جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: اينكه بعضي‌ها بگويند انقلاب حادثه‌اي بود و تمام شد، خيانت به انقلاب است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: اينكه بعضي‌ها بگويند انقلاب حادثه‌اي بود و تمام شد، خيانت به انقلاب است


به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) و در آستانه آغاز سال تحصيلي مدارس علميه در ديداري 3 ساعته با جمعي از فضلا و طلاب حوزه‌ي علميه استان تهران، با اشاره به امتيازات و ويژگي‌هاي دوران حاكميت نظام اسلامي براي انجام رسالت و وظايف اصلي روحانيت، تأكيد كردند: امروز بشريت به ويژه نسل‌هاي جوان به شدت نيازمند حرف‌هاي نو هستند و اسلام حرف‌هاي نو و جذابي در زمينه انسان، جامعه و سياست دارد كه اگر به گوش جهانيان رسانده شود، قطعاً پذيرنده بسياري خواهد داشت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با طلاب جوان و شنيدن سخنان خوب و اميدواركننده آنان، افزودند: شما طلبه‌هاي جوان همچون نهال‌هاي قدكشيده بوستان امامت و ولايت هستيد و پيشرفت‌هاي فكري و افزايش توانايي‌هاي عملي شما موجب شگفتي پرورش‌دهندگان‌تان خواهد شد و خشم دشمنان را برخواهد انگيخت.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم مبني بر خشم كفار از رويش‌هاي برجسته اسلامي، گفتند: اگر دشمنانِ اسلام و حاكميت قرآن از وجود، قاطعيت و حركت ما خشمگين نباشند، بايد در مفيد بودن خود شك كنيم.

رهبر انقلاب اسلامي روحانيت را ادامه‌دهنده وظيفه و رسالت انبياء برشمردند و خاطرنشان كردند: همان‌گونه كه انبياء به دنبال ايجاد زمينه‌اي براي حاكميت جهان‌بيني توحيدي و ايجاد حيات طيبه بودند، مهمترين وظيفه روحانيت نيز ايفاي همين رسالت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: ايجاد حيات طيبه قطعاً معارضاني خواهد داشت همان‌گونه كه در مقابل انبياء نيز معارضان وجود داشتند، بنابراين روحانيت بايد خود را براي كار و تلاش پرزحمت و بلندمدت و در عين حال تأثيرگذار، ماندگار و نتيجه بخش، آماده كند.

ايشان به تشكيل نظام اسلامي در ايران و امتيازات اين دوران براي انجام وظيفه روحانيت اشاره كردند و افزودند: «حاكم بودن فضاي اسلامي بر جامعه» يكي از اين ويژگي‌هاست، علاوه بر آن، در سطح جهاني نيز يك خلأ فكري ناشي از سرخوردگي از بي‌نتيجه بودن تفكرات ماركسيستي و ليبراليستي وجود دارد كه زمينه را براي ارائه حرف‌هاي نوي تفكر اسلامي فراهم كرده است.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر بتوانيم حرف هاي نو و جذاب اسلام را در خصوص انسان، جامعه و سياست به گوش جهانيان و به ويژه نسل‌هاي جوان برسانيم، قطعاً مورد قبول قرار خواهند گرفت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وجود وسائل و ابزارهاي ارتباطاتي و رسانه‌اي فراگير به واسطه شكل‌گيري فضاي مجازي را يكي ديگر از ويژگي‌هاي دوران كنوني براي رساندن پيام حيات‌بخش اسلام، برشمردند و گفتند: يكي ديگر از امتيازات اين دوران، كثرت سؤال‌ها و شبهه‌ها در ذهن‌هاست كه همين زياد بودن سؤال‌ها، ذهن‌ها را براي يافتن پاسخ‌ها فعال و زمينه را براي عبور از مرزهاي علم فراهم خواهد كرد.

ايشان تأكيد كردند: همان‌گونه كه در سؤال‌ها و شبهه‌ها نبايد متوقف بمانيم، در يافتن پاسخ نيز بايد به دنبال پاسخ‌هاي منطقي و صحيح برويم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود به برخي مطالب مطرح شده از جانب طلاب، در اين ديدار اشاره و نكاتي را در خصوص آنها بيان كردند.

رهبر انقلاب اسلامي طلاب را به «جدي‌گرفتن درس و بحث علمي» توصيه كردند و در اين خصوص گفتند: شرط تأثيرگذاري در جامعه، افزايش سواد و ارتقاء نصاب علمي است، همچنان‌ كه امام بزرگوار كه در نصاب كامل علمي قرار داشت، توانست مبارزه و حركت عظيم انقلاب را به ثمر برساند.

ايشان لازمه پيشنهادات اصلاحي براي حوزه‌هاي علميه را «عملي‌ بودن» آنها برشمردند و افزودند: برنامه در واقع كشيدنِ راه و جاده به سمت مقصد است، بنابراين بايد بر اساس واقعيت‌ها تنظيم و موانع احتمالي و راه‌حل‌ها در آن گنجانده و پيش‌بيني شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي راه رفع نقاط ضعف و رسيدن به وضع مطلوب را در گروي عزم راسخ، حركت پر انگيزه و مبارزه دانستند و خاطرنشان كردند: مبارزه يعني تلاش و مجاهدت، همفكري و متشكل شدن.

ايشان برداشت برخي افراد و نويسندگان مبني بر تمام‌ شدن مبارزه و انقلاب اسلامي را نادرست و «خيانت به انقلاب» خواندند و خاطرنشان كردند: انقلاب، هنجارهاي گذشته را به هم مي‌ريزد و هنجارهاي جديدي را به وجود مي‌آورد و تداوم انقلاب به معناي حفظ هنجارهاي جديد است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حفظ و تداوم هنجارهاي انقلابي را دشوار و نيازمند مبارزه دانستند و افزودند: دست‌هايي كه با اصل انقلاب مخالفت و كارشكني مي‌كردند، در مقابل تداوم هنجارهاي انقلابي نيز همين‌گونه عمل مي‌كنند، اما همچنان‌ كه پيروزي انقلاب نيازمند مبارزه بود، تثبيت هنجارهاي انقلاب و ايجاد جامعه اسلامي همچنان نيازمند مبارزه است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مراحل تمدن‌سازي، افزودند: براساس حركت انقلابي، نظام اسلامي به وجود آمد و اين توفيقات بسيار مهم حاصل شد، اما تا رسيدن به نقطه مطلوب و تشكيل دولت اسلامي و جامعه اسلامي فاصله زيادي وجود دارد و ما بدون شك در اين راه در حال حركت و پيشرفت هستيم.

رهبر انقلاب اسلامي همه طلاب جوان را به تقوا و ورع و عبادت و انس با قرآن و دعا توصيه مؤكد كردند و گفتند: بدانيد اين مسير بيشتر از تبليغ زباني نيازمند تبليغ عملي است و ابتدا بايد از خودمان آغاز كنيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان تأكيد كردند: اگر درس و مباحثه علمي و ذهن‌هاي فعال با تقوا، همراه شوند، قطعاً جامعه علمي و مذهبي ما كه روحانيت ناميده مي‌شود، آينده‌اي به مراتب بهتر از امروز خواهد داشت.

در ابتداي اين ديدار تعدادي از طلاب حوزه‌ علميه استان تهران به بيان نكات و دغدغه‌هاي خود پرداختند.

حجج اسلام آقايان:
-    حسين حلوائيان، طلبه درس خارج
-    اميد فَشندي، سردبير نشريه طلبگي رستاخيز
-    مصطفي جلالي، برگزيده جشنواره علامه حلي ويژه طلاب
-    سيدمحمدكاظم موسوي‌فر، دبير نشست‌هاي بصيرت‌افزايي در حوزه
-    محمد عبدالصالح شاهنوش، دكتراي حقوق
-    حسين صادق‌زاده، طلبه پايه نهم
-    محمدرضا فغاني، فعال فرهنگي و تبليغي در زمينه كودك و نوجوان
-    محمدحسين افشاري، مؤسس گروه‌هاي جهادي

و خانم‌ها:
-    خديجه احمدي، پژوهشگر برتر مركز مديريت حوزه‌هاي علميه
-    رضوان قرباني باورياني، محقق و طلبه سطح 2
-    سميه احمدي، دانشجوي دكترا
-    فاطمه احمدي، مؤلف 7 عنوان كتاب

موارد زير را مطرح كردند:
-    ضرورت ايفاي نقش حلقه‌ رابط بين مردم و حاكميت از سوي طلاب
-    ضرورت توليد علم ديني و انجام عمل انقلابي در حوزه‌هاي علميه
-    احياء مكتب علمي و عملي حضرت امام(ره) به عنوان پادزهرِ انقلاب‌زدايي از حوزه‌ها
-    ضرورت پويا شدن حوزه براي حل مسائل جامعه به ويژه موضوعات جديد اجتماعي، اقتصاد، سياست خارجي و فرهنگ
-    ضرورت به روزسازي متون درسي حوزه، متناسب با نيازهاي روز جامعه
-    ضرورت همكاري حوزه‌هاي علميه با نهادهاي عمومي جهت يافتن راه‌حل براي آسيب‌هاي اجتماعي
-    ضرورت شناسايي و جذب نيروهاي كارآمد در حوزه
-    انتقاد از رها بودن فضاي مجازي و بيان ضرورت توليد «فقه فضاي مجازي» ناظر به ارزش‌ها و هنجارهاي ايراني اسلامي
-    ضرورت توجه به تبليغ و آموزش در گروه سني كودك و نوجوان و تدوين متون ديني متناسب با اين گروه سني
-    ضرورت تأسيس قرارگاه جهادي و مهندسي فرهنگي در حوزه‌هاي علميه
-    ضرورت آماده‌سازي طلاب براي مواجهه‌ عالمانه با شبهات
 

 
Copyright © 2013 - TAMADDON