جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸ حزب تمدن > اخبار > رابرت موگابه استعفا كرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
رابرت موگابه استعفا كرد


رابرت موگابه، رئيس جمهوري زيمبابوه پس از ۳۷ حاكميت بر اين كشور از مقام خود استعفا داد.

به گزارش عصرايران به نقل از يورونيوز؛ نيروهاي ارتش زيمبابوه هفته گذشته و پس از اوجگيري تنش‌ها ميان آقاي موگابه و امرسون منانگاگوا، معاون رياست جمهوري، با ورود به كاخ رياست جمهوري كنترل كشور را به دست گرفتند.

تصاوير تلويزيوني نشانگر شادي مخالفان موگابه پس از استعفاي وي در خيابان‌هاي هراره، پايتخت زيمبابوه است.

حزب حاكم زانو پي-اف (اتحاد ملي آفريقايي-جبهه ميهن پرستان) پس از ورود ارتش به عرصه سياسي خواستار استعفاي رئيس جمهور از مقام خود شده بود اما آقاي موگابه تا روز سه‌شنبه در برابر اين تصميم مقاومت كرد.

رابرت موگابه درهنگام اعلان كناره‌گيري از قدرت گفت كه استعفاي وي داوطلبانه بوده و به منظور آسان كردن واگذاري قدرت در اين كشور انجام شده است.

رابرت موگابه از سال‌هاي دهه‌ ۸۰ قرن بيستم، يكي از شخصيت‌هاي تاثيرگذار مبارزه عليه برتري سفيدپوستان در آفريقا بود. طرفداران وي در سال ۲۰۰۰ ميلادي حملات سازمان يافته‌اي را براي اشغال مزارع تحت مالكيت سفيدپوستان به راه انداختند. رابطه زيمبابوه با بسياري از كشورهاي اروپايي از همان زمان تيره شد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON