جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹ حزب تمدن > اخبار > مشروح مراسم افطار حزب تمدن اسلامي و سي و ششمين سالگرد شهادت آيت الله شهيد بهشتي
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مشروح مراسم افطار حزب تمدن اسلامي و سي و ششمين سالگرد شهادت آيت الله شهيد بهشتي


اختصاصي قدس آنلاين: روز گذشته سي و ششمين سالگرد مراسم شهادت آيت الله بهشتي و  ۷۲ تن از ياران ايشان در مسجد نور ميدان فاطمي برگزار شد. اين مراسم با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد آغاز شد؛   سپس حاج حسين شمسايي عضو شوراي مركزي حزب تمدن اسلامي ضمن عرض خير مقدم به ميهمانان اين مراسم ياد و خاطره شهداي هفتم تير را گرامي داشت. در ادامه اين مراسم سيد محمد مير محمدي ضمن ايراد سخناني در اين مراسم عنوان كرد: واقعه هفتم تير گرچه خسارت سنگيني بر نظام و كشور محسوب شده و منافقين و اربابانشان تصور اين را داشتند كه با اين خباثت بساط انقلاب اسلامي را بر خواهند چيد ولي اين واقعه نتايجي را به همراه داشت كه سرآغاز تحولات عظيمي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران بوده كه به علت همين اهميت به آن انقلاب سوم نيز گفته اند.

شهيد بهشتي - كراپ‌شده

دبير كل حزب تمدن اسلامي در اين باره اظهار داشت: ازجمله اين موارد مي توان به رسوايي منافقين و حاميان آنها و روشن شدن چهره واقعي نفاق چپ و راست،   روشن شدن حقانيت خط امام، بازگشت وحدت به جامعه و انسجام و تقويت جبهه هايي شد كه درنهايت موجب پيروزي هاي رزمندگان اسلام شد.

وي اعلام كرد: چه خسارتي بالاتر از اينكه اين حادثه منجر به از دست رفتن اشخاص مهم و موثر، خوش فكر، مبارز و با اخلاص كه در راس آنها شهيد بهشتي كه به قول امام خود به تنهايي يك ملت براي ملت مظلوم ما بود شد. مقام معظم رهبري شهيد بهشتي را شخصيتي فاضل، روشن فكر، آگاه، مدير و با تدبير، شجاع، با اراده و معمار بناي قضاي اسلامي دانستند.

دبير كل حزب تمدن اسلامي  ادامه داد: شهيد بهشتي در نهادسازي و كادر سازي، مديريت كارآمد خود را در تشكيل نهادهاي انقلابي، جهاد سازندگي، سپاه پاسداران، تشكلات حزب جمهوري اسلامي، مجلس خبرگان، قوه قضائيه، مديريت و تدوين قانون اساسي، تعاوني ها و اقتصاد اسلامي نشان داد. پس از ترور شخصيت ها توسط  گروه هاي معاند و حتي دوستان ناآگاه با مايوس شدن بني صدر منافقين و اربابان آنها از خدشه به نظام جمهوري اسلامي كه استحكام يافته بود به ترور شخصي و جمعي پرداختند.

مير محمدي اذعان كرد: پس از همدستي بني صدر با منافقين كه بطور شفاف فاز نظامي را اعلام و اجرا كردند و عزل بني صدر از رياست جمهوري و فرماندهي كل قوا قبل از هفتم تير شاهد ترور آيت الله خامنه اي در مسجد ابوذر تهران بوديم.

دبير كل حزب تمدن اسلامي در ادامه به بيان پاره اي از تحليل هاي سياسي پرداخت و گفت: در آن دوران يكي از شعارهاي مردمي، شعار درود بر سه ياور خميني، هاشمي و دو سيد حسيني بود، حال شهيد آيت الله بهشتي و مرحوم آيت الله هاشمي از ميان ما رفته اند، عبرت بگيريم و دشمن را دست كم نگيريم؛ در عين حال جلوتر از مقتدا و رهبر خود حركت نكنيم، قدر سرمايه هاي انقلاب را بدانيم و زمان خود را درك كنيم.

وي در ادامه به بيان چند نكته از بيانات شهيد بهشتي كه يك هفته قبل از شهادتش درباره نظام امت و امامت و تشكيلات و روحانيت است را عنوان كرد: در ابتدا بايد يك تشكيلات اصيل داشته باشيم و ضروري است كه اين تشكيلات در طول و نه عرض رهبري حركت كنند.

مير محمدي ادامه داد: شهيد بهشتي تاكيد داشت كه تشكيلات بايد محقق كننده نظام، امت و امامت باشد چون نظام اسلامي ما نظام امت و امامت است نه اينكه معارض امامت باشد. همچنين رابطه اين تشكيلات با حوزه هاي علميه اعم از خواهران و برادران روحاني و همچنين وظايف و تعهداتي كه بر عهده اين تشكيلات و روحانيت بصورت وظايف و تعهدات متقابل بايد رعايت شود.

دبير كل حزب تمدن اسلامي اضافه كرد: براي تحليل دقيق شرايط امروز لازم است به بيانات راهبردي مقام معظم رهبري در مراسم بيست و هشتمين سالگرد رحلت امام خميني (ره)، ديدار با دانشجويان، ديدار با كارگزاران و مسئولان در ماه مبارك رمضان توجه كنيم كه مهترين آنها مباني امام و موفقيت و هنر بزرگ امام در به صحنه  درآوردن مردم به ويژه جوانان و جذابيت شعارها، مباني و اصول امام به معناي حقيقي انقلاب عقلانيت و انقلابي گري و قدرت بسيج كنندگي انقلاب اسلامي كه نعمتي بسيار بزرگ است.

وي اعلام كرد: نظام سلطه كليد واژه ادبيات سياسي ما، نظام دوقطبي جهاني و سرافرازي  از دست آوردهاي نظام، واقع بيني، ديدن واقعيات مثبت و نقش فعال تشكل ها و نه انفعال آنها، تطبيق منافع ملي با هويت ملي و لوازم مديريت صحيح در كشور، تقويت اقتصاد ملي و توجه به اقتصاد مقاومتي، تاثير انسجام  و وحدت ملي در موفقيت هاي ۴ دهه اخير و مسئله دشمني آمريكا با نظام جمهوري اسلامي است.

دبير كل حزب تمدن اسلامي گفت: در مورد انتخابات كه تنها راه تحقق اتكاء نظام به آراء عمومي كه در اصل ششم قانن اساسي آمده است، اداره امور كشور بايد به اتكاء عمومي از راه انتخابات باشد. بايد گفت بالا بودن درصد شركت كنندگان در انتخابات هر كشور نشان دهنده اعتماد بالاي مردم به آن نظام بوده و در بيانات اخير مقام معظم رهبري بدان تاكيد شده و خدشه بردار هم نيست.

ميرمحمدي توضيح داد: در حال حاضر در بيش از ۲۰ كشور دنيا قانون راي اجباري حاكم است اين قانون در كشورهايي چون استراليا، بلژيك، يونان و فرانسه اعمال مي شود؛ اين در حالي است كه در كشور ما با اينكه اجباري نيست شركت بيش از ۷۳ درصد در انتخابات واقعا يك نعمت بزرگ است كه شكرانه دارد و نشان دهنده بينش سياسي بالاي مردم و اعتماد به نظام و رهبري است.

دبير كل حزب تمدن اسلامي تاكيد كرد: اين شيريني را با حواشي تلخ و گزنده به كام مردم تلخ نكنيم و چاقوي دشمنان و معاندان را عليه نظام مردم سالاري واقعي ديني مان تيز نكنيم. وي تصريح كرد: اهانت به كانديداها و آنها كه راي مي آورند و آنهايي كه راي نمي آورند كاري غير اخلاقي است و كاري مناسب جوامع غير پيشرفته است نه جامعه مترقي همچون جمهوري اسلامي كه آراي مردم در آن واقعي و نه تشريفاتي است.

مير محمدي بيان كرد: رئيس جمهور منتخب رئيس جمهور همه مردم است حتي آنها كه به او راي نداده باشند بايد از طرف دولت و ملت اين مسئله پس از انتخابات به طور متقابل رعايت شود.

دبير كل حزب تمدن اسلامي تشريح كرد: روحانيت اصيل و آگاه همواره پيشتاز بوده و پناهگاه و هادي مردم و خدمتگذار آنها است.  

براي بالندگي كشور بايد روحانيت مستقل و پيشتاز باشد نه اينكه گروهي پخت و پزهاي خود را انجام داده و روحانيت را دعوت به دنبال روي از آنها كند؛ اين مسئله به جايگاه رفيع روحانيت كه يكي از اركان اساسي انقلاب است لطمه خواهد زد.

مير محمدي عنوان كرد: شهيد بهشتي در خلال بحث رابطه حزب جمهوري اسلامي با روحانيت چنين اظهار كرد: حوزه و روحانيت كم و بيش داراي نوعي از تشكل است با ريشه هاي عميق و دير پاي و استوار در جامعه ما.

دبير كل حزب تمدن اسلامي  گفت: روحانيت بايد با رعايت مختصاتش مستقل بماند و در تشكيلات ديگري حذف نشود؛ در عين حال مي تواند با تشكل هاي سياسي و اجتماعي پيوند همكاري صميمانه و فعال داشته باشند و همانطور كه امام بزرگوار فرمودند اسلام منهاي روحانيت همچون كشور منهاي طبيب است.

وي تاكيد كرد، اين موضع حزب تمدن اسلامي در رابطه با سروران جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جامعه روحانيت مبارز، مجمع روحانيون مبارز و ساير تشكل هاي روحاني و حوزوي است.

ميرمحمدي ادامه داد: حزب تمدن اسلامي كه قبل از حزب با نام جمعي از ياران حزب جمهوري اسلامي فعاليت داشته و ريشه اش در حزب جمهوري اسلامي است، پيرو مواضع خود در درون حزب و بعد از آن همواره مشي استقلال خود را داشته و حفظ  كرده است.

دبير كل حزب تمدن اسلامي با بان اينكه اين حزب به هيچ عنوان دوقطبي بودن در جامعه را نپذيرفته و نمي پذيرد، اضافه كرد: حكومت بنگاه هاي بزرگ و دو حزب بزرگ را نيز براي كشور مضر مي داند، چرا كه وقتي دوقطبي شود يك حزب خود را پيرو رهبري و رقيب خود را نيز ضد ولايت فقيه يا خود را انقلابي و رقيب خود را ضد انقلابي مي داند.

وي افزود: يك طرف خود را روشن فكر، اصلاح طلب و آزادي خواه و رقيب خود را تماميت خواه، مرتجع و افراطي مي داند در حالي كه تمام تشكل ها بايد با حفظ هويت ملي تماميت ارضي و منافع ملي در چهارچوب قانون رفتار كنند و اگر امروز هم جناح هاي طرفدار انقلاب با هم همكاري كنند باز هم بسياري از مشكلات لاينحل باقي خواهند ماند.

مير محمدي تاكيد كرد: بايد نظام چند قطبي حاكم باشد كه همواره رهبري را از آن خود بدانند و امكان اينكه به طور مثال اگر كسي نخواست عضو مشاركت و يا عضو موتلفه باشد تشكل يا جريان سوم و غيره را انتخاب كند.

دبير كل حزب تمدن اسلامي وي توضيح داد: وضع موجود پيش آمده در انتخابات اخير كه تقريبا يك، دو قطبي را شكل داد و در مناظره ها رقابت تقريبا به خصومت گرايش پيدا كرد و يا برخي اظهار نظر ها به آثار مثبت و عملكرد نظام خدشه وارد شد را نيز شكل مطلوبي نيست.

وي اظهار اميدواري كرد كه با اصلاح قانون احزاب و انتخابات امكان انتخابات آگاهانه تكثري و اخلاقي در جامعه مشاهده شود.

مير محمدي ضمن محكوم كردن اقدامات خبيثانه گروه هاي تكفيري و اربابان آنها از اقدامات مسرت بخش و عزت آفرين سپاه پاسداران در حمله موشكي و انهدام لانه تكفيري و داعشي تشكر و قدرداني كرد.

دبير كل حزب تمدن اسلامي تصريح كرد: از دولت دوازدهم نيز انتظار مي رود كه با حفظ شايسته سالاري به وعده هاي خود در جلب همكاري جناح هاي مختلف عمل كند؛ طبيعي است هر كس در دولت كار كند شرعا و منطقا بايد از سياست ها قانوني همان دولت تبعيت كند و هر دولتي كه سر كار مي آيد نبايد نقش اپوزيسيون را در نظام بازي كند.

وي اضافه كرد: در سياست خارجي و منطقه اي نيز ابتكارات موفق، حمايت از مقاومت و حل منقشات منطقه اي در روابط اثر بخش با دوستان منطقه اي و فعال در تشكل هاي منطقه اي و جهاني است.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON