جستجو
پنج شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ حزب تمدن > اخبار > موفقيت دولت است كه در رقابت‌هاي انتخاباتي، صحبتي از كاهش تورم بيان نشد
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
موفقيت دولت است كه در رقابت‌هاي انتخاباتي، صحبتي از كاهش تورم بيان نشد


به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، به نقل از ايرنا، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلويزيوني شبكه باران سيماي مركز گيلان افزود: هر واحد توليدي اعم از صنعتي و كشاورزي كه نيرويي را اشتغال به كار كند، حق بيمه سهم كارفرما را ما پرداخت مي‌كنيم.
وي گفت: اين موضوع، برنامه ملي است كه در ايران مي‌خواهيم اجرا كنيم و در هر استان اقداماتي كه بايد انجام شود را بازگو مي‌كنيم.
نوبخت با تقدير و تشكر از حضور مردم در انتخابات 29 ارديبهشت ماه گفت: موضوع ممتاز اين انتخابات، حضور همه ايرانيان چه داخل و چه خارج از كشور است و با يك جلوه، اعتقادشان را براي اعتلاي ايران نشان دادند و مردمسالاري واقعي را به نمايش گذاشتند.
وي اضافه كرد: اگر بر پايه ميزان مشاركت و انتخاب بخواهيم به مردم ايران امتياز بدهيم، امتياز بسيار ارزشمندي نسبت به انتخابات گذشته دارند و آنها براي ما اين فرصت را ايجاد كردند تا كارهاي نيمه تمام را تمام كنيم.
** درگيري در منازعات سياسي، ما را از توسعه و رفاه مردم مغفول مي‌كند
نوبخت با تاكيد بر اينكه از فرداي بعد از انتخابات، تداوم خدمت به مردم را مد نظر داشتيم، تصريح كرد: اگر درگير منازعات سياسي شويم، هويت اصلي كه توسعه، پيشرفت و رفاه مردم است، مغفول خواهند ماند.
سخنگوي دولت با بيان اينكه در چهار سال گذشته تمامي شاخص‌ها مثبت و اميدبخش بوده، گفت: يكي از اين موارد، كاهش، كنترل تورم و رشد اقتصادي بود كه رشد اقتصادي منفي هفت به مثبت هفت تبديل شد و در رقابت‌هاي انتخاباتي هم ديديم كه هيچ كانديدايي بر خلاف سال 92، از تورم و كنترل آن حرفي نمي‌زد.
** درنخستين اقدام در گيلان، امور زيربنايي و عمراني مورد توجه قرار بگيرد
رئيس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنانش با اشاره به اهميت امور زيربنايي گفت: در ماه‌هاي آينده مردم صداي سوت قطار را مي‌شنوند و اولين اقدام براي گيلان، وصل شدن اين استان به شبكه ريلي است.
وي اظهار كرد: بعد از اتصال رشت به شبكه ريلي كه حركت قطار با سرعت 160 كيلومتر گردشگران را به خود معطوف مي‌كند، بايد اين مسير را به سمت انزلي و آستارا براي اقتصادي شدن آن ادامه دهيم.
نوبخت احداث كنار گذرهايي همچون سنگر - سياهكل، لنگرود و تالش را از جمله برنامه‌هاي ديگر براي استان در بخش راه عنوان كرد و با اشاره به اهميت مسائل زيست محيطي و ضرورت برنامه ريزي براي توجه به آنها گفت: دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت، بدليل پسماندهاي صنعتي و غيره، آلوده شده‌اند كه دو سال قبل، 500 ميليارد ريال اعتبار براي پاكسازي آنها پرداخت كرديم.
وي خاطرنشان كرد: اگرچه اين ميزان براي پاكسازي اين رودخانه‌ها كافي نيست، اما نخست مطالعات بايد انجام شود.
سخنگوي دولت همچنين با بيان اينكه تعدادي واحد صنعتي آماده وجود دارد كه با همه ظرفيت كار نمي‌كنند، افزود: مبادله‌اي با واحدهاي توليدي و صنعتي استان خواهيم داشت به اين صورت كه به اين واحدها متناسب با اشتغالزايي شان براي جوانان تحصيلكرده، تسهيلات داده مي‌شود.
وي ادامه داد: اين تسهيلات با تسهيلات طرح رونق توليد كه سال گذشته به واحدهاي توليدي پرداخت شده، متفاوت است و اين واحدها بايد متعهد شوند كه متناسب با تسهيلات، اشتغال ايجاد كنند.
نوبخت همچنين به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و نشاط براي جوانان تاكيد و بيان كرد: با فعال كردن خانه جوانان در استان، مي‌توانيم به برنامه‌هاي فرهنگي و نشاط جوانان بپردازيم و در حال حاضر، كارفرماياني كه جواني را مشغول به كار كنند، حق بيمه‌اي را كه به عنوان حق كارفرما بايد بپردازند، از سوي دولت پرداخت مي‌شود.
** محصولات كشاورزي مورد حمايت قرار مي‌گيرند
نوبخت يكي ديگر از سرفصل‌هاي برنامه‌ها را كشاورزي عنوان كرد و گفت: گيلان، استاني كشاورزي است و محصولاتي همچون چاي و پيله ابريشم را بصورت تضميني خريداري مي‌كنيم.
وي اضافه كرد: همچنين در راستاي حمايت و صيانت از محصولات كشاوري، از واردات در زمان برداشت جلوگيري كرده ايم.
وي همچنين با اشاره به توجه دولت به اقشار آسيب پذير گفت: در اين راستا، مستمري 70 هزار توماني افراد تحت پوشش كميته امداد يا بهزيستي از 70 به 240 هزار تومان افزايش يافته، هرچند لازم است ولي كافي نيست.
وي از كميته امداد و بهزيستي خواست طرحي را براي رفع مشكل افراد تحت پوشش اين نهادهاي حمايتي ارائه دهند تا سريع تر، مشكلات آنان ساماندهي شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON