جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ حزب تمدن > اخبار > وزارت دفاع روسيه: ابوبكربغدادي احتمالا كشته شده است
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
وزارت دفاع روسيه: ابوبكربغدادي احتمالا كشته شده است


به گزارش خبرگزاري اسپوتينك، وزارت دفاع روسيه ديروزاعلام كرد به احتمال زياد «ابوبكر بغدادي» سركرده گروه تروريستي داعش در حملات هوايي به سوريه كشته شده است. در بيانيه وزارت دفاع روسيه تاكيد شده است: بر اساس اطلاعات اوليه، بغدادي در حملات هوايي روسيه به شهر رقه در روز 28 ماه مي، احتمالا كشته شده است.
وزارت دفاع روسيه همچنين افزود حملات هوايي مسكو به رقه - پايتخت خودخوانده داعش در سوريه - در ماه گذشته 30 فرمانده ميداني داعش را به هلاكت رسانده است.
در اين بيانيه آمده است كه جنگنده‌هاي سوخو 34 و 35 روسيه در تاريخ 28 ماه مي‌به جلسه‌اي از فرماندهان داعش در شهر رقه حمله كردند و احتمالا ابوبكر بغدادي در همان جلسه كشته شده است.
بر اساس اطلاعاتي كه وزارت دفاع روسيه بدست آورده، سران داعش و اعضاي آن در جلسه نظامي مذكور گردهم آمده بودند تا نقشه خروج از شهر رقه از طريق گذرگاه جنوبي آن را بررسي كنند.
اين در حالي است كه ائتلاف بين‌المللي تحت امر آمريكا اعلام كرده است كه نمي‌تواند گزارش‌هاي روسيه درمورد كشته شدن ابوبكر بغدادي در سوريه را تاييد كند.
از سوي ديگر سرگئي لاورف، وزير خارجه روسيه نيز گفت: تا اين لحظه نمي‌توان كشته شدن بغدادي را تاييد كرد.
لاوروف در جمع خبرنگاران گفت: من هم خبر كشته شدن بغدادي را شنيده‌ام اما فعلا نمي‌توانم صحت آن را صد درصد تاييد كنم.
وي افزود: به هر حال اغراق در اهميت حذف بغدادي لازم نيست زيرا تجربه نشان داده كه نمونه‌هاي ديگري مثل گروه‌هاي تروريستي جبهه النصره، گروه داعش و... با ترميم خود دست تخريب و اقدامات تروريستي مي‌زنند.
از سوي ديگر وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه احتمالا آمريكا بار ديگر به نيروهاي نظامي سوريه حمله خواهد كرد.
وزارت دفاع روسيه با اشاره به جابه جايي موشكهاي دوربرد آمريكا از اردن به مناطق مرزي سوريه اعلام كرد كه استقرار اين موشك‌ها صرفا براي حمله به نيروهاي نظامي سوريه در منطقه التنف مستقر شده‌اند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON