جستجو
پنج شنبه - ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري به نخست وزير عراق: به آمريكايي‌ها اعتماد نكنيد؛ منتظر فرصت براي ضربه‌زدن هستند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري به نخست وزير عراق: به آمريكايي‌ها اعتماد نكنيد؛ منتظر فرصت براي ضربه‌زدن هستند


به گزارش عصرايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري؛ ايشان با اشاره به حضور نيروهاي داعش تا نزديكي بغداد در يك مقطع از زمان، خاطرنشان كردند: اكنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و اين موفقيت تحسين برانگيز، نتيجه وحدت و انسجام دروني در عراق و همچنين سياست درست دولت عراق در اعتماد به نيروهاي جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط ميدان است.
رهبر انقلاب اسلامي به مخالفت امريكا و اذناب او با «حشدالشعبي» يا همان نيروهاي مردمي، اشاره كردند و افزودند: مخالفت امريكايي‌ها با نيروهاي مردمي به اين علت است كه آنها مي‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: به هيچ وجه به امريكايي‌‎ها اعتماد نكنيد زيرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد كنند.
ايشان، بروز اختلاف و دو دستگي در عراق را فرصت مورد نظر امريكا براي ضربه زدن خواندند و گفتند: نبايد اين فرصت به آنها داده شود ضمن آنكه بايد از ورود نيروهاي امريكايي به عراق به بهانه آموزش و مسائل ديگر جلوگيري كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه مخالفت امريكايي‌ها با داعش واقعي نيست، خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها و برخي كشورهاي تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودي و ريشه‌كني داعش نيستند زيرا داعش با حمايت و پول آنها به‌وجود آمده است و تمايل دارند يك داعشي كه در مشت آنها باشد، در عراق باقي بماند.
حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تقدير از رسيدن نيروهاي عراقي به مرز سوريه، آن را حركتي راهبردي و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأكيد كردند.
ايشان بر لزوم حفظ يكپارچگي سرزمين عراق اشاره كردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان همسايه، با برخي زمزمه‌ها مبني بر برگزاري همه پرسي براي جدايي يك بخش از عراق مخالف است و دامن زنندگان به اين موضوع را مخالفان استقلال و هويت عراق مي داند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به «غناي مادي، انساني و تاريخي عراق» تأكيد كردند: عراق با چنين ريشه و تمدن تاريخي و فرهنگي و انساني، بايد يكپارچه بماند و حق چنين كشوري، ايستادن بر روي پاي خود و مقابله قدرتمندانه با كساني است كه به دنبال برخورد با عراق هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز اميدواري براي فائق آمدن دولت عراق بر مشكلات و آرزوي فردايي بهتر براي ملت عراق، افزودند: دولت عراق بايد از همه جهت تقويت شود و وظيفه همه جريانهاي سياسي و مذهبي در عراق حمايت از دولت مستقر است.
ايشان درخصوص روابط دو جانبه ايران و عراق نيز با تأكيد بر لزوم گسترش هرچه بيشتر روابط در زمينه هاي مختلف گفتند: بايد از برخي مشكلات اداري موجود در راه گسترش روابط عبور كرد و سطح همكاريها را تا آنجا كه ممكن است ارتقاء داد.
در اين ديدار كه آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي حيدر العبادي نخست وزير عراق ضمن قدرداني از حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با داعش، هدف از ديدار خود را گفتگو براي گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور در عرصه‌هاي مختلف بيان كرد و گفت: امروز عراق در مقابله با داعش منسجم و متحد است و همه جريانهاي سياسي و مذهبي بر لزوم استمرار مبارزه با داعش تا ريشه كني آن متفق القول هستند.
وي نابودي داعش را امكان پذير خواند و با تأكيد بر لزوم استمرار حمايتهاي ايران، افزود: ما به كمك و مساعدتهاي جمهوري اسلامي ايران در مرحله مبارزه با داعش و همچنين در مرحله پس از داعش كه مرحله ثبات و آرامش و سازندگي است، نيازمنديم.
نخست وزير عراق به ريشه هاي تاريخي فرهنگي و اجتماعي روابط دو ملت ايران و عراق اشاره و تأكيد كردند: ما به دنبال گسترش روابط با ايران در همه زمينه ها از جمله افزايش خدمات رساني براي سفر زائران ايراني به عتبات عاليات هستيم و خدمت به زوار ايراني را افتخار خود مي دانيم.
منبع: khamenei.ir

 
Copyright © 2013 - TAMADDON