جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ حزب تمدن > اخبار > ناطق نوري: برخي در كشور با ترامپ همصدا شده‌اند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ناطق نوري: برخي در كشور با ترامپ همصدا شده‌اند


حجت‌الاسلام علي اكبر ناطق نوري با اشاره به سخنان ترامپ عليه ايران كه آن را نشان دهنده نامتناسب بودن شخصيت فردي وي با موقعيت رياست جمهوري يك كشور دانست، از همنوايي برخي داخلي‌ها با رئيس جمهوري امريكا انتقاد كرد.

به گزارش عصر ايران، وي در گفت‌و‌گو با جماران، افزود: ترامپ در مورد ايران و موضوع برجام تصور مي‌كرد امكان به وجود آوردن اجماع عليه ايران را دارد كه اين هم منجر به شكست و باعث شكاف در جامعه امريكا شد.


ناطق نوري در پاسخ به سؤالي درباره چگونگي پاسخ ايران به اين سخنان تصريح كرد: سياست مسئولان كشور در مواجهه با اين موضع گيري‌ها بسيار هوشمندانه و آميخته با شكيبايي و اقتدار بود و اميدواريم اين تدبيرها براي اجراي برجام ادامه يابد. البته بايد مراقبت كرد كه در ادامه مسير، بهانه‌اي هم به‌دست دشمن داده نشود.

از طرفي ضرورت ديپلماسي عمومي و روشنگري افكار عمومي جهان و حتي در جامعه امريكا، بار ديگر به اثبات رسيد و در كل بايد هر چه بيشتر روي منزوي كردن جريان ترامپ و اين ديدگاه‌هاي افراطي و بي‌منطق، سرمايه‌گذاري كرد.

ناطق نوري افزود: مايلم در اينجا نقدي هم بر مواضع كساني داشته باشم كه در داخل كشور ناخواسته و در قالب دلسوزي، هم صدا و هم جبهه با ترامپ شدند كه بايد در تحليل‌ها و نگاه خودشان نسبت به تحولات بازنگري كنند. لازم است به تدابير رهبر معظم انقلاب كه الحق مديريت فاخري در هدايت اين موضوع به نمايش گذاشته‌اند، اهتمام بيشتري شود. از درس‌هاي ديگر اين ماجرا آن است كه استوار ماندن در دفاع از منافع ملي، الزاماً با محترمانه رفتار كردن در صحنه جهاني و با زبان بين‌المللي سخن گفتن در تضاد نيست.

موضوع مهم ديگري كه در اين ايام قابل تأمل بود، وحدت كلي مردم و نمايش قدرتي بود كه در اين ايام پيام روشن خودش را به جهان رسانيد و آن اينكه ما در اصول منافع ملي؛ گرايش حزبي و جبهه سياسي نمي‌شناسيم و همه به تعبير حضرت امام(ره) يد واحده هستيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: وحدت ملي و حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه بحق يكي از عوامل مهم حفظ امنيت و ثبات در كشور و منطقه بوده و براساس قانون اساسي وظيفه دفاع از تماميت ارضي كشور را در كنار ساير نيروهاي مسلح دارا است، وظيفه همگاني است؛ آن هم در شرايطي كه منطقه خاورميانه و برخي از ملت‌هاي مظلوم آن گرفتار نقشه‌هاي شوم و ناصواب استكبار و ايادي آن در منطقه است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON