطر پيشي گرفتيم و توليدمان از پارس جنوبي ۲۸۵ ميليون متر مكعب در روز بود كه امروز در اين ميدان ۵۵۳ ميليون متر مكعب توليد داريم.

وي افزود: توليدمان در ظرف ۴ سال به دو برابر افزايش پيدا كرده است كه اين موفقيت ملت در ميدان‌هاي مشترك است كه اگر برداشت نكنيم همسايه‌مان آن را بر مي‌دارد.

روحاني با بيان اينكه در حوزه نفت در غرب كارون چند سال پيش و در آغاز دولت ۷۲۰ هزار بشكه استخراج مي كرديم،گفت: امروز برداشت ۳۰۵ هزار بشكه در روز به معناي حراست از سرمايه كشور است.

وي به پيشرفت كشور در زمينه صنعتي اشاره كرد و گفت: پروژه فولاد را افتتاح كردم. امروز ايران در توليد آهن اسفنجي رتبه اول را در سطح جهان دارد كه اين افتخار براي ملت است. ظرفيت توليد ما ۳۲ ميليون تن در فولاد است.

رييس جمهور گفت: ما امروز قدرت بزرگ در پتروشيمي هستيم. ۵ فاز از پارس جنوبي را افتتاح كرديم كه اين حركت در مسير توسعه است. ما هجدهمين اقتصاد در سطح جهان هستيم. در محصولات استراتژيك به خودكفايي رسيديم در گندم و گازوئيل نه تنها به خودكفايي رسيده ايم بلكه صادر هم مي‌كنيم.

روحاني گفت: سال آينده در بنزين به خودكفايي خواهيم رسيد.

وي با اشاره به اينكه به ۱۹۰۰ هزار تن در توليد شكر رسيديم گفت:در صادرات غير نفتي پيشي گرفتيم هر چند واردات بيش از صادرات است اما امسال به همان اندازه صادرات غير نفتي خواهيم داشت.

روحاني با بيان اينكه در زيربناي اينترنتي جلوتر از كشورهاي همسايه هستيم گفت: ۲۰۰هزار شغل در سايه اينترنت و پهناي باند و موبايل نسل ۳ و ۴ ايجاد كرديم و اين مسير را ادامه مي‌دهيم.

وي ادامه داد: ۲ هزار شركت دانش بنيان توانسته به جايگاه توليد برسد. ۵ استان به ريل وصل شده يا در ماه اينده وصل خواهد شد.۴۶۷ كيلومتر ريل در عرض يكسال و هزار واگن باري به ناوگان ما افزوده شده است و شاهد پيشرفت قابل ملاحظه در اين زمينه هستيم.

وي گفت: ما حقمان را در بازار نفت پس گرفتيم.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه اكنون ۱۷ ميليون نفر در سطح ابتدايي، متوسطه و دانشگاه در حال تحصيل هستند، اظهار كرد: اكنون ۱۳ ميليون نفر در مدارس و ۴ ميليون نفر در دانشگاه مشغول تحصيل هستند. ما از لحاظ رشد و توسعه نيروي انساني جز كشورهاي پيشرو هستيم.

وي با بيان اينكه مادر اين ۳۹ سال توانستيم در استقلال و طرد قدرت‌هاي بيگانه موافق باشيم، اضافه كرد: امروز هيچ قدرت خارجي نمي‌تواند در سرنوشت ايران عزيزمان تاثيرگذار باشد. امروز ديگر هيچ قدرتي در برنامه ريزي در بخش‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي كشور دخالت ندارد و ملت با استقلال روي پاي خود ايستاده است.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه مردم در حاكميت ملي در تمام زمينه‌ها در پاي صندوق‌هاي راي حاضر مي‌شوند، گفت:‌ بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، ۱۲ دوره انتخابات رياست جمهوري، ۱۰ دوره مجلس شوراي اسلامي، ۵ دوره مجلس خبرگان و ۵ دوره انتخابات شوراي شهر برگزار است. مردم ما با انتخابات و صندوق راي و حاكيمت ملي مسير خود را پيموده‌اند و خواهند پيمود.

روحاني خاطرنشان كرد: ما كشوري هستيم كه در طول ۳۹ سال به خوبي از كشورمان دفاع كرديم. ما در يك روز در والفجر ۸ توانستيم موفقيت‌هاي بزرگي را به دست آوريم و از كارون عبور كنيم. در يك روز با ۱۴۰ فروند هواپيما مراكز دشمن را در عراق بمباران كرديم و در كمتر از دو ماه از ۲۲ بمهن ۶۴ تا ۱۵ فرودين ۶۵ ، ۶۳ فروند هواپيماي دشمن را ساقط كرديم.

رييس شوراي عالي امنيت ملي به تلاش نيروهاي ارتش، سپاه، بسيج، نيروي انتظامي و امنيتي براي دفاع از كشور اشاره كرد و گفت: در منطقه شاهد هستيم در هركجا كه تروريست‌ها خواسته‌اند وارد شده و كشتار انجام داده‌اند اما تروريست‌ها هرگاه نزديك مرز ايران شدند، در مواجهه با نيروهاي وزارت اطلاعات يا سپاه يا اسير شدند يا كشته. اين به معناي پيشرفت دفاعي كشور است.

وي ادامه داد: ما امروز خودمان ناوچه، هلي‌كوپتر، هواپيما، تانك، رادار، موشك ضدهوايي، ماهواره و ماهواره بر را خودمان مي‌سازيم.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON