جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ حزب تمدن > اخبار > حجت الاسلام ابوترابي فرد: شهيد بهشتي در خصوص فهم دين، اقامه دين در جامعه خود از هيچ گونه فعاليتي دريغ نكرد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
حجت الاسلام ابوترابي فرد: شهيد بهشتي در خصوص فهم دين، اقامه دين در جامعه خود از هيچ گونه فعاليتي دريغ نكرد


در مراسم افطار حزب تمدن اسلامي و سي و ششمين سالگرد شهادت آيت الله شهيد بهشتي، حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي فرد قائم مقام جامعه روحانيت مبارز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير خطاب به اعضاي حزب تمدن اسلامي تصريح كرد: اميد است با تمسك به قرآن كريم و اهل بيت، مشعل پر فروغ  ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب اسلامي اين جريان سياسي كار آزموده و با تجربه، همچنان تداوم داشته و ايفاي نقش كند و شما عزيزان از رحمت الهي برخوردار باشيد.

وي افزود: قرآن كريم پيغام راهگشا براي پيروان پيامبر اكرم (ص) دارد خداوند متعال خطاب به پيامبر اكرم و پيروان ايشان مي فرمايد: راه شما راه نخستين پيامبر آسماني حضرت نوح است و نقشه راه يكي است و آنچه كه بر تو اي پيامبر خاتم وحي نموديم و به پيامبران بزرگ الهي بعد از نوح وصيت نموده ايم همه و همه اين پيام را دارند.

حجت الاسلام ابوترابي فرد بيان داشت: دين خدا كه در همه اديان الهي و در مكاتب آسماني جامعه بشري به آن دعوت شده اند اين است كه حقيقت را به پا داريد. درخواست خداوند اقامه دين است بعد از اين درخواست مهم درخواست دوم اين است كه مبادا در دين خدا در مباني وحداني دچار اختلاف شويد اول گوهر دين را بشناسيد و ايمان بياوريد و براي اقامه گوهر دين تلاش كنيد.

قائم مقام جامعه روحانيت مبارز توضيح داد: به طور واقع امام(ره) كه نه تنها مبدا تحولات در عصر حاضر است بلكه نماد روشني از دين را در خود دارد؛ وي تمام عمر خود را براي فهم دين، اقامه دين در جامعه خود و اقامه دين در جامعه بشري صرف كرد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد اضافه كرد: اينها چيزي است كه سعادت ما را به دنبال خواهد داشت و نگراني آنجاست كه مبادا از اقامه دين فاصله گرفته شود و شهيد بهشتي در خصوص فهم دين، اقامه دين در جامعه خود از هيچ گونه فعاليتي دريغ نكرد.

وي با بيان اينكه واقعه هفتم تير مصيبت بزرگي براي اسلام و انقلاب بود، به ذكر خاطره اي از شهيد بهشتي پرداخت و گفت:  حدود ۳ يا ۴ دقيقه قبل از ساعت مقرر جلسه اي با دكتر شهيد بهشتي داشتم وقتي به دفتر ايشان رسيدم ايشان از دفتر خارج شده و به من اعلام كردند كه با ۲ الي ۳ دقيقه تاخير بيرون مي آيند.

قائم مقام جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: اين جلسه  كه در اوج ماجراي نفاق برگزار شده بود شهيد بهشتي از بنده در خصوص چند نفر از جواناني كه پيش تر در محضر ايشان فعاليت مي كردند و به گروهك منافقين پيوسته بودند سوال كردند و توصيه كرند كه دستشان را بگيريم و به هيچ عنوان رابطه خود را با آنها قطع نكنم.

حجت الاسلام ابوترابي فرد اعلام كرد: منافقين كه به جز حذف اين بزرگان هيچ دغدغه اي ديگر نداشته اند اما اين شهيد بزرگوار براي هدايت آنها دغدغه داشت.

وي تاكيد كرد: نمي شود انسان دغدغه اقامه دين داشته باشد اما به اقامه دين در خودش همت نگمارد، قيام براي خدا تهذيب نفس مي خواهد؛ شهيد بهشتي و يارانش تمام عمرشان را براي اين امور صرف كردند و دين را به پا داشتند.

قائم مقام جامعه روحانيت مبارز بيان كرد: دين مسير حركتمان را بيان مي كند و هشدار دوم اين است كه نبايد هوا و هوس هاي موجب شود كه در دريافت دين دچار اختلاف شويد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد اظهار كرد: موضوع بعدي كه نبايد از آن غافل باشيم، تسليم خدا بودن است در ماه مبارك رمضان تلاش كنيم تسليم خداوند و حق باشيم.

وي به بيان ديگري در باب گوهر دين پرداخت و گفت: اقامه دين يعني اقامه عدالت، اول بايد خود آراسته به عدالت شويم بعد براي اقامه عدل در جامعه تلاش بكنيم؛ آرمان نهايي انقلاب تربيت انسان هاي عادل است كه خودشان به عدالت بر مي خيزند كه اين امر توسط امام عصر در تمام كره خاكي به تحقق خواهد پيوست.

حجت الاسلام ابوترابي فرد با بيان اينكه انسان موحد عالمانه حركت مي كند، اظهار كرد: يكي از اركان حقيقت دين، گوهر ناب حقيقت وحداني است كه با تحقق آن جامعه به سمت هدايت پيش خواهد رفت. همه مسئوليت ها امانت الهي است و هر امانتي بايد به اهلش سپرده شود كه شايستگي آن را داشته باشد.

وي توضيح داد: در مسئوليت رهبري جامعه اسلامي، امام علي (ع) در پاره اي از سخنان خود شاخص و ملاك هايي را براي كسي كه مي خواهد رهبري مسلمانان را برعهده بگيرد ارائه مي كند؛ ايشان مي فرمايند شايسته ترين فرد براي منصب جايگاه رهبري كسي است كه از همه توانا تر، لايق تر و شايسته تر باشد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد در ادامه با بيان اينكه اسلام همان شايسته سالاري است، افزود: خداوند متعال معتقد به شايسته سالاري است، اگر پيامبر اكرم به عنوان خاتم پيامبران معرفي مي شوند بدان دليل است كه كاملترين انسان است؛ اميرالمومنين مي فرمايند كدام فرد توانا تر براي مسئوليت رهبري مسلمانان است؟

وي توضيح داد: موضوع رهبري عالم اسلام است به همين جهت بايد بر اساس آموزه هاي وحداني باشد كه آن فرد در عالم دين گوي سبقت را از ديگران گرفته باشد.

به گفته قائم مقام جامعه روحانيت مبارز، از شافعي پرسيدند حضرت علي را توصيف كنيد؟ وي در پاسخ گفت چطور مي توانم توصيف كنم در حالي كه ياران و صحابه حضرت علي (ع) محسنات و كمالاتشان را از خوف دشمنان ايشان پنهان كردند و دشمنان نيز سعي در پنهان سازي حسن هاي حضرت علي ع داشته اند.

حجت الاسلام ابوترابي فرد ادامه داد: بني اميه سالها تلاش كرده است  تمام حسن هاي اين انسان وارسته را محو كند اما اكنون مي بينيد كه تمام كتاب ها در وصف خوبي هاي حضرت علي نگاشته شده است.

وي توضيح داد: زماني نظام اسلامي و دولت اسلامي محقق مي شود كه در تمام سطوح خرد و كلان انسانهاي شايسته و كارآمدي قرار گيرند؛ امام (ره) مي فرمايند با اين شرايط راه براي همه جامعه اسلامي هموار مي شود.

قائم مقام جامعه روحانيت مبارز گفت: خداوند متعال خواسته اند كه دين را اقامه كنيم اگر مصمم باشيم در حيات فردي و اجتماعي خود قطعا به دستورات ديني كه قرآن كريم از آن سخن گفته است دست خواهيم زد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد تصريح كرد: در جايي از قرآن آمده است كه اين افراد گرفتار اختلاف نشدند مگر بعد از اينكه علم پيدا كرده اند و ريشه اختلافات نيز همگي در زياده خواهي آنها بوده است.

وي تاكيد كرد: بايد از اختلافات دوري كرد چرا كه اين امر موجب ريشه دار شدن اين اختلافات مي شود بايد به حقيقت دين متمسك شد و از اختلاف ها پرهيز كرد؛ توصيه قرآن اين است كه مسير وحدت و انسجام جامعه اسلامي را فراهم كنيد خودمان به اختلافات دامن نزنيم با تمسك به مباني ديني حركت كنيم كه انشاالله پيروزي جامعه اسلامي را به همراه خواهد داشت.

قائم مقام جامعه روحانيت مبارز در پايان ابراز اميدواري كرد كه در زير عمود خيمه اصل كليدي ولايت فقيه، جامعه بالاترين سطح وحدت را تجربه كند و راه را براي ملت هاي منطقه كه هم اكنون در شرايط خوبي نيستند همچون فلسطين، سوريه، عراق و بحرين هموار كند تا دست مزدوران جهان خوار كوتاه شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON