جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ حزب تمدن > اخبار > استفاده از واژه آراي حلال به وحدت ملي آسيب مي‌زند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
استفاده از واژه آراي حلال به وحدت ملي آسيب مي‌زند


به گزارش ايرنا، متن كامل اين اطلاعيه بدين شرح است:
«روز پنج شنبه 4/3/1396 مطالبي به نقل از آيت‌الله موحدي كرماني در رسانه‌ها منتشر شد كه با توجه به مراتب تقوي و سوابق ارزنده سياسي و اجتماعي ايشان بسيار مايه تعجب و غير قابل باور بود، از آنجايي كه اين اظهارات مي‌تواند محل بحث و ابهام و باعث ايجاد نگراني و بدبيني شود لذا نكاتي را به استحضار ملت آگاه و هوشيار مي‌رسانيم.
1- تمامي مراحل انتخابات رياست جمهوري به ويژه در شعب اخذ راي از ابتداي آغاز فرايند راي گيري تا پايان شمارش و اعلام نتايج با حضور ناظران شوراي محترم نگهبان انجام گرفته است.
2- تاكيد مي‌شود در هر شعبه حداقل سه ناظر شوراي نگهبان حضور داشتند و تمامي صورتجلسات تنظيمي در تمامي شعب بدون استثناء به امضاي ناظران محترم رسيده است، لذا وارد نمودن هرگونه ابهام در حماسه بزرگ مردم سالاري ديني، خدشه به آراي مردم و توهين و بي‌اعتبار نمودن دست اندركاران برگزاري انتخابات و به ويژه ناظران محترم شوراي نگهبان تلقي مي‌گردد.
3- مشخص نيست استفاده از واژه 'آراي حلال' بر چه مبنايي و با چه هدفي صورت گرفته است؟ ملت مسلمان و هموطنان ساير اديان بر پايه استفاده از حق مصرح قانوني در تعيين سرنوشت خود به ويژه در لبيك به كلام گوهربار رهبر معظم انقلاب براي دفاع از هويت انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي و تحقق مشاركت حداكثري به پاي صندوق‌هاي راي آمدند و بار ديگر حماسه سترگ آفريدند، تقسيم بندي اين مردم عزيز و بزرگوار به عناويني مانند انقلابي و غير انقلابي يا آراي حلال و.... ظلم بزرگي است كه باعث ايجاد تفرقه و آسيب جدي به وحدت ملي و امنيت ملي مي‌شود.
4- اينكه از جناب آيت‌الله جنتي خواسته‌اند آراي آقاي رئيسي از 16 ميليون به 19 ميليون و آراي آقاي روحاني از 23 ميليون به 21 ميليون تغيير يابد با هيچ منطق شرعي، قانوني و مردمسالاري مطبق نيست و ادعايي غير باور است چرا كه:
- اولا ساحت مقدس اعضاي محترم شوراي نگهبان پاك و مبري از اينگونه مطالب است و آن عزيزان امانت‌دار حق الناس بوده و در پيشگاه خداوند خود را مسئول مي‌دانند و اگر نعوذبالله اينگونه باشد نه از تاك نشان خواهد ماند و نه از تاكنشان.
- ثانيا با طرح چنين مباحثي افكار عمومي داخل و خارج از كشور در مورد ما چه قضاوتي خواهند نمود؟ و واقعا چه پاسخي براي اين مطالب وجود دارد؟ آيا معاندان و دشمنان قسم خورد اين كشور و ملت و انقلاب با استناد به اين جملات و عناوين عليه ما استفاده پليد نخواهند كرد؟ و آيا اين موضوع القا نخواهد شد كه در گذشته نيز چنين بوده است؟ فاين تذهبون... به كجا مي‌رويد؟؟
5- ما به شوراي نگهبان اعتماد كامل داريم و مي‌دانيم در ساحت اين نهاد انقلابي چنين خطاي فاحشي رخ نخواهد داد.مردم ما همگي براي تحقق فرمايش رهبر معظم انقلاب كه همانا مشاركت حداكثري بود به پاي صندوق راي آمدند و بر همين مبنا اداي تكليف كرده و آراي همگي بدون هيچ تبعيضي صحيح و نافذ است و همچنين يقين داريم ملت تاريخ ساز ايران در كنار هم به عزت و پيشرفت كشور مي‌انديشند و پس از پايان رقابت همچون نامزدهاي محترم همگي مسير و مرام رفاقت را پيشه مي‌كنند.
خداوند منان را شاكريم كه مي‌توانيم بگوييم كه برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در 29 ارديبهشت، مجريان و ناظران را مصداق اين آيه شريفه قرار داد كه 'اِنَّ‌الله يامُرُكُم اَن تُوَدُّوا الاَماناتِ اِليٰ اَهلِها'
مركز اطلاع رساني و امور بين‌الملل وزارت كشور»
به گزارش ايرنا، آيت‌الله موحدي كرماني دبيركل جامعه روحانيت مبارز روز گذشته در سخناني تاكيد كرد: آقاي رئيسي در انتخابات 16 ميليون راي حلال بدست آورد؛ ما روز گذشته با آقاي جنتي نشست داشتيم و در آنجا مطرح شد كه مردم از شوراي نگهبان انتظار دارند و مي‌خواهند ببينند شورا چه قضاوتي مي‌كند، شوراي نگهبان وظيفه دارد همه آنچه اتفاق افتاده، برنامه‌هاي غلط، آرايي كه ابطال شد و مناطقي كه صندوق به آنها نرفته بود را خودش با دليل بشناسد و به مردم اعلام كند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: اين تخلفات در نتيجه انتخابات موثر نيست اما اين اثر را دارد و شايد راي آقاي رئيسي را از 16 ميليون به 19 ميليون و راي آقاي روحاني را از 23 به 21 ميليون برساند. از اين رو كساني كه تخلف كرده‌اند بايد بدانند كه يك چشم بينا بالاي سر آنها است و آنها به خود اجازه تكرار چنين اقداماتي را ندهند.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON