جستجو
شنبه - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ حزب تمدن > اخبار > هشدار سفراي اروپايي به ترامپ: برجام را حفظ كنيد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
هشدار سفراي اروپايي به ترامپ: برجام را حفظ كنيد


سفراي سه كشور اروپايي بريتانيا، فرانسه و آلمان در آمريكا به دولت ترامپ هشدار دادند اقدام به لغو برجام نكند.

به گزارش عصر ايران به نقل از نيويورك تايمز، سفراي 3 كشور اروپايي و اتحاديه اروپا در واشنگتن ديروز طي نشستي ويژه در شوراي آتلانتيك در واشنگتن توافق برجام را مورد بررسي قرار داده و حمايت خود را از اين توافق بين المللي در راستاي عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي اعلام كردند.

"جرارد آراد" سفير فرانسه در آمريكا در اين نشست گفت:" نه تنها كشورهاي اروپايي بلكه ايران، روسيه و چين هم مخالف بازنگري در برجام هستند... موضع تمامي 6 كشور مذاكره كننده برجام اين است كه هيچ راهي براي تجديد نظر و مذاكره مجدد وجود ندارد.

سفراي اروپايي در نشست شوراي آتلانتيك در واشنگتن

هشدار سفراي اروپايي به ترامپ: برجام را حفظ كنيد
سفير فرانسه در واشنگتن تاكيد كرد كه برجام براي مدت 10 سال مساله احتمال توليد سلاح هسته اي در ايران را از بين برده و هدف اصلي برجام نيز عدم اشاعه بوده و به همين خاطر اين توافق به اهداف خود دست يافته و بايد اجراي آن ادامه يابد.

"ديويد او ساليوان" سفير اتحاديه اروپا در واشنگتن نيز با تاكيد بر مراودات اقتصادي كشورها و شركت هاي اروپايي با ايران پس از برجام گفت: در صورت تحريم شركت هاي اروپايي طرف معامله با ايران از سوي دولت آمريكا، اتحاديه اروپا اقدامات متقابلي را براي حمايت از شركت هاي اروپايي در برابر تحريم هاي آمريكا به مورد اجرا خواهد گذاشت.

در اين نشست "پيتر ويتينگ" سفير آلمان در آمريكا نيز با تاكيد بر ادامه توسعه روابط اقتصادي كشورش و ديگر كشورهاي اروپايي با ايران پسابرجام گفت: وقتي تحريم هاي آمريكا عليه ايران به مورد اجرا در آمد شركت هاي معدودي از آمريكا ضرر كردند چون مراوده چنداني با ايران نداشتند.. در حالي كه شركت هاي آلماني از تحريم هاي ايران ميليارد ها و ميلياردها دلار صدمه ديدند.

سفير آلمان تاكيد كرد كه مراودات اقتصادي كشورها و شركت هاي اروپايي با ايران به تداوم اعتدال و ميانه روي سياست هاي ايران كمك مي كند و :" ما از ايران مي خواهيم كه به تدريج به ارزش هاي ما بگرود و از زاويه ديد ما به دنيا نگاه كند و تجارت يك ابزار در اين راستاست.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON