جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹ حزب تمدن > اخبار > برگزاري مراسم ويژه شب قدر و شب شهادت اميرالمومنين علي(ع) درسراسر ايران اسلامي
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
برگزاري مراسم ويژه شب قدر و شب شهادت اميرالمومنين علي(ع) درسراسر ايران اسلامي


عاشقان امامت و ولايت در شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان و دومين شب از ليالي قدر در مساجد، تكايا، حسينيه‎ها، بقاع متبركه و ديگر مكان‎هاي مذهبي سراسر ايران،با گردهم آمدن و قرائت قـرآن تا هنگام سحر، الغوث الغوث گويان، دعاي جوشن كبير و اسماء اعظم الهي را زمزمه كردند.
ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز در رثاي مولاي متقيان حضرت علي(ع) نوحه خواني و مرثيه سرايي كردند.
در مشهد صحن و رواق‎هاي بارگاه ملكوتي ثامن الحجج حضرت رضا(ع)امام هشتم شيعبان جهان، مملو از زائران و مجاوراني بود كه خود را از دور و نزديك به حرم رضوي رسانده بودند و با سر گرفتن قرآن كريم و مناجات با پروردگار متعال، حال و هواي خاصي از معنويت را به مراسم احياي شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان بخشيدند.آنان پس از تنعم از خوان پر بركت حضرت امام رضا(ع) در بزرگترين سفره افطاري جهان اسلام و نماز و دعا، مراسم احياي شب بيست و يكم ماه رمضان بجا آوردند.
همزمان با اين مراسم در حالي كه فرازهاي دعاي جوشن كبير در صحن و سراي نوراني حضرت امام رضا(ع) طنين انداز شده بود، پيكر‌هاي 2 شهيد مدافع حرم تيپ فاطميون وارد حرم مطهر رضوي شده و ميهمان ويژه جايگاه مراسم احيا شدند.
در شب 21 ماه مبارك رمضان، پيكر‌هاي شهيدان سيد محمدرضا علوي و سيد علي حسيني از شهداي مدافع حرم حضرت زينب (س) همراه با شعار لبيك يا حسين(ع) و اشك و اندوه زائران و مجاوران عزادار مولاي متقيان بر روي شانه‌‌هاي خادمان حضرت امام رضا(ع) تا جايگاه برگزاري مراسم شب قدر تشييع شدند.
در اين مراسم، آيين قرآن بر سر نهادن توسط توليت آستان قدس رضوي برگزار شد و ذاكران و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در سوگ سالروز شهادت حضرت امام علي(ع) به مرثيه سرايي و عزاداري پرداختند.
زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) نيز همزمان با دومين شب از ليالي قدر بر سر و سينه زنان در مراسم سوگواري شهادت مولاي متقيان حضرت علي(ع) شركت كردند و ديروز نيز هيات‌هاي عزاداري از ابتداي صبح با برگزاري آيين‌هاي عزاداري و سينه زني به سوگ نشستند.
ديروز تمام اماكن و خيابان‌هاي شهر قم با پرچم‌هاي عزا به نشانه شهادت اول مظلوم عالم، سياه پوش و فعاليت مراكز تجاري تعطيل بود.
همچنين عاشقان امام علي(ع) همزمان با روز شهادت اين امام همام از شهرهاي مختلف ايران خود را به حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) رسانده‌اند تا در مراسم سوگواري مولي الموحدين شركت كنند.
حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) در دومين شب از ليالي قدر پناهگاه عاشقان و دلدادگان اهل بيت(ع) شده بود كه عاشقانه و با دلي غم بار دل‌هاي خويش را با توسل به ائمه اطهار(ع) به مضجع شريف و نوراني اين بانو مطهر گره زده و با بلند كردن دست‌هاي نياز طنين الهي «الغوث الغوث خلصنا من النار يا رب» را سردادند.
مردم روزه‌دار و خداجوي قم به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در شبستان‌هاي مختلف اين مكان مقدس حضور پيدا كرده و هم ندا با جزء خواني قرآن كريم، گوش دل به مداحي و سخنراني در خصوص زندگاني گهربار امام اول شيعيان حضرت علي(ع) سپردند.
حضور زائران غير ايراني از مليت‌هاي مختلف به همراه خانواده‌ها همدوش با ساير عزاداران از جلوه‌هاي ويژه آيين‌هاي عزاداري بود.
مراسم عزاداري شهادت نخستين پيشواي شيعيان جهان، امام علي(ع) در مساجد، تكايا، بقاع متبرك امامزادگان و ديگر اماكن مذهبي قم، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بيوت مراجع تقليد برگزار شد.
برگزاري محفل سوگواري به مناسبت سالروز شهادت امام علي(ع) در ميان نمازگزاران جمعه در مصلاي قدس و همچنين پياده روي شماري از مراجع تقليد به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) از ديگر برنامه‌هاي مذهبي اين روز بزرگ بود.
در شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجري قمري در حالي كه حضرت علي(ع) در مسجد كوفه و اقامه نماز صبح در سجده بود، ضربتي از سوي ابن ملجم مرادي بر فرق مباركش وارد آمد كه در اين حال آن حضرت فرمود: «فزت و رب الكعبه، به خداي كعبه سوگند كه رستگار شدم.»سرانجام حضرت علي(ع) در 21 ماه رمضان سال چهلم هجري به شهادت رسيد و بارگاه ملكوتي آن امام همام در نجف اشرف ميعادگاه عاشقان حق و حقيقت شد.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON