جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱ حزب تمدن > اخبار > ۳ جهت گيري و توصيه مهم مقام معظم رهبري به دولت دوازدهم: وقت كم و كار بسيار است/ بگذاريم ديگران از ما انتقاد كنند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
۳ جهت گيري و توصيه مهم مقام معظم رهبري به دولت دوازدهم: وقت كم و كار بسيار است/ بگذاريم ديگران از ما انتقاد كنند


به گزارش پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري دوازهم در حسينيه امام خميني (ره) فرمودند: اين جلسه، جلسه بسيار مهمي است، روزهاي مهم و تعيين كننده است. تصادف و تقارن اين مراسم و اين جلسه با ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) براي دل هاي مشتاق ملت ايران و جمع حاضر مايه تبرك است. اميدواريم بتوانيم همچنان كه آن بزرگوار در همين كشور خود ما و در شهرهاي نزديك به طوس يعني نيشابور آن حديث معروف را بيان نمود و كلمه توحيد را پايه و اساس دين معرفي فرمود، ما نيز بتوانيم كلمه توحيد را و حقيقت توحيد را در زندگي شخصي و اجتماعي و در پايه هاي حكومت جمهوري اسلامي استقرار ببخشيم.
ايشان تاكيد كردند: اهميت اين جلسه از دو نظر است؛ يكي اينكه آغاز يك دوره مديريت جديد كشور است. كه اين اميدواري وجود دارد كه انشالله مسئولاني كه همراه با رئيس جمهور محترم و منتخب وارد ميدان عمل خواهند شد با ابتكارات جديد و توانمندي بيش از گذشته انشالله ملت را خرسند و خوشحال كنند و همين خواسته ها و مطالبي كه رئيس جمهور محترم در بيانات شان عنوان كردند برآورده كنند.
رهبري معظم تصريح فرمودند: جهت دوم اين است كه اين جلسه نماد مردم سالاري است. اين دوازدهمين جلسه اي از اين نوع است. يعني ملت ايران دوازده مرتبه از آغاز انقلاب در انتخاب مديران طراز اول كشور نقش آفريني كردند. اين مساله خيلي مهمي است. انتخابات مردم و گزينش هاي مردمي ده تا مجلس هم بوجود آورده است، پنج شوراي شهر و روستا را تشكيل داده است. پنج مجلس خبرگان را بوجود آورده است. اينها از بركت انقلاب است.
رهبر انقلاب فرمودند: نسل جديد ما فراموش نكند كه ما دوره قبل از انقلاب را با همه وجود لمس كرديم، ديكتاتوري، در حاشيه بودن و بي اعتنايي به مردم را با همه وجود ديديم. مردم قبل از پيروزي انقلاب هيچ نقشي در مديريت كشور و تعيين مديران نداشتند. روسا، سلاطين و پادشاهان مي آمدند و مي رفتند و مردم تماشاچي بودند. انقلاب اسلامي آمد و مردم را از حاشيه به متن آورد. مردم صاحب اختيار شدند. اين دوازدهمين باري است كه نتيجه گزينش مردم مشخص مي شود.
ايشان تاكيد كردند: ياد كنيم از امام بزرگوارمان كه، عزم راسخ و شجاعت بي نظير آن مرد بزرگ اين دستاوردها را به ملت ايران داد. ما مسئولان و بقيه مردم بايد افتخار كنيم كه در دوراني قرار گرفتيم كه خداي متعال مردم بزرگي را در ميان مردم برگزيد كه توانست اين اقيانوس را به تلاطم دربياورد. اين كار كوچكي نيست. ايشان توانست به طور كلي جهت حركت كشور و ملت ايران را تغيير دهد. امام بزرگوار وارد ميدان شد، شجاعت بي نظير، توكل او به خدا، اعتماد او به مردم و ..توانست اين انقلاب را بوجود آورد.
معظم له تصريح كردند: در اين دوران قريب به چهل سال يك سلسله بهم پيوسته مسئولاني هم هستند كه اينها هركدام در نوبت خود و به سهم خود تلاشي كردند، زحمت كشيدند، ابتكاري به خرج دادند و ايفاي نقش كردند. امروز محصول كار مجوعه دست اندركاران و مسئولان نظام در اختيار مسئولاني است كه امروز انشالله مشغول كار خواهند شد. 
در ادامه بخش هايي از بيانات رهبر معظم انقلاب آمده است؛
*همكاران رييس جمهور محترم بايد بر اين سرمايه ملي بيفزايند و آن را تحويل نسل بعد و مديران بعدي بدهند كه روز به روز اين حركت گسترده تر شود. در اين 4 دهه ملت و دولت كارهاي بزرگي كردند، زيربناهاي علمي و اجرايي و عملي و فكري فراواني در كشور به وجود آمده است كه مطلقا قبل از انقلاب وجود نداشت.
*اين زيربناها سكوهاي پرش اين ملت به سوي آينده هستند. تجربه هاي متراكمي در اختيار مسوولان قرار گرفته است. نسل هاي جديدي با تفكر انقلابي و سرشار از انگيزه تربيت شده اند و امروز آماده اند. در اوايل انقلاب ما اينقدر شخصيت آماده مديريت نداشتيم. امروز جوانان زيادي براي نقش آفريني در بخشهاي مختلف كشور فراوانند. تلاش اين مجموعه مردان فعال و دولتمردان موثر در طول اين 4 دهه توانسته اين ظرفيت عظيم را در اختيار ملت بگذارد.
*مسوولان ما توانستند در طول اين دهه با دنيا همكاري كنند عليرغم اينكه همواره دشمنان خواستند ملت ايران را منزوي كنند اما ملت منزوي نشده است اما با استكبار مقابله جدي كرده است. در مقابل ترفندها ايستادگي كرده اند و دشمن همچنان مشغول است.
*يكي از نكاتي كه بايد تكرار كنم كه نبايد از ذهن كسي بيرون برود حضور دشمن و ترفندهاي ان است. امام علي فرمودند: اگر شما در سنگر خوابتان برد در سنگر مقابل شما چشمي بيدار است و عليه شما فعاليت كند. نبايد مراقبت را فراموش كنيد. مسوولان مخاطب اصلي اين سخن هستند. دشمن مشغول دشمني است اما به فضل الهي ملت ايران آبديده شدند. ما را تحريم كردند و مشكلاتي براي كشور به وجود آمد اما تحريم ها موجب شد چشم ما بر روي امكانات خودمان باز شد. وقتي تحريم شديم به خود آمديم و ظرفيت هاي داخلي را پيدا كرديم و استفاده كرديم. امروز عليرغم ميل دشمن ما از لحاظ سياسي، نظامي و امنيتي قوي هستيم.
*جمهوري اسلامي به مراتب مقتدرتر از سال هاي اول است. ما از ترفندي كه دشمن عليه ما به كار برد به نفع خودمان بهره برديم. بعضي ها صريح دشمني مي كند مثل مسوولان كنوني آمريكا و بعضي هم با دست هاي چدني در دست كش هاي مخملي با ملت ما دشمني مي كنند . اما اعتماد به نفس ملت ما افزايش پيدا كرده است و ماامروز به مراتب از سال هاي اول قوي تريم.
*ما راه هاي مقابله با دشمن را هم بلديم. امروز ملت ايران راههاي مقابله با دشمن را ياد گرفته است. مسوولان مي دانند چگونه برخورد كنند و برخورد مي كنند و ما از دشمن هيچ هراسي نداريم.
* مسولان كشور به خصوص مجموعه اي كه به زودي در اطراف رئيس جمهوري، هيأت دولت و قوه مجريه را تشكيل خواهند داد، بدانيد ظرفيت بالايي در اختيار شماست. استعدادها را بايد شناخت و از آنها بهره برداري كرد. شما با تكيه به روحيه انقلابي، كار جهادي، حمايت مردمي با انبوه سرمايه هاي مادي و معنوي مي توانيد كشور را پيش ببريد. 
* چند جهت گيري را توصيه مي كنم. جهت گيري اول توجه به مشكلات مردم است كه امروز در درجه اول مشكلات اقتصادي و معيشتي وجود دارد كه كشور را بايد به نقطه قابل قبولي در 4 سال آينده برسانيد. توصيه دوم تعامل گسترده با دنيا است. اين درست نقطه مقابل آني است كه دشمنان و سلطه گران جهاني دنبالش هستند. ما مي توانيم به كشورهاي دنيا كمك كنيم و از كمك آنها بهره مند شويم. اقليم و جغرافيا و ظرفيت هاي ما اين را فراهم مي كند.
* توصيه ديگر آنكه در برابر هر سلطه طلبي با صلابت و قدرت ظاهر شويد. امروز از همه متجاوزتر و وقيح تر رژيم ايالات متحده آمريكاست. در مقابل اينها با قدرت و صلابت ظاهر شويد. چهار دهه فعاليت بين المللي به مان نشان مي دهد، هزينه تسليم مقابل رژيم هاي زورگو بيشتر از مقاومت در مقابل آنهاست. تسليم ملت ها را بيچاره و آنها را از ارزش هاي انساني دور مي كند بنابراين تسليم شدن در مقابل زورگويان هزينه هاي سنگيني دارد. 
*ما مقابل خواسته هاي سلطه گران تسليم نشديم و امروز امكانات مان از ديروز خيلي بيشتر است. ايستاديم در مقابل آنها و تسليم هم نشديم. البته شهيدان و فداكاراني داشتيم، شخصيت هاي بزرگ و ارزشمندي را از دست دايم اما جمهوري اسلامي حركت و شعارهاي خود را برجسته تر كرده است. 
* توصيه مي كنم. مسئوليت و توانايي را امانت بدانيد. همچنان كه اميرالمومنين فرمود «اين برگردن تو امانتي است». مسئوليت امانت الهي است كه بايد آن را حفظ امانت كرد.
* توصيه بعدي اين است كه وقت كم و كار بسيار است، اولويت ها را در برنامه ريزي ها و هزينه كردها درنظر بگيريد. امروز اولويت همين هايي است كه رئيس جمهور محترم نيز به آنها اشاره كرد، بحث عدالت و ريشه كن كردن فقر و فساد اولويت هاي اول است. 
* با برنامه حركت كنيد، برنامه ششم، برنامه جامعي است، امسال هم سال شروع برنامه است البته تأخير داريم بايد برنامه ششم از سال پيش شروع مي شد. بايد با دقت كامل و پيش بيني همه امكانات حركت انجام شود.
*اتحاد ملت را مهم بشماريم. هرچه داريم از وحدت و اتحاد ملت با مسئولان و مجريان كشور داريم. دودستگي هاي مضر ايجاد نشود. مردم سلايق مختلف دارند بسيار خوب بگذاريم با سلايق مختلف مردم در كنار هم زندگي خوبي داشته باشند سلايق مختلف به معني درگيري و گريبان گيري نيست. التهاب آفريني نبايد انجام شود.
*از شنيدن نظرات مخالفان آشفته نشويد. بگذاريم ديگران از ما انتقاد كنند.
*نقص هم در كارهاي ما كم نيست. انتقادها را بپذيريم و تحمل كنيم. به ميان مردم برويد و با مردم بي واسطه حرف بزنيد. گزارش هايي كه به ما مي رسد هرچند صادقانه باشد اما خيلي تفاوت دارد با آنچه كه انسان با مواجهه با مردم مي بيند. قدر نيروهاي انقلابي و پرانگيزه را بدانيد. نيروهاي مومن پر انگيزه و انقلابي كساني هستند كه در مشكلات كشور را حفظ مي كنند و سينه سپر مي كنند.
*در تصميم گيري هاي بين المللي به ياد داشته باشيد كه دشمن همه توانش را به كار برده كه شما را نابود كند. مسوولان دولت هايي كه صريح مي گويند كه در صدد نابودي جمهوري اسلامي هستند بعضي هم پنهان مي كنند. تعامل بين المللي نبايد ما را از اين نكته كه دشمناني هستند كه مي خواهند ما را نابود كنند غافل كند. شما موشك ماهواره بر به فضا پرتاب مي كنيد آن ها جنجال به پا مي كنند. در حاليكه يك كار علمي و معمولي براي ملت است. اين ها نشانه هاي اين است كه بايد بيشتر مراقب باشيد و پاسخ به اين دشمني ها قوي تر شدن است. مراد من از قوي شدن فقط در زمينه نظامي و امنيتي نيست. در زمينه هاي فرهنگي و اقتصادي و حفظ هويت اسلامي بايد قوي تر بشويم . اين پاسخ به دشمن است.
*به خدا توكل كنيد. وعده نصرت الهيي را باور كنيد. شما در راه اقامه دين و حاكميت دين خدا هستيد و اين نصرت الهي است و مطمئن باشيد كه خدا شما را نصرت مي دهد. در مقابل دين سيتزي ها و قانون شكني ها بي تفاوت نباشيد و بدانيد آينده متعلق به شما است.
منبع: khamenei.ir

 
Copyright © 2013 - TAMADDON