جستجو
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸ حزب تمدن > اخبار > مقام معظم رهبري: پيروز انتخابات، مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي هستند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
مقام معظم رهبري: پيروز انتخابات، مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي هستند


در پي حضور پر شكوه و حماسي مردم در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيام تشكر و قدرداني صادر و بر نكات مهمي تأكيد كردند.

به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،  متت پيام  حضرت آيت الله خامنه‌اي به مناسبت دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به اين شرح است:

ملت عزيز ايران

جشن حماسي انتخابات ديروز،‌ بار ديگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ي ملي را در برابر چشم جهانيان به جلوه آورد. مشاركت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراكز رأي‌گيري، و تشكيل صفهاي طولاني براي رسيدن به صندوق‌هاي رأي در همه جاي كشور، و از همه‌ي قشرهاي اجتماعي، نشانه‌ئي آشكار از استحكام پايه‌هاي مردم‌سالاري اسلامي و دلبستگي همگاني به اين موهبت بزرگ پروردگار بود و ايران و ايراني را در آزمونِ ميدان‌عمل، سرافراز و روسفيد كرد. ديروز با اين حضور متراكم و افكندن بيش از چهل ميليون برگه‌ي رأي در صندوقها، نصاب تازه‌ئي در انتخابات رياست جمهوري پديد آمد و پيشرفت روزافزون ملت ايران را در عرصه‌ي حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ايران اسلامي بار ديگر بدخواهان و كين‌ورزان و حسودان را عقب نشانيد و دل دوستان و تحسين‌كنندگان خود را لبريز از شادي و افتخار كرد. پيروز انتخابات ديروز، شما مردم ايرانيد و نظام جمهوري اسلامي است كه به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد اين ملت بزرگ را به طور فزاينده جلب كند و در هر دوره درخشش تازه‌ئي نشان دهد. آزمون برجسته‌ي ديروز تنها مشاركت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شركت كنندگان كه امنيت انتخابات را تضمين كرد، نيز بخش مهمي از اين آزمون خيره‌كننده بود. همه‌ي قشرها، همه‌ي سليقه‌ها، همه‌ي گرايشهاي سياسي در كنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش يكديگر به نظام جمهوري اسلامي رأي دادند.

اينجانب با خشوع در برابر خداي بزرگ، جبهه‌ي سپاس بر خاك ميسايم، و لطف و رحمت و پاداش شايسته براي ملت ايران مسئلت مي‌نمايم و به پيشگاه حضرت بقية‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص ميكنم و نكاتي چند را متذكر مي‌شوم:

۱ـ به مردم عزيز، عرض ميكنم خداي را بر موفقيت در برگزاري انتخابات شكر گزاريد و پس از التهابِ روزها و هفته‌هاي پيش از انتخابات، اكنون به اتحاد و اتفاق عمومي بيانديشيد كه بي‌شك يك عامل مهم استحكام و اقتدار ملي است. همه در زير سايه‌ي نظام جمهوري اسلامي و فرزندان اين ميهنِ سرافرازيد، بكوشيد تا سهم خود از وظيفه‌ي پيشبرد كشور به سمت هدفهاي بزرگ را بشناسيد و دنبال كنيد. برآمدن همه‌ي آرزوهاي ملي در گرو چنين انديشيدن و چنين عمل كردن است.

۲ـ به رئيس جمهور محترم و همه‌ي كساني كه در دولت آينده شركت خواهند داشت سفارش و تأكيد ميكنم كه كار و تلاش پرانگيزه و انديشيده و جوانانه را براي برطرف كردن مشكلات كشور در پيش گيرند و لحظه‌ئي از اين خط مستقيم غفلت نكنند. رعايت قشرهاي ضعيف، توجه به روستاها و مناطق فقير، در نظر گرفتن اولويتها، برخورد با فساد و با آسيبهاي اجتماعي ، بايد در صدر برنامه‌ها قرار گيرد.
۳ـ عزت ملّي و رعايت حكمت در ارتباطات جهاني و اهتمام به اقتدار بين‌المللي نيز از جمله‌ي اولويتهاي مديريت انقلابي و اسلامي است.

۴ـ لازم ميدانم از يكايك آحاد شركت كننده در انتخابات و نيز كساني كه در ترغيب آنان به اين وظيفه نقش آفريدند تشكر كنم، بويژه مراجع معظم و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهي و سياسي و فرهنگي و هنري.

۵ ـ لازم ميدانم از حضرات نامزدهاي رياست جمهوري نيز كه در اين روشنگري و شورآفريني براي انتخابات تأثير جدّي بر جاي نهادند تشكر كنم.

۶ـ لازم ميدانم از همه‌ي دست اندركاران اجراء و نظارت انتخابات رياست جمهوري و نيز انتخابات شوراهاي شهر و روستا كه متحمل زحمات طاقت فرسا شدند تشكر كنم.

۷ـ لازم ميدانم از حافظان امنيت انتخابات و نيز از رسانه‌ي ملّي كه انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزي و هنرمندانه‌ي آنان است سپاسگزاري كنم.

۸ ـ در پايان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظيفه‌ي الهي و اجتماعي و پايبندي به مسير انقلاب كه ميراث ارزشمند امام خميني بزرگ و شهداي گرانمايه است دعوت ميكنم و شادي روح و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسالت مي‌نمايم.
والسلام عليكم و رحمة‌الله

سيّدعلي خامنه‌اي
سي‌ام / ارديبهشت‌ماه / ۱۳۹۶

 
Copyright © 2013 - TAMADDON