جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري خطاب به مسوولان آمريكا: هر حركت غلط در برجام با عكس‌العمل جمهوري‌اسلامي مواجه خواهد شد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري خطاب به مسوولان آمريكا: هر حركت غلط در برجام با عكس‌العمل جمهوري‌اسلامي مواجه خواهد شد


به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، مهمترين بخش هاي سخنراني آيت الله خامنه اي به اين شرح است:

- (خطاب به مسئولان آمريكايي): دروغگو شما هستيد؛ دروغگو كساني هستند كه براي هيچ ملتي، سعادت و خوشبختي قائل نيستند و تامين منافع نامشروع خود را به هر قيمتي جايز مي‌دانند.

- دشمن بداند، اگر زورگويي و قلدرمآبي در نقاط ديگر جهان جواب مي‌دهد، در جمهوري اسلامي، جواب نخواهد داد و اين نظام، راست‌قامت و مقتدر ايستاده است.


-  مسئولان بايد به سردمداران فاسدِ رژيم ايالات متحده آمريكا اثبات كنند كه به مردم خود متكي هستند

- ملت ايران زير بار زور نمي رود و كُرنش نخواهد كرد.

- مسئولان كشور به اين نتيجه رسيدند كه مذاكره كنند و از بخشي از حق خود نيز صرف‌نظر كنند تا تحريم‌ها برداشته شود

اما امروز مي‌بينيم علي‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌هاي فراوان در مذاكرات، برخورد آمريكا با اين مذاكرات و نتيجه آن، كاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگويانه است.

- اگر ما كوتاه بياييم، دشمن جلو خواهد آمد.
- آمريكا در موضوع برجام، هر روز از خود يك شرارت و يك شيطنت نشان مي دهند كه نشانگر صحت فرمايش امام بزرگوار است كه آمريكا را شيطان بزرگ مي‌خواندند، و حقيقتاً رژيم ايالات متحده آمريكا، خبيث‌ترينِ شيطان‌ها است.

متن خبر
آيت الله خامنه‌اي در ابتداي ورود به دانشگاه علوم انتظامي در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه، علو درجات شهداي نيروي انتظامي را از خداوند مسألت كردند.

رهبر انقلاب اسلامي سپس از يگانهاي انتظامي، مرزباني، و راهنمايي و رانندگيِ حاضر در ميدان سان ديدند.

ايشان همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.

در اين مراسم حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به سابقه سردمداران نظام سلطه بويژه آمريكا و دنباله روهاي آن در ايجاد نا امني در ايران، بعد از پيروز انقلاب اسلامي، افزودند: با وجود همه اقدامات و حركات شرارت آميزي كه براي سلب امنيت از كشور در طول ۳۸ سال گذشته انجام شد، اما سازمان‌هاي مسلح از جمله نيروي انتظامي و جوانان مؤمن، با كمال رشادت و قدرت ايستادند و از امنيت كشور دفاع كردند.

ايشان به مأموريت هاي متنوع و گسترده نيروي انتظامي در سراسر كشور اشاره كردند و گفتند: هيچ سازمان و نيرويي به اندازه نيروي انتظامي در مقابل چشم مردم قرار ندارد و برهمين اساس، «توانايي، قدرت، اقدام به‌موقع و رشادت اين نيرو»، مايه افتخار و سربلندي براي نظام است.

فرمانده كل قوا با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي با تأمين امنيت مردم، زمينه‌ساز تأمين آبروي نظام جمهوري اسلامي مي‌شود، امنيت كشور را در نا امني كنوني منطقه، مثال‌زدني خواندند و خاطرنشان كردند: در شرايطي كه دست‌هاي آلوده دشمنان، بذر تروريست را در منطقه پاشيده‌اند، تأمين امنيت كشور و همچنين مقابله نيروي انتظامي با مفاسد و اشرار، بسيار حائز اهميت است و اين نقش بايد از بُعدِ علمي، تحقيقي، تجربي و مهارت آموزي در مراكزي همچون دانشگاه نيروي انتظامي، روزبروز تقويت و با جديت پيگيري شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: ما بايد نيروي انتظامي در طراز جمهوري اسلامي و دولت اسلامي و يك جامعه اسلامي و قرآني داشته باشيم و به توفيق الهي مي توانيم به چنين هدفي برسيم.

ايشان با تأكيد بر لزومِ اقتدار همراه با محبت و صميمت با مردم، گفتند: پايبندي به قانون و جرأت و دليري براي اجراي بي ملاحظه آن، وظايف اصلي نيروي انتظامي است.

رهبر انقلاب اسلامي سپس در تبيين علت نا امني كنوني در منطقه، به دخالت‌هاي شرارت‌آميز و شيطنت‌آميز آمريكا و صهيونيسم براي نفوذ در منطقه و تأمين منافع نامشروع خود و تضعيف ملت‌ها اشاره كردند و افزودند: آنها يك روز، داعش را به‌وجود مي‌آورند و هنگامي كه با همت مقاومت و جوانان مؤمن، داعش به نفس‌هاي آخر خود رسيده است، به دنبال راههاي خباثت‌آميز ديگر مي‌روند اما به توفيق الهي و به همت جوانان ايران و جوانان مقاومت، بار ديگر بيني كارگزاران نظام سلطه به خاك ماليده خواهد شد.
مقام معظم رهبري: هر حركت غلط در برجام با عكس‌العمل جمهوري‌اسلامي مواجه خواهد شد

حضرت آيت الله خامنه‌اي، تنها راه مقابله با نفوذ و طمع‌ورزي قدرت‌هاي سلطه‌گر بويژه آمريكا را، احساس توانايي ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه و بكارگيري آن، دانستند و تأكيد كردند: اگر ما كوتاه بياييم، دشمن جلو خواهد آمد.

ايشان در همين خصوص به گستاخي و وقاحت آمريكا در قضيه برجام اشاره كردند و افزودند: آنها در اين موضوع، هر روز از خود يك شرارت و يك شيطنت نشان مي دهند كه نشانگر صحت فرمايش امام بزرگوار است كه آمريكا را شيطان بزرگ مي‌خواندند، و حقيقتاً رژيم ايالات متحده آمريكا، خبيث‌ترينِ شيطان‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامي با مروري كوتاه بر علت تلاش و رويكرد علمي دانشمندان ايراني براي دستيابي به دانش هسته‌اي گفتند: بر اساس برآورد كارشناسي و دقيق متخصصان، كشور تا چند سال آينده براي تأمين برق خود، نيازمند حداقل ۲۰ هزار مگاوات برق توليدي از نيروگاه‌هاي هسته اي است، و بر همين اساس ملت ايران براي تأمين نياز خود، به‌دنبال يك مسير علمي و عملي و يك اقدام مشروع و صحيح و بي‌خطر رفت اما آمريكا كه مخالف پيشرفت علمي ملت ايران و ديگر ملتها است، در مقابل اين حركت مشروع ايستاد و تحريم‌هاي ظالمانه را تحميل كرد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: مسئولان كشور به اين نتيجه رسيدند كه مذاكره كنند و از بخشي از حق خود نيز صرف‌نظر كنند تا تحريم‌ها برداشته شود اما امروز مي‌بينيم علي‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌هاي فراوان در مذاكرات، برخورد آمريكا با اين مذاكرات و نتيجه آن، كاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگويانه است.

ايشان با طرح اين سؤال كه «ملت ايران و مسئولان در مقابل اين حركت خصمانه دشمن، چه اقدامي بايد انجام دهند؟» تأكيد كردند: مسئولان بايد به سردمداران فاسدِ رژيم ايالات متحده آمريكا اثبات كنند كه به مردم خود متكي هستند و ملت ايران كه ملتي مقتدر است، به بركت اسلام، زير بار زور نمي رود و كُرنش نخواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آمريكايي‌ها بدانند ملت ايران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ايستاد و در مسائل مهمِ مربوط به منافع ملي، عقب‌نشيني در قاموس جمهوري اسلامي معني ندارد و پيش خواهد رفت.

آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: دشمن بداند، اگر زورگويي و قلدرمآبي در نقاط ديگر جهان جواب مي‌دهد، در جمهوري اسلامي، جواب نخواهد داد و اين نظام، راست‌قامت و مقتدر ايستاده است.

ايشان، علت خصومت‌ورزي روزافزون با ملت ايران را «الهام‌بخشي براي ملت‌هاي ديگر» دانستند و افزودند: مسئولان فاسد، دروغگو و فريبكارِ آمريكا، وقيحانه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي را به دروغ‌گويي متهم مي‌كنند، در حالي‌كه ملت ايران صادقانه حركت و اقدام كرده و صادقانه نيز اين مسير را تا آخر خواهد پيمود.

رهبر انقلاب اسلامي خطاب به مسئولان آمريكايي تأكيد كردند: دروغگو شما هستيد؛ دروغگو كساني هستند كه براي هيچ ملتي، سعادت و خوشبختي قائل نيستند و تامين منافع نامشروع خود را به هر قيمتي جايز مي‌دانند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ملت ايران محكم ايستاده است و هر حركت غلط نظام سلطه در قضيه برجام، با عكس العمل جمهوري اسلامي مواجه خواهد شد.

ايشان در بخش پاياني سخنان خود، به موضوع تصادفات جاده اي اشاره كردند و با تأكيد بر لزوم برنامه ريزي دقيق، سريع و جامع براي مقابله با اين مسئله و موضوعاتي همچون مقابله با قاچاق مواد مخدر و اشرار، گفتند: در موضوع تصادفات جاده اي بايد نيروي انتظامي و دستگاههاي ديگر همچون وزارت راه و مراكز صنعتي، سهم خود را در جلوگيري از بروز چنين حوادث تلخ و ناگواري مشخص كنند و با برطرف كردن نقاط ضعف، وظيفه خود را انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين به مسئولان دولت براي كمك به نيروي انتظامي، تأكيد كردند.

در اين مراسم، سردار سرتيپ اشتري فرمانده نيروي انتظامي در سخناني با بيان اينكه خادمان مردم در اين نيرو برآنند تا پليسي شايسته براي نظام و خدمتگزاري بي‌منت براي مردم باشند، افزود: «ارتقاي توانمندي‌هاي مأموريتي و رزمي»، «تشكيل قرارگاه‌هاي عملياتي»، «مراقبت مستمر از مرزها» و «مقابله بي‌امان با اخلال‌گران در نظم و امنيت عمومي» سرلوحه برنامه‌هاي نيروي انتظامي است.

سردار بختياري فرمانده دانشگاه علوم انتظامي نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي علمي، فرهنگي، آموزشي و تقويت توان رزمي اين دانشگاه بيان كرد.

در اين مراسم تعدادي از فرماندهان، مديران و اساتيد نمونه دانشگاه علوم انتظامي، هداياي خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند و دو نماينده دانشجويان اين دانشگاه مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند.

اجراي طرح ميثاق با شهدا و رزمايش ميداني، بخش ديگري از مراسم دانش آموختگي دانشگاه علوم انتظامي بود.

همچنين در اين مراسم، يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
 
Copyright © 2013 - TAMADDON